زن! مرد!

سلام

این پست را با دقت بخونید:

دیروز وبلاگ زنی را میخواندم ،نوشته بود که دلش یک دوست میخواهد که بتواند با او در مورد افکارش حرف بزند. گفته بود که نمیتواند در این زمینه روی شوهرش حساب کند چون قضاوت و پیشداوری می کند.

 در روانشناسی پیشنهاد می شود که اگر میخواهید زودتر به نتیجه برسید روانپزشک همجنس انتخاب کنید.دلیلش این است که در رابطه با جنس مخالف فرد دچار بازی های جنسیتی می شود و اصل موضوع فراموش می شود.در دوستی و رابطه ی عمیق و انسانی هم همینطور است.

مردان اغلب به این موضوع واقف هستند ولی زنان انگار هنوز به فطرت انسانی بشر امید دارند.

فرض کنید شما زن هستید و در اداره ای کار می کنید و همکار مردی دارید که از نظر شما فرد قابل احترامی است. این همکار مرد شما، اندیشه های قابل تاملی دارد و به عنوان یک انسان روی شما تاثیر گذار است. در عین حال شما همسر دارید و به هیچ عنوان به جنسیت این همکار خود توجه ندارید. یعنی آنچه در اصل توجه شما را جلب کرده افکار این فرد است نه جنسیت او. حالا فرض کنید که شما به این همکار بیشتر از بقیه احترام می گذارید.فکر میکنید این مرد و دوستانش در مورد شما چطور حرف می زنند؟

مرد اول: هی رفیق! خانوم فلانی چقدر تحویلت می گیره؟

همکار مذکور: چه میدونم والا!

مرد اول: میخواد بهت بده!

مرد دیگر: آره بابا! تا بهت نده ول کنت نیست!

همکار مذکور: (فرو رفته در عالم هپروت و خیال پردازی جنسی!)

 بله این مکالمه  صد در صد  واقعی است و دوستی برای من تعریف کرده است.

ممکن است هنوز امیدوار باشید و بگویید نه بابا همه اینطور نیستند! از آنجا که من هم مثل شما یک زن هستم امیدوارم که حق با شما باشد ولی متاسفانه این نوع تفکر در بین مردان بسیار شایع است.در واقع شما در هر مقام و موقعیتی که باشید از نظر مردان جنسیت شما مهمتر است. نمونه اش جک هایی  است که در مورد رابطه ی ظریف و اشتون می سازند!

بنابراین اگر شما یک زن هستید هرگز به دنبال یک رابطه ی عمیق و انسانی با یک مرد نباشید. با هیچ مردی نمی شود رابطه ای  بدون در نظر گرفتن جنسیت برقرار کرد.همین الان امتحان کنید. به دوستان مردتان بگویید که به برقراری رابطه جنسی با شما امیدوار نباشند  خواهید دید که چطور همه چیز از جمله رابطه ی عاطفی و نزدیکی فکری  شما را فراموش میکنند  و دیگر پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند.

 پیشنهاد من این است که قبل از اینکه با کلی احساسات منفی تنها بمانید حتما اینکار را بکنید.آنوقت متوجه خواهید شد که در نظر مردان شما نه یک انسان بلکه یک آ.لت جنـ.سی متحرک!! بوده اید و هدفشان از ابراز عشق و محبت و دوستی چیز جز بهره بردای جنـ.سی نبوده است!

در بین این مردان هم دو دسته وجود دارد :یک  دسته از آنها بسیار غیر انسانی تر عمل میکنند: یک رابطه ی یکطرفه بر قرار می کنند و هر جا که منافعشان در خطر بیفتد بلافاصله میدان را خالی میکنند. دسته ی دوم رابطه شان قدری معقول تر است و حداقل به یک نوع بده بستان پایبندند.

اگر شما مرد هستید و اینجا را می خوانید بدانید که منظور من انتقاد نیست بلکه این یک مسئله ی طبیعی است . غلبه کردن بر جنسیت برای مردان به مراتب سخت تر از زنان است .و یک مرد باید بسیار روی روان خود تسلط داشته باشد که موفق به برقراری ارتباطی بدون در نظر گرفتن جنسیت شود. امید که شما چنین مردی باشید.

منبع: وبلاگ باغ مخفی

 

نظر شما چیه؟! موافقید یا مخالف؟! به نظر شما طبیعیه یا غیرطبیعی؟! آیا این نگاه ذاتی است یا زاده فرهنگ؟!


بعدا نوشت: دوستان دقت بفرمایید، این متن از من نیست. همون طور که لینک منبع را گذاشتم از دوستم خانم آریان است. من فقط با ذکر متن، به صورت بی طرفانه، خواستم نظر خوانندگانم را در این زمینه بدونم.

نظرات 43 + ارسال نظر
احسان چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 09:33 http://secret65.blogsky.com/

با سلام
من مطلب شما رو خوندم
میشه گفت از دید روانشناسی تقریبا خوب مطلب بیان کردی
ولی با جمله"غلبه کردن بر جنسیت برای مردان به مراتب سخت تر از زنان است" مخالفم

دلیلتون؟!
در ضمن این پست مال من نیست

mehrab چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 09:34 http://www.mehrabkamali.blogsky.com

سلام دوست عزیز
بله حق با شماست متاسفانه

واقعا متاسفم

وبلاگ قشنگی دارید
موفق باشید

الیــــــــــما چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 09:36 http://amirfandogh.blogfa.com

من با "کلا موافق بودن و کلا مخالف بودن"، مخالفم
خیلی خیلی از چیزها نسبی است و این نسبی بودنش با هزار عامل و شاخص و فاکتور دیگه هم نسبت دارد
ضمن احترام به نظر نویسنده با این جور مقایسه ها نمی تونم ارتباط برقرار کنم
من تو محیط اداره به واسطه همکار آقا با خانمشون ارتباط دوستی خوب و مدت داری برقرار کردم و هیچ وقت این مساله جنسی و تو رفتار همکار مردم او اداره ندیدم با علم به این موضوع که خب سنسور خانم ها خیلی خوب در این زمینه ها کار می کنه

صبور(مامان فرشته) چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 09:40 http://saboraneh.blogfa.com/

سلام
من باهاشون موافقم.تو وب خودشونم توضیح دادم .
چیزیه که سرکارم دارم می بینم

emasis چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 10:01 http://emasis.blogsky.com/

چه یه دفعه 180 درجه تغییر موضع دادین!

+اگه یادتون باشه قبلتون بهتون گفتم که شما یه موقع یه چیزی رو شروع به نوشتن میکنید و در حالی که همه منتظرن به سرانجام برسه میرین سراغ یه بحث متفاوت

بعد از من خواستین که براتون مثال بزنم و گفتم بزارید سربزنگاه میام و میگم

این پست یه نمونه اش ،

در وبلاگ خودتون جوابتون را می دهم

مریم چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 10:05 http://salo0meh.blogfa.com

به شدت موافقم.
البته من خودم در این مورد به شدت خر خیالباف بودم و هستم و فکر می کنم میشه با یه مرد فارغ از مسائل جنسیتی،فقط دوست بود.
یه امید واهی که با خوندن این مطلب بیشتر به باد رفت!

مینا چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 10:09 http://alonakema.blogfa.com

کاملا موافقممممممممم.

مرضیه چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 10:12 http://ghadaghan1.mihanblog.com/

سلام.
متاسفانه همینه.
و متاسفانه من دراین سن متوجه شدم هیچ مردی رو هر چقدر هم که در ذهنت و دلت براش احترام بذاری نبایدخیلی تحویلش بگیری .حتی اصلن تحویلش نگیر.چون ممکنه سریع ذهنش سمت خاصی بره.
همسرم همیشه به من میگه شما از دیدگاه خودتون نگاه میکنید نمیدونید مردا بین خودشون چی میگن.
شاید بخاطر اینه که ما از اول همه چی رو تقسیم بندی زنانه و مردانه کردیم حالادوستی فارغ از جنسیت برامون سخته.
شایدم قسمت زیادیش ذاتیه و دست خودشون نیست .نمیدونم.

این جوری باعث میشه آدم به همسر خودش هم که اینو میگه که شک کنه!!!!!

عاصی چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 10:33

موافقم و چوبش رو اوایل که سر کار میرفتم و خام و بیتجربه بودم بدجور خوردم!
به نظرم این در ذات مردهاست که برنامه ریزی شدن برای تکثیر و تولید نسل. یعنی با دیدن موجود ماده به تنها چیزی که فکر میکنند برقراری ارتباط جنسی است.
اما خب چون این کار براشون لذت بخشه و از بزرگترین لذات خدا دادی هستش و خودشونم آگاه نیستن که بدنشون اینجوری برنامه ریزی شده صرفا فقط به جنبه ی جنسی و هوسرانی(نه به جنبه ی تولید نسل) فکر میکنن.

سحر چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 10:43 http://sokoot2007.blogfa.com

به نظر من درسته و این نگاه وجود داره و به مراتب نیازها و نگاههای جنسی در آقایون بیشتر هست
فقط تنها چیزی که من نمی تونم بفهممش اینکه اصلا چرا چنین چیزی وجود داره..این تفاوت رو چرا خدا ایجاد کرده..اینو نمی تونم درک کنم..چون همین تفاوت خیلی جاها بین همسران باعث سوتفاهم میشه

omid1977 چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 11:12 http://omidkhan1977.blogfa.com/

خب بالطبع من مخالفم
نه اینکه با مقدمه چینی شما مخالف باشم اما با نتیجه گیریتون مخالفم
بله در ته نظر مردها یک زن نهایتا یک زن است
اما در کنارش این نگاه به زن میتونه نگاه به مادر - خواهر - عمه و ... هم باشه
مشکل این نظریه شما اینه که این قسمت رو ندید میگیرید
شخصا مطمئنم هستند افرادی که این نگاه رو بعنوان دیفالت در یک برخورد لحاظ میکنند و دیگه تا اخر مشکل خاص و نگاه انچنانی رخ نخواهد داد

شخصا به تعاریف و مرزبندی ها اعتقاد خاص و محکمی دارم
همونطور که به موارد دیگه ای هم در زندگی و نگاه شخصی ام باور دارم و ...

نکته اول: این نوشته من نیست دقت کرده باشید لینک پست را گذاشتم! مال دوستم خانم آریان است!
دوم: شما نمی تونید نگاه به مادر و خواهر و ... کلا محارم را به زنان دیگه تعمیم بدهید. از منظر روانشناسی تکاملی (که حالا به معنی موافقت خود من باهاش نیست) جنس مذکر به طور طبیعی تمایل جنسی نسبت به محارمش نداره به همون علت های مشکلات
ژنتیکی و ... حتی بین کرم ها و پرندگان و جهندگان و ... نمی بینید خواهرها و برادرها و یا همخون ها باهم جفت گیری کنند. پس اون قسمت اصلا قابل توجه نیست.
مهم دیدگاه مردان نسبت به زنان غریبه ای است که بنا به دلایلی غیرجنسی مثل خوش آمدن از دیدگاه فکری یک مرد باهاش گرم می گیره و دوستانه تر صحبت می کنه.

shirin چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 11:18 http://dokhtari.blogsky.com

حرف های شما رو در رابطه با اینکه اقایون اینجوری فکر میکنند و کلا تک تک حرفاتونو قبول دارم اما با یه چیز مخالفم اونم اینه که نباید این فکر اونا باعث بشه هیچ مردی رو به عنوان دوست بپذیریم.
مردا میتونن دوست های خوبی باشن حتی با این تفکراتشون اینو تجربهکردم

این حرف های من نیست ها!

admin چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 11:40 http://aaddminn.blogfa.com

به نظرم کمی جنسیتی نوشته شده
اش به این اندازه هم شور نیست

به سهم خودم میتونم بگم اینطور نیست چرا که هر رابطه ای با جنس مخالف الزاما نمیتونه به رابطه ی فیزیکی منجر بشه اصلا دلیلی نداره
مردی که همسر داره زندگی خوب و شادی داره و کانون خانواده اش گرمه چرا باید به این مسائل فکر کنه
این بحثی که مطرح شده رو نمیشه رد کرد اما فکر نمیکنم در مورد همه صادق باشه
من موارد زیادی دیدم که دوست داشتن با خانمها بگو بخند داشته باشند اما به مسائلی فراتر فکر نمیکردن

آزاده چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 11:43

سلام خانمی چی بگم والا تا حدی موافقم و درسته اما خوب اینکه همشون این طور باشن فقط براشون مسئله جنسی مهم باشه همشون فکر نکنم اینطوری باشه نمیدونم شایدم من خیلی خوشبینم الله و اعلم

پاپیروس چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 12:13

مخالفم با این نوشته.... برای مردها بد اموزی داره. کی گفته مردها این قدر ضعیف و در بند میل جنسی هستند.... با تلقین این موارد فقط شرایط موجود برتر میشه.... کنترل نفس هم برا خانما سخکه و هم برا اقایون.....
این متن توهین به مردهوست حتی!

مامان مینو چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 13:49 http://heavenm.persianblog.ir

نظر من در موردش اینه که دو جنس می تونند با هم رابطه انسانی داشته باشند، ولی همسر معتقده مردها نمی تونند و ته ذهنشون همیشه نگاه جنسی دارند. و خوب چون اون از اون جنسه صد در صد به نظرم مطمئن نیستم ولی از اونطرف هم نمی تونم قبول کنم مردها اینقدر انسانیت ندارند که بتونند عین آدم و بدون نگاه جنسی با بقیه رابطه برقرار کنند. به نظرم این یه توهین جنسیتی و یه چیزی شبیه انواع تبعیضهای علیه زنانه که با دلایل مشابه توجیه میشه.

یاسمین چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 14:01

سلام.
راستش یه کم گیج شدم.یعنی واقعا اینطوره؟آخه آدم اینقدر حقیر نباید باشه که!!!
فقط به جنسیت توجه میکنن؟؟؟همین؟؟؟آدم بدبین میشه بهشون خب..
من اصولا آدم کم حرفیم باوجود اینکه ذهن شلوغی دارم.کم پیش میاد کسی رو پیداکنم که حرفمو بفهمه و باهاش حرف بزنم.
یعنی همون چندتا پسری هم که هستن و من فقط بهشون به چشم یه دوست نگاه میکنم و برحسب اتفاق علایق و حرفای مشترک داریم و شاید هرچندسال همچین کسایی پیدا شن حرفمو بفهمن نگاه جنسیتی به زن دارن؟؟؟
عجیبه واسم و باورش مشکل...

گلابتون بانو چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 14:03 http://golabatoonbanoo.blogsky.com/

من تا حد زیادی موافقم! به نظرم طبیعیه. جذابیت جنسی و تمایل به جنس مخالف چیزیه که در ذات بشره. حالا در یکی کمتر و در یکی بیشتر, اما در همه هست.
نمیشه هم گفت که فقط آقایون این جوری هستن, این نگاه در خیلی از خانوم ها هم وجود داره!

به هر حال اگر آدم دنبال دوست برای همدلی و درک متقابله, قطعا باید دنبال دوست همجنس خودش باشه!

صنم چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 15:10 http://daftaresanam.persianblog.ir/

سلام .....من تجربه ی شخصی چندانی ندارم اما با چیزایی که میشوم پربیراه نیس!
اما زیادی خوش بینانه س که بخوام فکر کنم خانومای زیادی هستن که میتونن تو این جنس روابط خوددار باشن و فراجنسی فکر و رفتار کنن
به نظرم جوری آفریده نشدیم که بتونیم با یه ناهمجنس فراجنسی جور باشیم
(البته مسلمه که پدر و برادر و محرم ها فرق فوکوله! و البته قراره همه این جور بودنه تو یه فایل زیپ! موقع خطبه عقد به همسران داده بشه
خودت تجربه داری اما شنیدم حس خاصی پیش میاد بعداز جاری شدن صیغه عقد)
و فرقی نمیکنه کجای دنیا زندگی کنیم و از کدوم قانون یا دین پیروی کنیم
پس به نظره من ذاتیه!

جانم؟! چه حسی؟!

بولوت چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 17:17 http://maryamak.blogfa.com/

خب این مورد درسته. ولی میشه گفت گاهی تاکید میکنم گاهی مواردی هست که شامل این مورد نمیشه. مثل فضای تاریکی که روزن های کوچیکی از نور واردش میشن.
البته یواش یواش این وضعیت داره بهتر میشه. سرعتش انقدر کمه که به چشم نمیاد ولی هست. امیدوارم دو نسل بعد دیگه راحت نشه انقدر کلی حکم داد که آره اینجوره و مردا اینجورن.
80 در 100 فرهنگیه. دست پخت فرهنگی که آدمها رو نه آدم که نر و ماده میدونه و میبینه و به مردمش یاد میده.

emasis چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 20:23 http://emasis.blogsky.com/

کامنت من تو این پست که گفتم مثلا" این پست ، یه نمونه بود ها ، ربطی به پست قبلش نداشت.

چند بار اتفاق افتاده

منم جوابی که بهتون دادم را میشه به همون پست هایی که مدنظرتونه تعمیم داد!

صنم چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 20:28 http://daftaresanam.persianblog.ir/

حس محبت دیگه!
یعنی قبلش با بعدش فرق میکنه!!
ولله به من هم گفتن که با جاری شدن صیغه عقد حس کردن مهر طرف دیگه واقعا افتاده به دلشون!
خب این برای اوناییه که قبلش عشق نداشتن و انتخاب عمدتا براساس عقل و منطق بوده و احساس زیاد دخیل نبوده
حالا متنفرم نبودنااااااااا

مگه اجی مجی لاترجیه به جای خطبه عقد که جادو کنه؟!
والا ما که قبلش محبت داشتیم بعدش هم به همون روال بود!

احسان پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 00:38 http://secret65.blogsky.com/

با عرض سلام
مخالف بودن من، از دید من و تجربه های منه
دوستان بنده و خود من چندین بار پیشنهاد رابطه اجتماعی (انتخاب یک دختر برای دوستی اجتماعی) به دخترای هم سنو سال و همکار دادیم و جالب اینجاست هیچکدام درک درستی از دوست اجتماعی به عنوان یک دوست (مثل یک پسر با پسر یا دختر با دختر) نداشتند و جالب تر نتیجه بعد از پیشنهاد چنین ارتباطی به موارد ذیل ختم میشد:
دنبال پول ، یا رابطه جنسی یا بعضیا ازدواج .... بودن
هیچکدوم به عنوان یک دوست اجتماعی نه بیشتر و نه کمتر حاضر به دوستی و ارتباط نیستند.
ما که ندیدیم

یعنی شما هم صرفا رابطه اجتماعی صرف می خواستید؟!

بله قبول دارم از سمت دیگه هم هست ولی یکی دو نمونه باعث تعمیم نمیشه. چه از این سمت چه سمت دیگه

باران پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 13:06

سلام،
خب من فکر می کنم نمیشه گفت همه مردا ولی شاید بیشتر از 80% اینحوری باشند. و چقدر این مسئله اگه حقیقت داشته باشه تلخ و ناامید کننده است.
ولی فکر می کنم این موضوع بیشتر فرهنگیه تا ذاتی، دلیلش هم اینه که توی ایران بیشتر همه چی رو جنسیتی می بینن و همین طور مثلا در اروپا مردها به هیچ عنوان زن ها رو با نگاه و رفتار و حرف هاشون آزار نمیدند. چیزی که توی ایران به شدددت فراوونه.

شما هم لطفا بعدا نظر خودتون رو در این مورد بگید.

مهرپرور پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 13:25 http://mehrparvar.blogfa.com

من فکر میکنم در مقابل آقایون رویاپرداز، خانمهای رویاپردازی هم هستن که هر کس بهشون یه نگاه کرد رو به لیست خیل عظیم خواستگارانشون اضافه میکنن!! و تا جایی که من دیدم در بین اکثریت مردم جامعه ما نگاه جنسیتی(حالا نه دقیقا جنـ.سی) وجود داره و بیشتر مردم به زن و مرد یکسان نگاه نمیکنن که تا حدی طبیعی و تا حدی هم فرهنگیه... ولی من به شخصه روابطی رو هم تجربه کردم که کاملا مشخص بوده یک رابطه دوستانه است و هیچ کس دنبال چیزی فراتر نیست!...حالا اگه یه وقت یه فکری از ذهن اونطرف گذشته باشه خدا عالمه ولی احتمالا زودگذر بوده

آهنگر پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 14:11 http://jameehvaman.blogfa.com

به نظر من این قضیه نگاه مردها نسبی است. یعنی غلبه بر جنسیت برایشان نسبت به خانمها سخت تر هست و صد البته به دلیل وجود هرمونها و وضعیت جسمی و ... مردان است ولی این قضیه کاملا در روند جامعه پذیری آنها که پروسه ای است که از کودکی شروع و تا پایان عمر ادامه دارد شکل می گیرد. در این روند مرد یاد می گیرد برای آمیزش جنسی نباید به محارم خود چشم داشته باشد. به همین دلیل دایره محارم حتی در ادیان مختلف متفاوت است و حتی ما با ازدواج محارم در برخی برهه ها روبرو بوده و خیلی مواقع همین امروزه در کشورمان و تمام جای دنیا با تجاوزهای محارم هم روبرو هستیم. می توان مردها را در این روند جامعه پذیری با رفتارهای درست پدر و برادر و خانواده و گروههای ثانویه مثل همالان و .... اصلاح کرد و اتکا به نفسشان را جهت کنترل خود افزایش داد تا حدی که یاد بگیرند که همکارشان در محیط کار فارغ از جنسیت است. باز هم تاکید می کنم که روند این تغییر فرهنگ با استفاده از روند جامعه پذیری طولانی مدت است و به عمر من و شما قد نمی دهد.

به عمر هفت نسل آینده قد میده دیگه ان شاا...؟!

بی ربط پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 23:37 http://idleuser.blogfa.com/

سلام

1- اصولن صدور احکام کلی و حتا احکامی که اکثریت زیادی رو شامل میشه در حوزه های اجتماعی به دور از منطق و انصاف هست.
2- این پدیده توی جوامع مردسالار صرف مثلن قبایل و عشایر و ... خیلی کمتره به دلیل نوع نگاه شون به ناموس و تعصباتی که وجود داره و ...
3- همین طور توی جوامع مدرن که نوع رابطه زن و مرد کاملن آزاد هست باز این پدیده خیلی محدوده
4- اما توی جامعه ما که در واقع داره دوران گذر از یه جامع مردسالار به یه جامع مدرن رو طی می کنه این اتفاق بیشتر از جوامع دیگه محتمل هست.

شادی جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 09:12

سلااام بر دوست عزیزم
من بهش رسیدم،به اینکه مردا توی اینجور روابط اول اول به فکر رفع نیازای خودشنن،اگه ببینن بفقول معروف،بهشون پا میدی،چند وقتی میشی تاج سرشون و بعدش مثل دستمال مصرف شده میندازنت بیرون،اگه هم یه جور رفتار کنی که نه آقای محترم،من اهلش نیستم،طلبکارانه رفتار میکنن و در برخی موارد هم،اینور انور اینطور قضیه رو مطرح میکنن که خانم فلانی خودش میخاست،من پا ندادم...،همش بازیه،یه بازی کثیف که فقط زن نابود میشه فقط ...

تسنیم جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 18:31 http://maskoob.blogfa.com

سلام
علیرغم میلم و علیرغم آرزوم به نظرم متاسفانه اغلب این نظر درسته .این رو تجربه چندین ساله من توی محیطهای دانشگاهی و کاری و حتی فرهنگیه. خیلی هم ربطی به روشنفکر و تاریک فکر بودن! نداره.به نظرم یه جورایی طبیعت مردهاست. اونجایی هم که میگن پس نگاهمون به خواهر و مادر و عمه و خاله و اینا چیه؟ به نظرم یه چیز یاد گرفتنیه یعنی همون بحث حرمت زنای با محارم. یعنی به پسربچه ها یاد داده میشه که این زنها با بقیه زنها فرق دارند.

اگه میگی با آموزش به پسربچه ها یاد می دهند که حرمت محارم را نگه دارند پس آیا نمیشه با آموزش به اون ها یاد داد حرمت زنان دیگه هم نگه دارند؟! اگه آموزش در این راه موثره پس چه جوری می تونیم بگیم صرفا طبیعت مردان اینه؟!

محمود جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 18:42

سلام نمیخوام چیزی بگم که بعداتوش بمونم امااین مسئله روقبول دارم که بسیاری ازاقایون وخانومهاتوی مسائل ونیازهای اولیه شون موندن ونیازهاشون ارضاءنشده بنابراین فرقی نمیکنه که زن باشه یا مردنگاهی صرفا ازروی نیازبهم میکنند.

شیوا جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 19:34

فکر کنم درسته.حتی به نظر من خود خانم ها هم وقتی می بینن یه خانمی با یه آقایی گرم می گیره به این فکر نمی کنن که شاید از شخصیت طرف خوشش میاد فوری فکر می کنن آویزونش هست ! توی محیط کار من زیاد دیده شده.
خود من هم تو دانشگاه ، البته نه لیسانس که همه بچه هستن تو مقاطع بالاتر متاسفانه با هر آقایی روی یه پروژه کار کردیم فوری پیشنهاد دوستی داد ! من مجردم و دوستهایی دارم که آقا هستن و ارتباط دو به دویی نداریم اما راستش گاهی از اینکه باهاشون خیلی صحبت کنم نگران میشم ! انگار اونها کلا فکرشون میره سمت یه دوستی خاص یا گاهی ازدواج. ضمنا این جمله رو تو محیط کارم زیاد شنیدم که آقایون میگن :"شما متوجه نیستین ما مردها می فهمیم فلام مرد به چی فکر می کنه!" . در واقع باید بگم که نزدیک یک سال هست که حس می کنم یه جورهایی از مردها متنفر شدم از بس که انسانیت ، احترام ، علاقه و محبت بدون ارتباط جنسی براشون بی معنیه

غزی جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 20:41 http://oranoos24.blogfa.com/

موافقم که بالقوه و تا وقتی طرف رو کانل نمیشناسن اینجوری فکر میکنن، ولی اگه حد و مرزت رو شفاف کنی میتونی دوستای مردخوبی داشته باشی

من هم به حد و مرز خیلی اعتقاد دارم

[ بدون نام ] شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 08:38

شادمانه
همونقدر که بین زنها اختلاف هست، بین مردها هم اختلاف هست. گرچه این مسئله ای که شماطرح کردی بین مردها بیشتر عمومیت داره و بیشتر مشاهده میشه. بنظرم به اون صراحت و بی نزاکتی هم به مسئله اشاره نمیشه که اون خانومه میخواد ... ولی اشاره میشه که خیلی بهش توجه داره و احتمالا خبرهایی هس
یعنی بین لات و لوتها هم به این عیانی ندیدم بیان بشه

راستش آنا میگه این گفتگوی واقعی بین افراد تحصیل کرده در یک سازمان دولتی و نسبتا فرهنگی صورت گرفته! پس میشه استنباط کرد بین لات و لوت ها نبوده

رها شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 08:57 http://thepartoftanhai.blogsky.com/

منم این پست انا اریان رو خوندم و درموردش دوتا پست نوشتم می شه بخونیدش؟

بله! حتما

آتی شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 10:51

اولش که خوندم جا خوردم از ادبیات متن پیش خودم گفتم چقدر عصبانی هستین. بعد فهمیدم متن شما نیست.
به نظرم مردها از این شوخی ها با هم زیاد دارن اما بیشتر شوخیه و بلافاصله یادشون میره و هدفشون فقط خندست. البته هستن مردهایی که فقط به جنسیت زن فکر کنن که فکر نمیکنم تو محیط های کاری ما زیاد باشن و یه جورایی بیمارن.

سایه شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 11:52

روز شنبه تون بخیر خانوم اردیبهشت
مطلب خوبی رو انتخاب کردین که همیشه محل مناقشه بوده و جای بحث هم تا بخواین داره ولی این نظرتون بیش از حد بدبینانه است و نمیشه عمومیت داد گرچه مواردی هست که میشه روش صحبت بیشتری کرد که متاسفانه فرصت کافی ندارم .

گلدونه شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 13:52

دم نویسنده گرم
چقدر خوب توضیح داده
هزار بار موافقم
اصم دائمن تو رواابطم با دیگران حتی مردهای فامیل آقای شوهر این نکته رو یاداور میشه

من دیگه تا این حد بدبین نیستم. باور این که مردهای فامیل هم همین دیدگاه را به من داشته باشند زیادی از حد سیاه و بدبینانه است.

سها شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 18:24

سلام دوست خوبم

مطلب جالبی بود ممنون با ما درمیون گذاشتی . من به نظرم درباره روابط انسانی خیلی راحت نمیشه حکم کلی داد چون دربرخوردهای انسانها خیلی عوامل تاثیر دارن . تجربه شخصی من میگه اگه خانمی حد و مرز خودش رو مشخص کنه خیلی از مردها هم پیامش رو میگیرن و میشه تا حد زیادی کنترل داشت بر برخوردی که میکنند. خودت میدونی که چند سالی است خارج از ایران زندگی میکنم و متاسفانه میتونم بگم که در جوامع کاری و اجتماعی اینجور ممالک هم نگاه جنسیتی دیده میشه و ادم میمونه با وجود تفاوت های فاحشی که بین اینجا و ایران هست چه جوری باز هم مردهای اینجا هم هنوز در خیلی موارد نگاه مردان ما رو دارند... منتظر نظر خودت هستیم... راستی امتحانات خوب بود؟ موفق و سلامت باشی

ممنون سهای عزیزم. بد نبود!

بانوی ماه یکشنبه 1 تیر 1393 ساعت 10:06 http://mid-day-moon.blogsky.com

سلام
متاسفانه موافقم. من همیشه با جنس مخالف راحت تر از جنس موافق ارتباط برقرار میکردم. دوستانم همیشه پسر بودن تا دختر. همیشه هم یک خط قرمز داشتم. بعد از ازدواجم همسرم با این موضوع مشکلی نداشت چون خط قرمز های من رو میدونست و جدیت من رو هم میدونست. ولی متاسفانه از گوشه کنار حرف های مشابه شنیدم. شاید حتی اون دوستای من چنین فکر نمیکردند اما افکار معیوب بقیه به تدریج میتونه همه چیز رو از یک دوستی ساده و سالم به جاهای دیگه بکشونه. شاید یکی از دلایلی هم که اینجا وبلاگ زدم همین بود. یادبگیرم با همجنس هایم بیشتر در ارتباط باشم!!!

خوب موضوع تو کمی فرق داره! اگه دوست هات این فکر را نمی کردند این نگاه نابه جای اطرافیان بوده، نه خودشون که این دوستی را دوستی صرف تلقی نمی کردند.

برای تو یکشنبه 1 تیر 1393 ساعت 14:02 http://www.dearlover.blogfa.com

متن جالبی بود اگر چه انقدر ذهنم مغشوشه که نمی تونم درست فکر کنم اما با این حال به نظر من همه چیز صد در صد نیست و نمیشه با این حتمیت در مورد اقایان هم حرف زد
میشه بهم سر بزنی و همراهیم کنی

برای تو یکشنبه 1 تیر 1393 ساعت 14:34 http://www.dearlover.blogfa.com

حرف ارایان جان توی گوشم بود که یاد دو تا دوست افتاد هم خانوم ازدواج کرده هم اقا و خیلی هم همسرانشان رو دوست دارن و یک رابطه دوستانه سالم از محیط کار شروع شد و حالا هم خیلی با هم در ارتباط هستن و اصلا نمیشه با نگاه جنستی به رابطشون نگاه کرده با توجه به اینکه همسران هر دو هم در جریان هستن

مینو یکشنبه 1 تیر 1393 ساعت 15:10 http://milad321.blogfa.com

در دوران دانشگاه همکلاسی پسری داشتم که کارهای تحقیقاتی و درسی را با هم انجام میدادیم اما بعد از ۴ سال در جشن فارغ التحصیلی با هم دست دادیم۰هیچوقت هیچ حرکتی از ایشون ندیدم که چنین تصوراتی داشته باشه۰بعد از ازدواج چون همسرم خیلی حساس بود با دانشجوهای پسر هم خیلی خشک رفتار میکردم۰در کل با کامنت آقای بی ربط موافقم۰
چیزی که من متوجه شدم اینه که بستگی به آدمهای مختلف داره۰یکی با یک سلام و علیک دچار توهم میشه با بعضی افراد هم میشه سالها دوست بود و چنین تفکری پیش نیاد۰

مهسا سه‌شنبه 3 تیر 1393 ساعت 16:31

اصلا موافق نیستم

ضمن اینکه این حرف ها فقط و فقط خودمون رو پایین میاریم

همه اینا ها بسته به رفتار و شخصیت ما داره
این مرز بندی بین زن و مرد هم درست نیست

اگه همه مردا اینجوری بودن چرا فقط تو ایران انقدر این قضیه پر رنگه

مردای جاهای دیگه دنیا مرد نیستند آیا؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد