کودکان ناخواسته یا والدینی مجرم؟!

سلام

شاید همه شما خبری که چند روز پیش درباره مصوبه نما.یندگان مجـ.لس بود را شنیده باشید. شاید صحبت کردن درباره اش کمی تکراری باشه و شنیدن مکررات جالب نباشه ولی این موضوعی نیست که من بتونم به راحتی از کنارش بگذرم. همون طور که قبلا توی این پست نوشته بودم کمترین حقی که هر کودکی داره اینه که خواسته به دنیا بیاد. اینه که محکوم نشه به این که اون بوده که مانع سعادت، پیشرفت و یا تحقق آرزوهای والدینش شده. این کمترین حق یک بچه است که در زمانی به دنیا بیاد که والدینش بیشترین آمادگی را چه از لحاظ احساسی و چه اقتصادی و ... داشته باشند.

من واقعا نمی دونم نما.یندگان عزیز ما چی فکر کردند؟! نه واقعا! کسی که واز.کتو.می یا تو.بکتو.می می کنه کسی نیست که اصلا بچه نداره. کسیه که به دلایل منطقی دیگه تمایل به بچه دار شدن نداره. یعنی یا به اندازه کافی از لحاظ معیارهای خودش و همسرش بچه دارند و دیگه بیشتر از اون را نمی تونند چه از لحاظ مالی و چه عاطفی و چه کیفیت تربیتی بچه دیگه ای را حمایت کنند و یا مشکل و بیماری خاصی داره که نمی خواهد به نسل بعدی منتقل بشه! اون وقت چرا این افراد باید زورکی بچه دار بشند؟! این بچه های ناخواسته حتی از اولین فرزندان ناخواسته هم ناخواسته تر هستند!

در خیلی از کشورهای اروپایی که رشد منفی دارند برای تبلیغ افزایش جمعیت می آیند و بسته های حمایتی از والدینی که تصمیم به بچه دار شدند دارند، ارائه می کنند. اون وقت زوج هایی که تمایل دارند ولی به دلایل اقتصادی نمی تونند بچه دار بشند ترغیب میشند ولی نه این که بچه هایی را به زور به کسانی تحمیل کنند که حقیقتا تمایلی به داشتن بچه ندارند!

تحقیقات نشون دهنده اینه که برای تغییر موثر نگرش و دیدگاه مردم باید مشوق های بیشتری نسبت به سابق ارائه بشه تا به دیدگاه جدید متمایل بشند وگرنه هم تحقیقات و هم تجربه نشون داده عامل زور و تهدید و ارعاب نه تنها نتایج مثبت نداشته بلکه در طولانی مدت باعث طغیان و بدبینی میشه.

نتیجه چنین مصو.باتی این نیست که جمعیت به صورت مطلوب افزایش پیدا کنه، اگرچه به صورت ناگزیر شاهد افزایش جمعیت خواهیم بود ولی در کنارش میزان انجام غیرقانونی این عمل ها و کاسبی های پردرآمد و بسیار غیربهداشتی در این زمینه به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کنه. جراحی ها و عمل هایی که پنهانی تر و غیربهداشتی تر و گران تر از سابق انجام میشه و می تونه باعث ایجاد بیماری ها و عفونت ها و عوارض ناشی از اون بشه و این نگران کننده است. بسیار نگران کننده است.

اگر سابقا نگران کودکانی بودم که ناخواسته به دنیا خواهند آمد و از کمترین حق یک کودک برخوردار نیستند، از این به بعد نگران پدر و مادرهایی باید باشیم که نه از زندگی زناشوییشون لذت می برند و نه از والد بودنشون. نگران ترس هاشون، تلخی هاشون و ناکامی هاشون. نگران تن دادن به راه های بیراهی که یک زمانی حقشون بود و الان گناهشون.

 


پیوست 1: بعضی وقت ها خبرها را که می خونم حس می کنم نما.یندگان ما شوخ طبعی زیادی دارند. بسیار ملیح هستند این عزیزان! وقتی خبر استیضاح وز.یر برای وضعیت زنا.ن سا.پورت پوش را شنیدم پیش خودم گفتم عجب مملکت آبادی داریم ما! این قدر غم نان و دارو و مسکن و کار و اختلاص و فساد اداری و اقتصادی و مشکلات ناشی از تحر.یم ها را نداریم که تنها غممان شده سا.پورت زنان!!!!!!!!!!!!

پیوست 2: چند روز پیش با دختر و پسرهای فامیل رفتیم لیزرتک! خیلی خیلی خیلی باحال و مفرحه! اگه تا به حال تجربه اش نکردید حتما یک بار امتحانش کنید! ولی حتما با یک گروه پایه و اهل حال برید!

بعدا نوشت: رها جان آدرسی که گذاشتی خطا میده! میشه دوباره آدرس بدی تا جواب سئوالت را بدهم؟! امای عزیز میشه آدرس ایمیلت را باز بگذاری؟!

نظرات 30 + ارسال نظر
گلدونه سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 10:16

این خبر اونقدر من رو ناراحت و عصبی کرده که اصلن درباره اش نمی تونم حرف بزنم یعنی تا این حد هنگ هستم و هنوز از شوک خارج نشد ه ام!

من هم این قدر زمان هنگیدنم زیاد بود که الان تونستم درباره اش بنویسم. اگرچه باز اونی نشد که در ذهنم بود.

omid1977 سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 10:20 http://omidkhan1977.blogfa.com/1393/04

با سلام
خدمت بانوی روانشناس ما
عرض شود که من نمیدونم چرا باور نمیکنید و ایمان ندارید که این عزیزان همه هم و غم و تلاششون برای فرستادن این ملت و اصلا همه ملتها به بهشت برینه و چه جایی بهتر از بهشت!!
و اما بعد
اولا که ملت ما نشون دادن با بسته های تشویقی و شادی و خوشحالی حال نمیکنند و با فشار و چوب بالای سر و عز عجین ترند و بهتر کار میکنن!!!
دوما اصلا اقیون و خانمهایی که کنتور دستشون نیست و حتمن باید با اچار و ورق و وسیله جلوگیری کنند حقشون همچین مصوباتی سرشون میاد. جنبه و کنترل هم خوب چیزی یه به قرعان!!!!!!!!!!!
سوما حکایت زیبایی هست بنام "آن پادشاه که گ و ز ی د ن را ممنوع کرد" خیلی زبان حال نمایندگان شنگ و شگول ماست!! سرچ بفرمایید در نت یات میشود گوئیا خود ما هم یک بار بازنویسی اش کرده بوده ایم!!

و نهایتا اینکه ما حس میکنیم به قول رییس کمیسیون مربوطه در مجلس اینها فضاسازی غربیهاست. هنوز طرح در صحن تایید نشده که. وا...
که معنی عذر بدتر از گناه هم در سخنرانی ایشان کاملا هویداست!!!

خدا را شکر پست های ما به روندی برگشت که شما بتونید کامنت طنز هم براش بگذارید.

اون داستان هم خوندم و می دونم

مهرپرور سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 10:28 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
اردیبهشتی جان با این وضعیت خنده-گریه داری که پیش اومده اگر کسی واقعا هم قصد بچه دار شدن داشته باشه خجالت میکشه که بقیه فکر کنن پیرو این سیـ.ـاستها بچه دار شده!!! خصوصا اگر بچه دوم باشه...!!
یه زمانی به والدین میگفتن به جای تنبیه از تشویق برای تربیت فرزندانتون استفاده کنید اما انگار حالا باید به مجـ.لس اینو گفت.

دقیقا همین موضوع به ذهن من هم اومد.

عاصی سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 10:32 http://asysepid.blogsky.com

خب متاسفانه جایی زندگی میکنیم که حکومت به داخل شورت و رختخواب و حتی داخل بدن آدمها هم کار داره! و داعیه ی حقوق بشر و آزادی اسلامیمون هم دنیارو برداشته!
منکه به هیبت خان توصیه کردم یه کارتن کاندوم تهیه کنن بزاریم گوشه ی انبار کنار بقیه ی وسایل جهیزیه ی من تا حداقلیک دو سال اول ناخواسته صاحب بچه نشیم!! والا آدم نمیدونه تو این مملکت فردا پسفردا چه بلایی ممکنه سرش بیاد

احتکار همه چی داشتیم الا این که به حول و قوه الهی محقق شد!

صبور(مامان فرشته) سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 10:42 http://saboraneh.blogfa.com/

سلام
میدونی همش فکر میکنم بزودی طال.بانی میشیم یا از اون بدتر دا.عشی ( افراطیهای جدید عر.اق ) بشدت نگرانم و تاسف میخورم و به این فکر میکنم که آیا روزی خواهد رسید که بخاطر سلامت جسم و روح فرزندم مجبور به ترک دیار بشم؟

متاسفانه من هم گاهی به این موضوع فکر می کنم

صبور(مامان فرشته) سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 10:43 http://saboraneh.blogfa.com/

" لیزرتک " رو تعریف کن لدفن !

یک بازی گروهیه مثل پینت بال ولی توی این اسلحه هاش لیزری است و دو گروه جلیقه هایی می پوشند که مجهز به گیرنده هایی است که این شلیک های لیزری را ثبت می کنه. دوندگی و شلیک و گوش بزنگی و موسیقی و نور و هیجانش خیلی خیلی باحاله!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 11:39

شادمانه
نماینده های مجلس اندازه عقل و درکشون فک میکنن، از اونا توقعی بیش از این ندارم
اما این حق هایی که برشمردید، یه سری حق های قراردادیه ، یعنی تجربه به ما اینطوری گفته اگه شرایط مهیا نباشه، بچه اینده خوبی در انتظارش نیست
بنظر میرسه که جامعه به فال فروش، واکسی، روزنامه فروش نیاز داره که به این وسیله میخواد به هر شیوه ای عدد نفوس بره بالا

هر بچه ناخواسته ای فال فروش نمیشه ولی حتی اگه از لحاظ اقتصادی آینده خوبی داشته باشه احتمالا از لحاظ احساسی و تربیتی آینده خوبی در انتظارش نیست.
ولی گویا برای مسئولین این که بچه در چه شرایطی بزرگ بشه مهم نیست. مهم اینه به هر قیمتی زیاد بشه.

باران سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 12:04

ظاهرا اینها تا این کشور و مردم و فرهنگ و اقتصاد و تمدن و طبیعتش و جاندارن داخلشو بناهای تاریخی و ... رو به نابودی و قهقرای کامل نرسونن دست بردار نیستن.

ظاهرا!

نیره سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 13:28

فقط میتونم بگم خیلی باعث تاسفه.اینها فقط میخوان تابع امر آقا باشن و به مردم بدبخت اصلا فکر نمیکنن.

کلا در کشور ما چیزی که از همه بی ارزش تره همین مردمه!

فریناز سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 13:37

فعلن که مجلسی های محترم چون با واکنش تمسخر آمیز مردم و نکوهش محافل علمی رو به رو شده اند ، حرفشون رو پس گرفته و گفته اند چلوگیری اگر با توافق همسران باشه ، منعی نداره . یعنی از اون الدرم بلدرم قانون مصوبه شون کوتاه اومده اند .

جدا؟! واقعا؟! اون وقت توافق باید محضری باشه؟! مردم باید برند بگند جناب یک وکالت محضری بدید برای امر خطیر وازکتومی؟! شاهد هم می خواهد؟!

اونی که نوشتی را قبلا هم شنیده بودم. ولی راستش یک کم عجیب به نظر می رسه! بیشتر شبیه یک شایعه است برای توجیهش حتی اگه پس زمینه ای از حقیقت داشته باشه.
حتی اگه حقیقت هم داشته باشه این راهش نیست! این شبیه تصمیم گیری عجولانه یک پسرک 5 ساله است!

مرضیه سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 23:14 http://ghadaghan1.mihanblog.com/

سلام.
من خبرشو نخوندم ولی تو فیس یه چیزایی خوندم.
شورشو در اوردن.
اینجاست که میگن یه دیوونه یه سنگ میندازه تو چاه که صد تا عاقلم نمیتون درش بیارن.
حالا کدوم دیوونه این طرحارو میده وبقیه مجبور به تصویب هستن خدامیدونه.
خدا هدایتشون کنه.
4 تا بی عقل واسه ما قانون میذارن و برای امور جنسی ما هم تصمیم میگیرن.

کلا ما احتمالا این قدر عقل نداریم که بخواهیم حتی در این امور خصوصیمون هم تصمیم بگیریم و باید تقلید کنیم.

مرضیه سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 23:17 http://ghadaghan1.mihanblog.com/

به قول بر وبچ فیس بوک ،ساقی کاندوم نداشتیم که به لطف دولت کم کم اونم باب میشه.


اشتغال زایی کردند دیگه! مگه بده؟!

صحرا چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت 10:29

بعد بدیش اینه که توی دوره بعدی باز ما به همون نماینده ها رای می دیم. اصلا رای دادن به کنار یعنی ما برای خصوصی ترین مسائل زندگی مون هم تصمیم می گیرن و بازم ببخشید عینهو بز سرمون رو تکون می دیم.

نمی دونم والا! یعنی دوره بعد اگه بریم رای بدیم باز همینا میشند؟!

ماهی سیاه کوچولو چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت 12:28 http://1nicegirl8.blogsky.com

نماینده ها مگه چی گفتن؟

وای ماهی جون! تو که به روز بودی!
کلیات یک مصوبه را تصویب کرده بودند که طی اون وازکتومی، توبکتومی وسقط جنین 3-5 سال زندانی داره

admin چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت 13:56 http://aaddminn.blogfa.com

به نظر شما عده ای که این طرح رو تهیه کردن و بقیه هم تصویب کردن دغدغه نان شب دارن؟
میدونن پیرشدن پدر و مادر از غصه ی نداری و بزرگ کردن بچه ای که خواه ناخواه نمی تونن بهش عشق بدن چیه؟

اصلا فرق بین کیفیت و کمیت رو میدونن یا نه؟

من فقط میتونم بگم دیگه اعتمادی به اون قوه ی قانونگذار کشور ندارم

البته جناب ادمین! خیلی از این نمایندگان انگار این قوانین برای خودشان صادق نیست!
مثلا همون خانم نماینده ای که گفته زنان باید تو خونه به شوهرداری و بچه داری برسند اون وقت خودش میاد و نماینده مجلس میشه!

ماهی سیاه کوچولو چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت 14:00 http://1nicegirl8.blogsky.com

ترسیدم بپرسم حالا اینا چی هستن؟
رفتم سرچ کردم
خب من میتونم یه طرح بدم ضد طرح ...
خب مثلن ما میریم میگیم بچه داریمو برداشتم
بعدش اونا میگن ماهی 5 سال زندان
خب میرم زندان
5 سال بچه دار نمیشم...عملن ضدحال میزنم به طرح مجلس
بعدش الان من یه تصمیمی گرفتم الان
دیگه آی تی نمیخونم
میرم سراغ مامایی و زایمان بعدش که تخصص دار شدم
در راه رضای خدا کتومی ها رو انجام میدم هم پولدار میشم هم اینکه بندگان خدا رو شاد میکنم
وای اصلن چرا اینکارو کنم
یه دستگاه اختراع میکنم تا نشون بده کیا کتومی کردن
بعدش میفروشم به خارج بعدش خارج میفروشه به ایران
بازم پولدار میشم
اصلن چیزای مجلس همش اشتغال درست میکنه
کاشکی درس م زود تموم بشه
نماینده ها اینهمه پول رو زمین ریختن منتظرن یکی بیاد پارو کنه...پیشاپیش دستشون درد نکنه
تازه شم مثلن زمان مامانم اینا مجلس گفته ماهی کمتر زندگی خیلی بهتر...
اونوقتا چش نداشتن ماهی ببینن حالا بزارین نوبت من بشه قورباغه هم تولید نمیکنم چه برسه به ماهی
بازم طرح دارم بگم؟

ماهی دیر جنبیدی! تا تو بیایی بجنی یک قانون دیگه تصویب میشه! کشور ما کشور قانون های یک روزه است! یک روز خیابون شمال به جنوب یک طرفه است فرداش می خوابی پامیشی جنوب به شمال میشه!

نت سرفر چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت 16:39

در بلاهت خیل عظیمی از رجل حکومتی که اصلا بحثی نیست اما خب این واقعیت رو هم در نظر بگیرید که کسی که بچه نخواد روش جلوگیری اش رو عوض می کنه یا نهایتا می ره و یه کشور دیگه این کار رو می کنه ... نه اینکه به خاطر نبود این عمل حتما برای بچه دار شدن دوی ماراتون راه بندازه.
این قانون هم مثل بقیه قوانین نه اجرا می شه و نه عملی ... چون همینطوریش شنیدیم که به هر طریقی به دنبال کم کردن و خارج کردن زندانیان از زندان ها هستند.
پس خیلی هم نگران نباشید و فقط به خاطر بلاهت اوننها اعصاب خودتون رو خرد کنید نه افزایش نفوس که خیلی دور از دهن ست ... اما برای مثال رایگان کردن زایمان طبیعی می تونه تو این امر (افزایش نفوس) کمی تاثیر داشته باشه.

به همین سادگی نیست! یک عده تسلیم این جریان می شوند

خلیل چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت 17:46 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

اینها نمایندگان مردمی هستند که در انتخابات شرکت کردند و به اینها رای دادند. و می خواهند دفعه بعد هم از صافی بگذرند و نماینده بشن.

آیا نمایندگان همه مردمند؟!

بانوی ماه چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت 23:22 http://mid-day-moon.blogsky.com

سلام
فکر کنم خودشون رفتن فکر کردن دیدن خیلی ضایع هست برای همین امروز خوندم که لای.حه برگشت خورده تا بررسی بشه. ضمن اینکه اون م.جا.زات رو بر میدارن و اگر دو طرف راضی باشن این عمل انجام میشه :))
بچه دار شدن زوری نمیشه. وقتی کسی امکانش رو نداره چرا باید بچه دار بشه؟ البته متاسفانه همین الان تا قبل از این قانون وقتی توی بطن جامعه تشریف ببرید کسایی که سطح فرهنگی و سوادی پایینی دارن تعداد بچه هاشون بیشتره. و برعکس هم صدق میکنه بیشتر خانواده های مرفه به یک بچه بسنده کردند.
توی اروپا تمام هزینه های تحصیلی و درمانی بچه تا ۱۸ سال مجانیه تا خانواده ها ترغیب به بچه دار شدن بشن ایران که به قول عوام فقط یه نون خور اضافه میشه!!۱

والا همین که از ذهنشون هم رد شده باشه نشون از بی سوادی و .... نمایندگان عزیز است چه برسه مطرح بشه و تصویب بشه و بعد رد بشه و بعد توضیح براش بگذارند که با توافق همسران باشه و ...
مگه قبلا یواشکی وازکتومی و توبکتومی می کردند؟!

مینو پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 00:11 http://milad321.blogfa.com

سالهای ۶۱تا ۶۳ بر اساس تعداد فرزند به کار مندان کالای اساسی تعلق میگرفت۰بعد دهه ۷۰ شعار فرزند کمتر رواج پیدا کرد و دهه ۸۰ ممنوعیت بیمه بچه سوم به به بعد و دوبا ره این روزها جریمه برای پیشگیری از باردارری۰وای بحال ما که نمیتوانیم با دیدگاهی منطقی و علمی نسبت به بچه دار شدنمان تصمیم بگیر یم۰

دقیقا به نکته خوبی اشاره کردید. در جوامعی شبیه جوامع ما انگار مردم عادی را موجوداتی فاقد عقل و شعور کافی برای تصمیم گیری درباره نحوه زندگی شان می دانند.

. پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 12:10 http://g0zara.blogfa.com/

لیزرتگ؟
مثل پینت بال میمونه؟
کجا هست این لیزرتگ؟

بله! کلیتش شبیه پینت باله!
والا تهران را نمی دونم ولی ما اصفهان کوه صفه رفتیم!

ماهی سیاه کوچولو پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 13:15

چقدر زمان در تغییر قوانین موثره
وقتی کوچولو بودم یادمه فرعون دستور داد هر چی نوزاد پسر هست... نیست در جهان بشن...
یادش بخیر انگار همین دیروز بود...


تازه تو سنت کمه! نمرود و دست گل هاش را یادت نمیاد!

گشتا پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 13:19 http://mazemaze.blogfa.com/

سلام. چقدر دلم واسه اینجا ونوشته های قشنگتون تنگ شده بود. حالتون خوبه؟! امتحانات خوب بودن؟! حال پسرک شیرینتون؟ اقای اردیبهشتی؟
راجع به این پست فقط میتونم بگم چی تو این مملکت سر جاشه وکدوم برنامه ریزی مسئولین از رو عقل وتدبیر بوده که کنترل جمعیت باشه؟!

ممنون. خوب هستیم. خوب بود

برای پست غصه:
خانوم اردیبهشتی دانلود کردم و تا دو مین دیگه سکته مغزی رو به طرز موفقیت آمیزی زدم والا...
آخه این چی بود؟
موزیک رو عوض کنین حالتون خوب میشه...
غصه نخور دخترکم من بزرگتر از بزرگترین غصه های تو هستم گریه کن اشکهایت را من پاک میکنم من درون دلهای شکسته جای دارم...الان دلت مقدس شد و تو چه میدانی هم اکنون هر آرزویی کنی براورده خواهم کرد...
اینارو خدا گفت...

مرسی ماهی جون...
این اهنگ دلیل دلتنگی هایم نیست... چیز دیگریست. اهنگ را هم که عوض کنم حسه عوض نمیشه

مرضیه جمعه 13 تیر 1393 ساعت 23:24 http://ghadaghan1.mihanblog.com/

سلام.
این حس و حال هم گذراست . مث همه لحظه های دیگه.انشالله دلتون باز میشه

ممنون عزیزم. آره! دلتنگیه...

ماهی سیاه کوچولو شنبه 14 تیر 1393 ساعت 09:28

نانازم حالت خوب شد؟
سوال یکی از نازترین فرشته های خدا هنگامیکه بر زمین نشست چونکه ناگهان بالش خیس شده بود...
شما رو زمین بالهایتان را با چی خشک میکنین؟ ما اون بالا با سشوار خشک میکنیم
دلت واسه مامانت تنگ شده؟خب میدونی آدم وقتی از یه نفر دور میشه ناگهان دلش اون یه نفرو میخاد مثلن من رفته بودم مسافرت دلم برای مامانم تنگ شد همش تو دلم میگفتم برسم خونه اینقدر بوسش میکنم و دیگه باهاش خوشرفتار میشم سپس که رسیدم خونه رفتم بوسش کنم گفت بوسم نکنیا صورتمو مرطوب کننده سینره زدم رفتم دستهای گرمش رو دستم بگیرم ولی دستهایش قرمز بود آخه داشت گوجه خرد میکرد...همانجا دلتنگی یادم رفت...نتیجه اینکه هروقت دلت تنگ شد یادت بیاید که یادته اون عروسک کچله که نافش معلومه رو واست نخرید آنگاه حالت خوب میشود...
حالا اگه امتحانات را خراب کردی برای آن راه حل دیگری دارم...آه چه فرشته آی کیو پایینی شده م اون سرویس سبزه؟نه؟یافتم لیزرتک رو باختی؟باختن ناراحتی داره؟از لاکی یاد بگیر که تو مرحله 2 بلوبال گیر کرده خیلی هم خوشاله...دیگه بالهایم خشک شد کاری نداری؟بای تا های

ممنون ماهی جان. ممنون.

رها شنبه 14 تیر 1393 ساعت 09:47 http://thepartoftanhai.blogsky.com/

سلام بر بانوی اردیبهشتی عزیز نمی دونم به چه جرمی چندروزی فیل تر شده بود وبلاگم حذف شده بود چی چی شده بود بالاخره درست شده الان این ادرس درسته عزیزم

میام جواب سئوالت را می دهم به زودی

نازنین شنبه 14 تیر 1393 ساعت 17:22 http://mah-mehr.blogfa.com

واقعا فکر می کنی تصمیمات یه مشت گاو پایه و اساس روانشناسی ذلره و یا حاصل تحقیقات جامعه شناسیه ؟

والا ما با هویتشون کاری نداریم ولی تقاضا داریم یک کم وجهه مجلس را نگه دارند

مینا دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 10:30 http://alonakema.blogfa.com

متاسفانه مردم در انتخاب نماینده های مجلس دچار یه سری سیاست بازی ها میشند و نمایندگان به درستی انتخاب نمیشند.چند درصد ما به اون کسی که به عنوان نماینده بهش رای دادیم در موردش تحقیق کردیم؟پس نتیجه همین میشه که میبینین.در واقع باید گفت از ماست که برماست.
در مورد ساپورت پوش هم باید بگم بله درسته ما غم نان و دارو و دزدی و اختلاس واین چیزا زیاد داریم ولی بدحجابی هم به عنوان یک غم در کنار اونهاو یک معذل که آفات زیادی هم داره این هم در کنار اونها.دلیل نمیشه چون غم نانمونو حل نکردیم به سایر مشکلات هم نپردازیم.بیان چنین مطلبی از شما انتظار نمیرفت.

مینای عزیزم از من چه انتظاری میره؟! من به سبک و سیاق و باورها و اصول اخلاقی خودم زندگی می کنم. جایی که نظر شخصی خودم را بیان می کنم میگم نظر من اینه. ولی بیشتر سعی می کنم پست هام منبع و پایه علمی داشته باشه. که پیش قضاوتی و سوگیری توش نداشته باشه.
یک دیدگاه در روانشناسی اجتماعی وجود داره که تا مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه حل نشه اخلاقیات حاکم نمیشه. البته این یک دیدگاه عام و کلی است. ممکنه افرادی باشند که در عمق فقر هم اخلاق مدار باشند ولی برای اکثریت این جوری نیست.
از منظر واکنش مردمان یک جامعه که معضلات مهم تری دارند، مشکلات اقتصادی، تورم و بی ثباتی، وقتی نمایندگان مجلسشون به جای رسیدن به مسائل مهم تری که غم روز و شب قشر عظیمی از جامعه است به این مسائل که حالت شخصی تری داره که اولویت بالایی هم از نظر رفاه عمومی نداره، می پردازند بیشتر نسبت به مسئولین و دولت و حکومتشون بدبین میشند و سرپیچی و عدم اعتماد بیشتر میشه.
و این نتیجه ایست عکس این که این مسئولین محترم در نظر دارند.
امیدوارم توضیحات کافی داده باشم.

کوثر سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 14:36

سلام
من هم یکی از مخالفان ازدیاد جمعیت هستم،البته ازدیاد جمعیت بد نیست،خیلی هم خوبه اما اگر در توانه خانواده ها باشه،با این وضع اقتصادی یک پدر چطور میتونه زندگی رو بچرخونه اونم با چند سر عائله!
اما من معتقدم ساپورت پوشیدن خانم و بد حجاب بودنشون تو خیابون یکی از دغدغه های اصلی کشورمونه،باعث از هم پاشیدن زندگی ها میشه،مرد خانواده ایی که سست عنصره با دیدن سر و تیپ یک زن بد حجاب از تیپ و هیکل زن خودش زده میشه و دائم چشمش دنبال زن های دیگه س،خوب چه ایرادی داره خانم ها کمی حجابشون رو درست کنن و مثل مانکن و جنس تو خیابون ها قدم نذارن! بسیاری از طلاق ها به علت همین بد حجابی هاست

عزیزم می تونید نظر من را در این رابطه در جواب به کامنت خانم مینا بخونید.
در ضمن این که مردی که با دیدن یک ساپورت کانون زندگیش از هم می پاشه اصلا مرد زندگی نیست!
بعضی وقتها نگه داشتن هر مردی توی زندگی نشانه حماقته!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد