وایبر! بودن یا نبودن؟! مسئله این است!!!!

سلام

بشر از قدیم نیاز به زندگی اجتماعی داشته. برای گریز از تنهایی راه های مختلفی را امتحان کرده. تا 40-50 سال قبل زن های فامیل یا همسایه ها گه گاه دور هم جمع می شدند و یک سکنجبین و کاهویی باهم می خوردند و یک سبزی پاک می کردند و کلی حرف می زدند و این نیاز را برطرف می کردند.

بعدها با فراگیرتر شدن تلفن دیگه نیاز به رفتن خونه یکدیگر نبود و می شد هر وقت دل آدم گرفت یک زنگی به مامانی، خاله ای، دوستی زد و بعد از کمی صحبت احساس بهتری پیدا کرد.

بعد از اون با اومدن اینترنت و شبکه های اجتماعی دامنه ارتباطات مردم وسیع تر شد و از خاله و عمو و پسردایی به افرادی در شهرها و کشورهای دیگه رسید.

این روزها هم که گوشی های هوشمند و اینترنت وای فای و وایبر و واتس اپ و لاین و ایستاگرام و... دیگه آخرین موانع را هم برداشته.

این تکنولوژی ها یک خوبی هایی داره و یک بدی هایی.

جدا از بحث اعتیاد و دور شدن عاطفی اعضای خانواده ها و... معضل دیگه اش فراگیر شدن پیام های جعلی و یا متن های ادبی سرقتی با 200 تا نویسنده است!!!!!

یک متن ادبی را با چند نویسنده مختلف دریافت می کنی که احتمالا هیچ کدوم نویسنده اصلی این متن نبودند. جمله شوپنهاور را به اسم سارتر می زنند، جمله سارتر را به اسم نیچه و... سخنان حکیمانه از زبان دکترحسابی میگند بعد همون سخن را از زبون دکتر شریعتی بعد برحسب شرایط پای تهمینه میلانی و سمیمن بهبهانی و ... را هم به وسط می کشند.

بدتر از اون پیام های هشدار دهنده ای است که جد هشتاد و سومت را هم قسم داده که باید این متن را منتشر کنی و کپی اجباریه. بعد از یک سری مواد سمی مجهول و بی نام که یکهویی توی یک مواد غذایی پیدا شده و در لحظه می زنه خاندانت را کل اجمعین سوسک می کنه، خبر میده که از قضا یا رییس بیمارستان نمازی پرده از این راز وحشتناک برداشته یا رییس بیمارستان امام خمینی!!!!! جالبه متن همه شبیه همه فقط اسم ماده غذایی و اسم بیمارستان گه گاه عوض میشه! بعد هیچ وقت هم نمیگند خوب این ماده سمی چی هست؟!

بامزه ترینش یک ویروس کشنده به اسم علمی Boghs بود که اگه از طریق اشک خارج نشه می زنه معده ات را می ترکونه و بعد محل تجمعش هم توی گلوهه!!!!!!!!!!

یا کلی پیام هایی که همه افتخارات دنیا را از سه هزار قبل و سه هزار بعد به کوروش کبیر و داریونش نسبت داده! مثلا لباس زیر ملکه هخامنشی که هنوز لکه شیرش روش خشکیده مونده و با یک تکنولوژی ماورای زمینی اسم خلیج فارس روی دو تیکه چپ و راست این لباس خاک برسری نوشته شده! اونم فقط با نور یو وی قابل دیده و من موندم چه طور اسم این خلیج با عظمت را روی لباس زیر ملکه نوشتند؟! جا قحطی بود برای اثبات حقانیت مالکیت برحق ایران؟!؟! مثلا نمی شد رو تاج خود پادشاه یا حداقل زیرپوشش حک کنند؟! پادشاهان قبلی ما غیرت نداشتند؟! اگه یک دفعه پادشاهان سایر ممالک ازشون مدرک می خواستند لباس زیر اهل و عیال را می کوبوندند رو میز مذاکره؟!؟!؟!

باحال ترش اینه که با جذر و مد دریا هم سایزش کوچیک و بزرگ میشه! حالا به فرض که واقعا این جوری باشه مگه هیکل آدم ها با جذر و مد بزرگ و کوچیک میشه؟! یعنی ما صبح سایز 38 هستیم شب سایز 42؟!؟!

یا از همه بدتر فیلم هایی که توی واتس اپ میاد! یعنی فیلم عروسی ملت و جفتک پراکنیشون و رقص حمید لو.لایی و مهمونی فلان هنرپیشه آخه به ما چه؟! حریم خصوصی برای این ها معنی هم داره؟!

وقتی وای فای را روشن می کنی بمباران پیام میشی! بعد 99 درصد تکراری! حالا یک مقداریش هم که مفاهیم زیبا داره این قدر زیاد برای آدم میاد که ارزش معناییش به سمت صفر میل می کنه! این قدر جوک برای آدم میاد که سرسری یک نگاهی می اندازه که شماره 286 پیام نخوانده پاک بشه! دیگه خنده بعید می دونم به لب کسی بیاد!

 

دوستان، عزیزان هر چیزی اگه از حدش رد بشه تبدیل به معضل میشه! اگه خواستید پیامی ارسال کنید قبلش ببینید درسته یا نه؟! از صحتش مطمئن باشید. مخصوصا اونی که حالت علمی داره. اگه یک پیام واقعا صحت داشته باشه اولا اسم شخص، دانشگاه، ماده سمی یا شیمیایی به صورت کامل، واضح و علمی بیان میشه. ته متن حتما منبع بیان میشه یا لینک خبر گذاشته میشه. خواهشا هر پیامی را ارسال نکنیم. این جوری باعث ایجاد و پخش یک سری شایعات میشیم.

خود من خیلی حساسم روی انتشار این پیام ها. یک زمانی هر کسی توی گروه از این پیام های کذب و غلط می داد سعی می کردم مودبانه و با بیان دلیل بهش بگم این پیام اشتباهه و قبلش کلی عذر می خواستم. ولی عکس العمل بیشتر دوستان خیلی بد بود. انگار دارم به شخصیت اون ها توهین می کنم. یک روز که یکی از بچه ها گفت تو انگار لذت می بری ما را ضایع کنی...

واقعا دلم گرفت! چه لذتی؟! واقعا چه لذتی؟! غیر از این بود که می آمدم خودم را خراب کنم تا کمی از انتشار اکاذیب جلوگیری کنم؟ اشتباه من چی بود که وظیفه خودم می دونستم اگه چیزی می دونم بی تفاوت نباشم؟!

اگه ما مدام می نالیم که کشورمون روز به روز داره پسرفت می کنه و از پیشرفت دوریم، حداقل سعی کنیم از خودمون و روابط جزییمون شروع کنیم و کمی حساب شده تر از این ابزار تکنولوژی استفاده کنیم.  

 

پیوست: همین وایبر و ... باعث شده وبلاگستان از رونق بیوفته! خیلی وبلاگ ها آپ نمیشه یا دیر به دیر آپ میشه. میزان وبلاگ خونی و کامنت گذاری اومده پایین. چرا؟! آخه چرا؟! خیلی غم انگیزناکم!!!!!!!! اگرچه من هم جزو استفاده کنندگان این تکنولوژی ها هستم ولی هیچ چیز را، هیچ چیز را با وبلاگم عوض نمی کنم.

نظرات 32 + ارسال نظر
برنا شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 08:49 http://www.newday2014.blogfa.com

سلام
کاملا با شما موافقم.
حرف حساب جواب نداره. حرف دلمو زدین به خدا...
خدا از خواهری کمتون نکنه....خیلی این مساله روی اعصابمه...
من از اینجور تکنولوژی ها فقط بابت ارسال عکس در مناسبتهای خاص و خانوادگی برای سایر افراد خانواده که بدان مناسبت مرتبط هستند استفاده میکنم.
جالبه بدونین علاوه بر این مسائلی که ذکر کردین، برای من در وایبر پیام تبلیغاتی هم میاد.....اینجوریشو انتظار نداشتم.( با یک شماره غیر معمول پیام تبلیغاتی میاد)

برای من خدا را شکر نمیاد ولی برای آقای اردیبهشتی میاد

استیگ شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 09:26 http://thinkpad.blogsky.com

خانم اردیبهشتی جان سلام.

شما رو توصیه میکنم به استفاده از سایت gomaneh.com و همینطور پیج ف.ی.س بوکشون: ستاد مبارزه با چرندیات.

استفاده از مطالب این گروه برای مبارزه با چرندپراکنی خیلی به درد میخوره.

مدت هاست با این گروه آشنا هستم! بندگان خدا دیگه فکر کنم وقت سرخاروندن نداشته باشند از بس آمار شایعات زیاد شده

عاصی شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 09:47 http://asysepid.blogsky.com

میبینم که بالاخره صدای اعتراض شما هم بلند شد.....

جان تو خیلی صبر کردم!

عاصی شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 10:09 http://asysepid.blogsky.com

والا منم هفته ی پیش طاقت نیاوردم
نوشتمش
و خیلی از اونایی که برام دری وری هایی از این دست رو میفرستادن رو بلاک کردم!

من این قدر خشن نیستم! ولی احتمالا از کل کل کردن بامن خسته میشند خودشون می گذارند میرند!

برای تو شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 11:12 http://www.dearlover.blogfa.com

سلام
موافقم با حرفت ما باید از هر چیزی مثبتش رو استفاده کنیم به قول شما باید تلاش کنیم پیامهایی رو بفرستیم که حداقل با عقل خودمون جور در بیاد حالا اگه دنیال حقیقی بودنش نمیریم که این روزها با وجود اینترنت خیلی راحت میشه درست بودن مطلب رو پیدا کرد
اتفاقا چند هفته پیش توی وبلاگ دوست خوبمون گلابتون بانو هم همین حرف بود که امدن این برنامه ها باعث شده که خیلی از دوستان به وبلاگهاشون سر نزنن اما حیف این بودنمون کنار هم صحبت هامون این دوستی که اگر چه مجازی شروع شد اما عمیق شد امیدوارم دوستان به این بودنها ارج بدن . خانوم اردیبهشتی عزیز اما بین پیام ها پیام های برای زاینده رود عزیز هست که با بی توجهی مسولان روبه رو شده خواهش اگه به دستتون رسید شما هم انتشارش بدید که همه بدونن ما اصفهانی ها از اینکه
زاینده رود زاینده بود غمگینیم

برای من هنوز نرسیده! آخه شماره من تهرانه! اگه رسید حتما! منم برای زاینده رود غمگینم. می خواهم یک پست براش بنویسم.

ماهی سیاه کوچولو شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 11:22 http://1nicegirl8.blogsky.com

اطلاع رسانی کنین؛
اخیرا مشاهده شده در بستنی ها با روکش شکلاتی از بال سوسکهای وحشتناک استفاده میشود از اون سوسکا که میترسینا از اونا...برای همین قهوه یی است...
نخورین به دیگران هم بگین نخورین
..........
انسان بزرگ انسانی ست که انسان ست و بزرگ هم هست
شوپن اوپن
..................
از قنادیها ارد بخرین
ارد بزرگ
.............
از عشق تو من مرغ م باور نداری؟خب چی کار کنم باور نمیکنی مگه من مسول باور توام؟
دکتر شین بی اصاب
........
با فرزندان مهربانی کنین و برای انها گوشی فوق مدرن بخرین من برای فرزندانم خریدم
کوروش کبیر
........
لاکیم کجاست؟دلم برای نوشته هاش یه دونه شده
ماهی سیاه کوچولو
..........
خب با کمی تفکر میشود جملات درست را از نادرست تشخیص داد مثلن در متن بالا کدام جمله الکی ست؟
خب معلومه جمله آخر... ماهیا که حرف نمیزنن
دیدید راحت بود...:)

خدا حفظت کنه ماهی!
میگم با این خلاقیت نکنه تو یکی از عوامل ساخت این پیام هایی؟! راستش را بگو؟!
لاکی فعلا دسترسی به نت نداره!

سارا شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 11:26

سلام
واقعاً ، درس می گی . از حدود گذشته
استفاده از تکنولوژی فرهنگ می خواهد عزیزجان

بله! همه چیز فرهنگ می خواهد تکنولوژی هم یکیش

آفرین شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 11:36

اتفاقا منم یه پست در همین مورد می خواستم بنویسم که شما زحمتشو کشیدید

سهیلا شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 12:11 http://nanehadi.blogsky.com

چه حرفای خوبی . کاش مسوولین رسیدگی میکردند

کدوم مسئولین دقیقا؟! یعنی میگی فیلترش کنند؟

پریزاد شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 12:13 http://zehneziba16.blogfa.com

اوف...موافقم.

عطیه شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 12:25 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir/

دقیقاً... به موضوع مهمی اشاره کردی...
دیشب تولد مادر شوهرم بود و همگی خونه شون جمع بودیم . بعد از پذیرایی اولیه و کمی خوش و بش یه دفعه دیدم جو آروم شده... نگاه کردم دیدم هر کی موبایلش رو دست گرفته و داره تو وایبر یا چیزی میخونه یا کلیپای وایبر رو دوره میکنه... کلی هم پیامای ضد و نقیض برای هم میخوندن...

آره! این موضوع یکی از مضرراتشه!

Rima شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 12:42 http://dailytalk.blogfa.com

من از دست همین چیزا پاکش کرده بودم و خیال خودمو راحت ! بس که جوکهای نامحترمانه و اکاذیب میامد
تا دیروز که بچه های کلاس زبان پیشنهاد دادند واسه انگلیسی حرف زدن با هم در طول هفته تو وایبر گروه تشکیل بدیم که دوباره عضو شدم
حجم فیلمهای مذخرفشون که میفرستادن کلی از اینترنت خونه رو مصرف میکرد و ...
با عذرخواهی از همه اون گروهها بیرون اومدم و الان فقط همین 1 گروه رو هستم.
واقعا در این مقطع زندگیم احساس میکنم وقت اضافی واسه تلف کردن با چیزایی که حتی خوشحالم نمیکنن ندارم !

آره! گاهی واقعا وقت تلف کردنه! گه گاه هم مثبته!

مینو شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 13:17 http://milad321.blogfa.com

سلام
حرف دلم را زدید خانم اردیبهشتی عزیز.کاشکی مخابرات هم شماره تلفن های همراه را به هر شرکتی نمیداد.

من یک زمانی ازم پرسید مایل به دریافت تبلیغات هستید زدم خیر دیگه خدا را شکر نیومد!

آدم چاق شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 13:44 http://chagh2.blogfa.com

آخ آخ گفتی خانم اردیبهشتی. خداییش من هم همش با این جماعت درگیرم سر این موضوع. خیلی عالی بود. متشکرم

من هم! همه حضور من در این دنیای وایبری صرف توضیح دادن برای اثبات جعلی بودن این پیام هاست! نمی دونم چرا وجدانم اجازه نمیده بی خیال بشم!

admin شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 14:01 http://aaddminn.blogfa.com

ماها ادمهای جوگیری هستیم

و جالب اینجاس که انگاری یک پیام مسخره سلسله وار توی تمام گروه ها میچرخه
من توی یه سری گروه عضوم که هیچ ارتباطی باهم ندارن
مثلا یک گروه ورزشیه یکی مذهبی یکی سیاسی
که هیچ نقطه مشترک و فرد مشترکی باهم ندارن

جالبه که پیام های منتشره تو این گروهها نهایتا یک روز تفاوت زمانی دارن
انگاری یکسری پیامها دایره وار توی تمامی گروه چرخ میزنه و چرخ میزنه

من عضو یک گروه فامیلی هستم. یک گروه دوستان دانشگاه و چند تا روانشناسی که نمی دونم کی من را هی عضو این گروه ها می کنه!!! و دقیقا همین جوریه که شما میگید!
توی همه گروه ها همزمان این پیام ها پخش میشه. مثلا الان درگیر اثبات شایعه بودن هشدار زلزله تهران هستیم که بابا زلزله قابل پیش بینی نیست!!!!!!!

خلیل شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 19:18 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

من که وایبر را بستم.

کار خوبی کردید! من هنوز به اون درجه از ریاضت نرسیدم!

مهرپرور شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 22:32 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
خب گفتنیها رو خودت و دوستان گفتید و نن فقط میخوام به یک نکته تا یخی اشاره کنم: اگر ما کمی به درایت کوروش کبیر باور داشته باشیم، میفهمیم که حکمت درج خلیج. فارس روی لباس زیر ملکه اینه که خلیج. فارس ناموس ماست
خداییش کوروش مظلومه، حتی اگر این بتی که ما ازش ساختیم نباشه


والا ما روی هر کسی دست می گذاریم که بزرگش کنیم از اون ور بوم بیچاره را می اندازیم پایین! سرنوشت کوروش هم همینه پیش ما مردم جوگیر ایرانی!

مهربانو یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 00:18 http://baranbahari52.blogfa.com

سلام اردیبهشتی جان
با همه ی حقسقت تلخی که تو منطور پستت بود من کلی خندیدم ، این حقایق تلخ رو خیلی بامزه نوشته بودی مررررررسی
من یکی از مقاوم ترین اعضا ء خانواده و دوستان هستم که به همه چیز محکوم شدم اما هیچکدوم از این امکانات رو فعال نکردم . البته قبول دارم که خوبی هایی هم داره ولی حس میکنم معضلاتش و وقتی که ازم میگیره خیلی بیشتره .
منم عاشق محیط وبلاگ هامونم و به چیزی نمی فروشمش خواهر

منم نمی فروشمش ولی انگار خواننده هام فروختنش! امار کامنت گذاران به شدت نزول کرده! شاید هم من دیگه مثل سابق خوب نمی نویسم

مریم یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 00:28

سلام.خانم اردیبهشتی .من چند وقت پیش هم براتون کامنت کذاشتم وازتون درخواست رمز کردم .قول داده بودید که به زودی به من میدید ولی تا به حال خبری نشده ،شاید به خاطر اینه که من وبلاگ ندارم و خواننده خاموشم.راستش چند تا سوال ازتون داشتم یکیش اینه که شما تحصیلات روانشناسی در حد دانشگاهی دارید؟ آخه من از اول دارم وبلاگتون رو میخونم ودیدم که خیلی از مسائل رو به نحو احسنت حلاجی کردین و دیگه اینکه چند تا سوال خصوصی هم ازتون داشتم که اگه با هم بیشتر آشنا شدیم حتما میپرسم

سلام
من برات ارسال کردم. نرسید؟

.آزی. یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 00:48 http://mylifeiscolored.persianblog.ir/

خانوم اردیبهشتی عزیز کاش فقط وایبر بود که وبلاگستان رو از رونق بندازه، الان بیشتر بچه های وبلاگ نویس رو آوردن به اینستا گرام. خیلی راحت یه عکس و چند تا خط نوشته زیرش. از این همه درگیری های وبلاگی هم خلاص شدن.
دروغ چرا برای منی که عاشق نوشتنم وبلاگم از همه جا دوست داشتنی تره.

من هنوز توفیق شرفیابی به حضور اینستاگرام را پیدا نکردم. الان هم دارم یک خونه تکونی اساسی می کنم و نصف گروه هایی که توش هستم و فایده ندارم را پاک می کنم. هرچی پاک می کنم نمی دونم چرا هی بیشتر من را عضو می کنند!

ماهپری یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 05:56 http://mahpari.blogsky.com/

من با این که این برنامه ها بیشتر برا هم سن و سالیام هست بیشتر و همه دوستام دارن
اما تا حالا هییییچ کدوم از این برنامه هارو نریختم ، واتس اپ،اینستا....
حتی وایبر تانگو....
١٠٠٪ مخالف هستم
امشب مهمونی بودیم
به جز من و صاحب خونه بقیه مبایل و تبلت دستشون بود
رمز وای فای صاحب هونه رو پرسیده بودن....
به خدا تا شام ١٠ جمله بیشتر رد و بدل نشد

حالا من 100% مخالف نیستم. هر تکنولوژی برای این ایجاد شده که در خدمت انسان باشه وقتی مشکل ساز میشه که انسان در خدمت اون باشه.

گشتا یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 11:31 http://mazemaze.blogfa.com/

من در یک اقدام انتحاری! وایبر واینستاگرام ولاین وفیسبوک و... رو از گوشیم حذف کردم!! فقط واتس اپ مونده واسه مواقع ضروری که به عکس، فیلم یا فایلی احتیاج دارم! این تکنولوژی ها ارتباط ایمیلی رو هم از رونق انداخته. هر وقت از دوستام وهمکلاسی هام فایل درسی و... میخوام وادرس ایمیل میدم، اصرار دارن که با این نرم افزار ها واسم بفرستنش!!!!

نه اتفاقا این تکنولوژی موقع امتحان خیلی به دردم خورد. مثلا یک قسمت از جزوه را که نداشتم دوستی عکس می گرفت و برام می فرستاد. از این لحاظ خوب بود.

ماهی سیاه کوچولو یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 14:39 http://1nicegirl8.blogsky.com/

ترک وایبر , واتساپ , لاین ، تانگو … بدون درد و خماری بازگشت به زندگی ۱۰۰ % تضمینی کاملاً گیاهی بدون عوارض جانبی و بدون بازگشت با گوشی های نوکیا چراغ قوه دار به آسایش برسید

amine یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 14:41 http://www.donyayeman1.blogsky.com

چند شب پیش با دختر خاله هام رفته بودیم یه رستوران شام بخوریم.
میز کناریمون یه خانواده ی 4 نفره بودند. خانم و آقا و یک دختر دبیرستانی خیلی شیک و فشن و یه پسر بچه. من مات این خانواده شده بودم. عین چهار نفرشون سرشون توی موبایلهاشون بود. من مونده بودم اینا اگه بخوان از شامی که خانوادگی دور هم خورده بودن واسه کسی تعریف کنن چی می خوان بگن؟؟ حتی یک کلمه هم حرف نمیزدن تا موقعی که شامو آوردن. واقعا ناراحت شدم. اما این پیشرفت تکنولوژی واقعا اعتیاد آوره. آدم رو می ترسونه.

جداها! به این هم میشه گفت زندگی؟

نیره یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 18:57

خوشبختانه روی گوشی من نصب نمیشه.به نظرم بزرگترین عیبشون اینه که وقت زیادی میگیرن.

آره! خیلی زمان برند

emasis دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 00:39

میگم چرا این شاعرا اهل عرفان و معراج بودن
پس قضیه این بوده!

emasis دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 00:44

سلام

والا گوشی من که از اون قدیمی هاست و این چیزا رو نمی دونم چیه ، یه اف بی بود که جمعش کردم بلکه بیشتر بیام وب

اصنم اینقد بدم میاد دم به دقیقه هی همکارمون تو وایبره!

ماهی سیاه کوچولو دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 07:54 http://1nicegirl8.blogsky.com

اولین صبح 19 سالگیم مبارک
دیشب تولد من بود و برای اینکه هم حضور فیزیکی داشته باشیم هم ماورایی هیچکدوم گوشی بیرون نبردیم
اینکار باعث شد با خانواده م آشنا بشم چقدر آدمای خوبی به نظر می اومدن
البته اونا هم بهتر با من آشنا شدن و بالاخره متوجه شدن کادوی مورد علاقه من چیست...کمی هم خودم مقصرم باید تو تانگو پست هدفدار میگذاشتم...

تولدت مبارک ماهی جون ان شاا... 190 ساله بشی

مریم دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 08:29

سلام مرسی عزیزم از اینکه رمز و برام فرستادی و چقدر خوشحال شدم از اینکه متوجه شدم روانشناسی میخونی، چطورمیتونم سئوالات خصوصی مو ازت بپرسم میدونین وبلاگت و که میخونم ذره ذره به مسائلی اشاره کردی که سالهاست با من عجین شده و حالا که از زبان شما میشنوم برام خیلی اهمیتش بیشتر شده کاش که میتونستم تو خیلی از مسائل من هم مثل شما فکر کنم....به کمکت احتیاج دارم

خوشحالم بتونم کمک کنم

استیگ دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 09:02 http://thinkpad.blogsky.com

در جریان گروه وایبر ستاد مبارزه با چرندایت هم هستین پس؟

قبل از این که وایبر دار بشم یادمه یک شماره داده بود ولی الان یادم نیست!

بی ربط دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 09:06 http://idleuser.blogfa.com/

سلام
من هستم
غیبتم هم هیچ ربطی به هیچ شبکه اجتماعی نداشت
مربوط میشد به یه شبکه داخلی (درون مغزی)
وایبر خیلی هم چیز خوبیه (فقط در حد این که گرم بشیم با هاتون مخالفت کنم)
ولی با پست تون موافقم.

ان شاا... که شبکه داخلی تون همیشه سلامت باشد.

مخالفت کنید! مخالفت کنید!

aida پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 ساعت 16:32

خانم اردیبهشتی عزیز سلام.شماخیلی زیبا مینویسید.ممنونم که هستید.ندیده دوستتون دارم .ازاین پست خیلی لذت بردم.ادما وقتی بی نیاز میشن یه جورایی ازهمم دورمیشن.اگه نگاه کنیم میبینیم قدیما این نیازبه همنوع و دیگران بوده که ادمارو بیشتر به هم نزدیک میکرده.الان وایبرو واتس و....حتی نیاز به تکلم روهم مرتفع کرده.من تو غربتم..قبلنا یعنی تاهمین پارسال که کسی وایبرو..نداشت همه به مازنگ میزدن ..ما بهشون میزدیم... اما الان یه مدتیه هیچکی باماتماس نمیگیره .درصورتیکه من به این تماسها نیاز دارم.خیلی غصه دارم.حتی با خط رایگان وایبرهم کسی حوصلش نمیگیره تماس بگیره همه دوست دارن فقط جک واستیکرو عکسو فیلم بفرستن.ابراز عشق واحساساتشون هم با استیکرو برچسبه...!!!یکی دوبار که خواستم مثلا تماس بگیرم انگار زیاد استقبال نشد ونکردند.حتی این حسو بهم دادند که وقتی داریم جک وعکسوبرچسب میفرستیم چه لزومی داشت زنگ بزنی!!!همه دیگه دوست دارند صامت ابراز علاقه کنن.با برچسبو ایما اشاره..خیلی غم انگیزه..خیلی غمگینم.. ببخشیدسرتونو درد اوردم.دوستتون دارم..

درک می کنم! منم هم حس تو را دارم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد