بحث فلسفی در توالت!!!!

سلام

هفته پیش که برای یک سری امورات گلاب به رویی رفته بودم دستشویی دانشگاه!!!!!! با منظره عجیبی پشت در یکی از دستشویی ها مواجه شدم.

 

 

 

خوب اگه نمی تونید بخونید براتون می نویسم چه مکالمه ای روی در رخ داده بین عزیزان دل دانشجو

- 2a کن به چیزی که براش تلاش کردم برسم

* (این یکی یک کم نامفهومه کلا این جور ازش برداشت میشه که: ) یک وقتایی یک چیزهایی صلاح نیست که برآورده بشه

- کاملا قبول دارم حرفتونو ولی یک اصل هست به نام بداء یعنی یک بنده به درگاه خدا گریه و زاری می کنه که تقدیر یا آینده اش را همون طور که دوست داره براش رقم بزنه. لطفا از ته دل 2a کنید. ممنونم. (یکی دیگه روی کلمه خدا را خط خطی کرده)

+ امیدوارم به آرزوت برسی ولی به نظرت جای این حرف ها تو دستشوییِ؟؟؟

کلمه ای که این جا نوشتی این قدر مقدسه که نباید هرجایی نوشت!!!

^ هه هه طبق نظر شما خدا اگه همه جا باشه و از رگ گردن به ما نزدیکتره معنی ش اینه که خودش اینجا هست! اسمش که دیگه نباید مشکل داشته باشه!

(متن عینا نوشته شده )

 

راستش از انگیزه این که این عزیز دل خواهر چرا به جای هزار در و دیوار و میزی که توی دانشگاه می تونست برای التماس دعا پیدا کنه مثل صندلی کلاس و میز سلف و حتی دیوار نمازخونه، در توالت را انتخاب کرده، که بگذریم خود این مکالمه برای من جالب بود.

یادمه یک زمانی وقتی کوچک بودم حتی از این که ناخودآگاه هنگام حضور در این مکان به یاد خدا می افتادم هم احساس عذاب وجدان می کردم. فکر می کردم چه انسان بدی هستم که اسم خدا را در چنین جای کثیفی به خاطر آوردم!!!!! بعدها دقیق همین سوال برام پیش اومد! این که مگه خدا همه جا نیست؟!

 

دوست دارم نظر شما دوستان را در این باره بدونم. نظر شما درباره این مکالمه چیه؟ با کدوم طرف موافقید و دلایلتون چیه؟

 

پیوست 1: از دیروز تا حالا یک 50 باری این آهنگ را گوش دادم. عجیب به دلم نشسته.

پیوست 2: خواندن این پست را به دوستان پیشنهاد می کنم. خیلی هاش همون حرف هایی هست که همیشه میگم.

نظرات 13 + ارسال نظر
نیره چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 12:06

والا باز بحث خوبی بوده. ما که جز فحش سیاسی و مطالب جنصی چیزی رو در و دیوار دستشویی دانشگاه ندیدیم!


این نشون دهنده سطح علمی بالای دانشگاه ماست

admin چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 12:45 http://aaddminn.blogfa.com

من این مسئله رو در مورد صلوات فرستادن تو این مکان دارم

مثلا وقتی صدای اذان یا هرچیز الزام اوری دینی که باید صلوات فرستاد رو توی دستشویی میشنوم و باید صلوات بفرستم خوددرگیری پیدا میکنم
در نهایت به این نتیجه میرسم این موضوع رو توی دلم حل کنم و صلوات رو لسانی انجام ندم

خوبه آخر به یک راه حل مسالمت امیز رسیدید!

آنا آریان چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 17:08 http://anaarian.blogfa.com

خیلی جالب بود. توالت همان مستراح است دیگر. محل استراحت. به نظرم میشه خیلی بحثها داشته باشیم در توالت. کلا اینطور که گفته شده اکثر اکتشافات و اختراعات و نظریه های مختلف در توالت پایه ریزی شده ولی اگه توالت فرنگی باشه بهتره..تمرکز بیشتره.

پس پیشنهاد میدی از این به بعد اگه در امور پژوهشی و علمی گرهی افتاد یک سری به دست به آب بزنیم؟

Rima چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 20:15

اینکه شما تو این شرایط عکس گرفتین هم خیلی باحاله

افسانه چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 20:55 http://www.afsoonezendegi.blogfa.com

خداوند به موسی خطاب می کند:ای موسی چرا تو هنگام اجابت مزاح ذکر مرا نمی گویی؟(یاد من نیستی)مگر من تو را در آن حال فراموش می کنم که تو مرا یاد نمی کنی؟

چه جالب! منبعش را می دهید؟

ماهی سیاه کوچولو چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 21:17 http://1nicegirl8.blogsky.com

سلام خانوم اردیبهشتی
نه فکر نکنم خدا تو دستشویی نگاه کنه ک
دو تا فرشته هستن مسئول اعمال نیک و زشت
من نمیدونم اینا با چه رویی نگاه میکنن
حالا اینا بی خیال
من عاشقتون شدم
الان میپرسین چرا؟
چونکه رفتین دستشویی بعد انجام اعمالی دست هاتون رو شستین و خشک کردین موبایل رو بیرون کشیدین و عکس...حالا فک کن دوربین موبایل صدای فلشش آف هم نباشه و گروهی از مردم پیش خودشون فکر کنن این خجسته دل کیست یعنی؟خانوم محترم ما ترکیدیم شما داری عکس میگیری؟40 نفر هم الان بر ضد شما پست نوشتن با عنوان "حقوق دیگران در دستشویی ها ...عکس بگیرا پدیده یی دیگردر دستشویی...5+1 را بی خیال دستشویی مسئله ست و حریم خصوصی تا کجا و غیره"حالا یکیشون هم پست کاملی نوشته ک برای جلوگیری از عکاسی در دستشویی ها و اتلاف وقت توسط دیگران بهترست درهای اتوماتیک داشته باشیم ک ظرف مدت 3 دقیقه یهو به طرز غافلگیری باز شوند آنوقت کسی 3 ساعت در دستشویی نمی ماند تا عکس بگیرد...همینا کافیه نیست تا آدم عاشق بشه؟
حالا اینم بی خیال
همین سند معتبری ک شما رو کردین نشون میده ایرانیان از مخترعین صنعت کامنت گذاری بودن یعنی وبلاگ و صفحات اجتماعی کامنت دار متعلق به ما ایرانیا بوده...مثلن یه سنگی اخیرن پیدا شده ک روش نوشته داشته و ترجمه ش کردن از دست نویسهای کوروش کبیر ...ایشان نوشته "
"ای انسانها"
زیرش کامنت گذاشتن الان گوزنی هم نوشته شما را خواند چطور میگویی ای انسانها؟
یکی از یاران کوروش نوشته
توهین و حرفهای مثبت 18 =بلاک
راستی سوالتون چی بود؟آهان یادم اومد
خدا مارو آفریده فکر نکنم با این چیزا مشکلی داشته باشه اگه البته قصدمون بی احترامی بهش نباشه
پارسال تو اف بی یه چیزی خوندم در مورد حمام و دستشویی
اونو بگم؟


دختر خوب یعنی تو فکر کردی من بعد عملیات گلاب به رویی عکس گرفتم! یعنی فکر نکردی قبلش هم می شد عکس انداخت؟! نه دقت کرده بودم که سایلنت باشه گوشیم.

اون داستان را هم بگو

ماهی سیاه کوچولو پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 12:44 http://1nicegirl8.blogsky.com

آهان
یعنی دستشویی شما شدید نبوده و اول عکس گرفتین؟یعنی با خیال راحت؟درسته؟
خب اون دختره طفلکی ...سوخت...
همون ک بعد شما میخاست بره ...از درد کیفش رو محکم بغل کرده بود اونو میگم
میدونی اینطوری بود داستانش ک شیطان بخدا میگه حاله منو گرفتی به من رو زمین یه دونه خونه بده
خدا هم گفت حمام خونه تو باشه...از اون روز من میرم حمام چشمامو کفی نمیکنم...
یه سوال بپرسم؟مگه قبلنا حمام بوده؟
بعدش یه ذره تفکر کردم خب خدا ک خودش میگه همیشه به یاد من باش در هر حالتی...پس این چی بوده یعنی؟
مثلن الان من یه چیزی بگم؟مثلن خدا ک مثه ما نیستش ک از چیزای آدم خجالت بکشه ما از همدیگه خجالت میکشیم دستشویی و اینا چیزای طبیعی بدن آدمه ک اگه خوب کار کنهیعنی باید سپاسگزار هم باشیم...
مثلن اون چیزایی ک میگن نجس و اینا بخاطر خودمونه چونکه خودمون بیمار نشیم وگرنه چیزای طبیعیه...نتیجه اینکه با این نوع تفکرات قرآنهایی تو خونه داریم ک حتی ورق نخوردن چونکه ما همش تو نجس و تابو(لاکی گفت تابو یعنی نجس)موندیم...یادته لاکی یه دونه پست داشت درباره یه زنه تو قبیله ک سه بار دور خودش میچرخید؟یاد اون افتادم...
درباره حمام سوالمو جواب میدی؟

نه نترس! قسمت دست به آب خلوت بود ولی جلوی روشویی و آینه هاش ... آرایشگاه های خیابون جردن و ... همون معروف ها که من اسمش را بلد نیستم را تو جیب کوچکش گذاشته بود!!!!
بگذریم! داستان حمام که خرافاته! اصلا شیطون بره تو حموم چه فایده براش داره؟ یعنی هر کی بره حموم همخونه شیطون میشه؟ باید چرک گشت؟

خلیل پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 18:32 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

عرب ها نام خوبی به آنچا داده اند: .... یعنی محل استراحت!

پس ریلکس هر چه می خواهد دل تنگت بگو. البته اگر از رگ گردن به ما نزدیک تر است، آنجا هم هست و می شود دعا کرد، صلوات هم فرستاد وووو

صفا پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 23:29 http://www.sa4150.blogfa.com

چه مباحثه جالبی نوشته شده اتفاقا دستشویی جای خوبیه برای فکر کردن

عاصی شنبه 8 آذر 1393 ساعت 08:43 http://asysepidshortpost.blogsky.com

من هنوزم که هنوزه درگیرم با این مسائل. بالاخره بزرگ شدن توی خانواده ی مذهبی و مدرسه ی مذهبی رفتن عواقبش تا این سن با منه... مثلا من توی دستشویی اگه ذکری یادم بیاد یا صدای اذان بیاد یا یهو یه آیه ای چیزی انقدر وجدان درد میگیرم که نگو!!! بعد هی میگم الآن چرا باید این یادم میومد؟! آیا این حیلتی از جانب شیطانه که میخواسته در این مکان اسم خدارو بیارم؟! آیا این لطف خداست که میخواسته در همه حال به یادش باشم؟!
بعد خود درگیری پیدا میکنم و خونی و مالی و زخمی و زیلی از مستراح به در میشم!!!!

منم تو خانواده مذهبی و مدرسه مذهبی بودم. درکت می کنم.

مینا شنبه 8 آذر 1393 ساعت 09:42

به نظرم چه خوبه که آدم همیشه به یاد خدا باشه.حالا تو دسشویی هم به یاد خدا باشه چه اشکالی داره.ولی اینکه رو در دسشویی بخواد التماس دعا داشته باشه خیلی کار زشت و ناپسندیه.هر چیزی جا و مکان مخصوص خودشو داره.

چرا مینا جان یاد خدا توی دستشویی اشکال نداره ولی التماس دعا مشکل داره؟ می تونی دلایلت را بگی؟

مینو دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت 01:37 http://milad321.blogfa.com

سلام
من با دعا کردن و این مسایل توی دستشویی مشکل دارم.فقط بحث گناه هم نیست.مثلا فکر میکنم دلم میخواد یکی رو که خیلی دوست دارم توی دستشویی باهاش قرار ملاقات بذارم یا وسط یه باغ گل؟

ولی من به شخصه وقتی عاشق کسی بودم تو همه حالاتم بهش فکر می کردم. حتی حموم و دستشویی!

لیلی یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت 18:01

لینک آهنگ باز نمیشه. اسم آهنگ رو بگو

ده سال پیش بهنام علمشاهی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد