از کجا میشه فهمید ...؟!

سلام

عید با همه دید و بازدیدها و خوشی ها و ناخوشی هاش و اتفاقات غافلگیرانه اش به سرعت گذشت. امیدوارم همه ما سالی پر از تلاش و انگیزه موفقیت و شادی را شروع کرده باشیم.

در ایام عید یک سفر به یزد داشتیم. یزد را قبلا دیده بودم ولی این شهر را خیلی دوست دارم.

 

 

 

در بازدیدمان از میدان امیرچخماق و بازار اطرافش به مغازه ای رسیدیم که محصولات کنجدی جدیدی می فروخت و یک نفر برای تشویق مردم برای خرید، بهشون تسترهایی می داد و با جملات مثلا تشویقی اون ها را ترغیب به خرید می کرد. من کنار در ایستاده بودم و آقای اردیبهشتی داشت خرید می کرد.

مرد فریاد می زد: بدو، بدو سوغات یزد بخر! سوغات یزد نخری اون دنیا عذاب میشی! هر کسی سوغات یزد نخوره، اون دنیا هفتاد ضربه شلاق می خوره!!!!!!!

رهگذرها از لحن آمیخته به طنز مرد خنده شون گرفته بود. ولی من داشتم به این موضوع فکر می کردم چه قدر از احکام دینی ما به همین صورت شکل گرفته؟

مثل حرام بودن توتون و تنباکو یا قند یا آب لوله کشی یا...

از کجا میشه واقعا تشخیص داد یک حکم دینی واقعا از سمت خداست و واقعا انجام دادنش گناهه یا بر اساس مقتضیات زمان ایجاد شده؟ چه طور میشه یک زمان انجام یک کاری رفتن به جهنم را برای طرف به ارمغان بیاره و یک زمان دیگه نه؟

چه طور میشه فهمید خدا واقعا از بنده هاش چی می خواهد؟

نظرات 42 + ارسال نظر
برنا شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 11:07 http://Www.newday2014.blogfa.com

خدای واقعی (هر اسمی که میخواد داشته باشه،مثل انرژی مطلق، دانش و شعور مطلق یا هر چیز دیگه) از بنده هاش میخواد که خوب باشیم. اما خداهایی که آدمها به وفور خلق کرده اند رو نمیدونم....(احتمالا میخواد که سوغاتی از اون مغازه خاص بخریم!!!)

خوب دقیقا نحوه این خوب بودنه که مبهمه و باعث پیدایش این همه احکام میشه

فرمول ساز شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 11:23

چون نمیشه مستقیم از خدا سوال کرد که خواسته واقعیش از ما چیه امکان اینکه هرکی خواسته خودشو به خدا نسبت بده خیلی زیاده اینجا بنظرم باید فکر کرد اگه دستورالعمل ذکر شده را انجام بدیم کی این وسط سود میکنه و نفعش به کی میرسه اگه دیدیم تو جیب اونی که داره داد میزنه قراره چیز زیادی بره احتمال اینکه اون خواسته خدا نباشه خیلی زیاد میشه

فکر کنم یک آگاهی و شعور بالا می خواهد که متوجه بشیم که دقیقا کی این وسط نفع می بره

ماهی سیاه کوچولو شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 12:14 http://1nicegirl8.blogsky.com

خب طبق چیزایی ک یاد گرفتم خدا وقتی انسان آفرید یه ذره از خودش به ما فوت کرد بنابراین ما تو درونمون تو ناخودآگاه و خودآگاهمون خدا داریم پس بنابراین میشه تشخیص داد کدوم فرمان خداست و کدوم نیست حالا اینو داشته باش تا کنارش بگم ک کلیات رو خدا گفت عقل هم داد یه کم مسیر رو هم روشن کرد و بعدش دیگه انسانم آرزوست...
در ضمن فراموش نکنیم خدا خالق همه مخلوقاته ناگزیر تو زندگی روباه و روباه صفت و گرگ و ببعی و چهارپا و فرشته و اینام کنار انسان همزیستی دارن حالا بستگی داره انسان چقدر از عقلش کمک بگیره...
اما مهمترین نکته اینکه روایت داریم هرکی سوغاتی بخرد خوب است و جایگاهش بهشت برین اما هرکی تنهایی سوغاتی بخورد جهنم ک هیچ زبونش جوش دربیاورد ایشالا...

قابلت را نداره! حالا چه جوری به دستت برسونم؟

اماسیس شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 13:51 http://emasis.blogsky.com/

سلام
رسیدن بخیر خانم اردیبهشتی و ایام به کام

عجالتا" برای جواب سوالتون این فایل صوتی رو گوش بدید تا بعد

http://bidarbash.net/1662/%D8%A2%D8%B4%D8%AA%DB%8C.html

فامیل دور شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 14:35

گمان نکنم بشه فهمید حتى معیار خوب و بد هم متغیره

یعنی معیارهای خدا هم متغیره؟

نیره شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 15:48

یه جمله ای هست که میگه حلاال محمد تا قیامت حلاله و حرامش هم حرام
توتون و تنباکو هم حرام نشد. اگه دقت کرده باشی توی اون حکم گفته شده استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان است. نگفته حرامه.
ولی بعد از پیامبر مخصوصا زمان امویان خیلی از این حکمها درست شده که از نظر علمی و فقهی مورد استناد شیعه نیست. مثل اینکه هرکی پیاز عکه بخوره میره بهشت و....
کلی حدیث جعلی هست...
حتی زمان صفویه هم درباره حلال بودن استفده از بنگ حدیث درست کردن و متوجه نبودن توی عربی واژه بنگ اصلا وجود نداره!!!
راستی بهترین حلوای یزد مارک بهجتی هست. بقیه شون از کنجدهای افغانی استفاده میکنن و کیفیت شون خوب نیست.

اون وقت حکم محارب با امام زمان چیه؟
چرا حلال یا حرام محمد؟ مگه نباید حلال یا حرام خدا باشه؟

دیر گفتی نیره جون! خریدیم! ولی خوب بیشتر از اردکان خریدیم! نمی دونم حالا چه جوریه؟

صفا شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 16:09 http://www.sa4150.blogfa.com

به دلت و به وجدانت رجوع کن خیلی از این احکام ساخته همین منافع هستن

مهرپرور شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 19:24 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
اردیبهشتی جان سال نو مبارک
سوالت کاملا به جاست و اگه من روزی خدا رو ببینم حتما ازش همچین سوالهایی میپرسم!!!!!
ولی نظر خودم اینه که در پیروی از ادیان و احکام کافیه کلیاتی که تقریبا بین تمام ادیان مشترکه رو بپذیریم و در مورد جزییات به عقل و وجدانمون و افرادی که عقل و وجدانشون رو قبول داریم مراجعه کنیم.
احتمالا اگه در همین حد هم رعایت کنیم احتمال خطا خیلی کمتر از اون چیزی خواهد بود که الان با مثلا وجود احکام زیاد هست و همه سر در گم هستن

می دونی مهرپرور من گاهی حس می کنم حتی یک سری موارد غیر عقلانی هم بین ادیان با کمی تغییر مشابهه

یاسمین شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 21:00

سلام.
حق با شماس..مورد داشتیم زمان صدر اسلام تقریبا یارو پیازاش رو دستش باد میکنه با امام جماعت مسجد قرار میذاره که یه کاری کن این پیازای من فروش بره.پورسانتت با من..امام جماعت هم تو مسجد میگه ایهاالناس از پیامبر حدیث داریم هرکی پیاز این شهرو بخوره هیچوقت مریض نمیشه...


یه بازی جالبی هم هست که میگه تو یه جمع 40 نفره شما شروع کن درگوش بغلیت یه جمله بگو و ازش بخواه این جمله رو در گوش بغلیش بگه الی آخر.
از چهلمین نفر بخواه جمله شما رو با صدای بلند بازگو کنه.میبینی که اون جمله با چیزی که شما گفتی زمین تا آسمون تفاوت داره.
حالا درنظر بگیریم 1400 سال از صدر اسلام گذشته و قطعا دستخوش تغییرات شده.

حالا میرسیم به سوال شما((((:

بنظر من اول اینکه هرچیز رو باید با عقل بسنجیم.به دور از عقاید شخصی و تعصبات.اگر حرفی طبق عقل درست بود پس با دین و حرف خدا هم منافات نداره.

معیار دیگه قرآنه.کتابی که نسخه های قدیمیش هم موجوده و جزو معدود کتابهای قدیمی دست نخورده.
درباره احادیث هم بهتره هر حدیثی میشنویم بذاریم کنار قرآن و عقل.

البته خودم درباره خیلی چیزا تو دین به قطعیت نرسیدم.مثلا حجاب.حتی اگر حجاب دلایل خیلی عقلانی و منطقی داشته باشه بازم نمیتونم بپذیرمش.

اما خب درحال تحقیقم.درباره همه چیز تو دین.خیلی وقته اینکارو میکنم و تابحال هم چیز غیر عقلانی و غیرانسانی چندان توش ندیدم.حالا شاید بعدا پیداکنم یه چیزایی.

جواب سوالتونم از چندنفر میپرسم.اگه به چیز جدیدی رسیدم میگم دوباره.

آره! می گفت هر کس پیاز عکه را در مکه بخورد به بهشت می رود!!!!!! یک چیزی مثل همین سوغات یزد

یاسمین شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 21:10

راستی درباره حروم شدن توتون و تنباکو که خب یه حرکت خیلی مترقی بوده اون موقع.چون انگلیسیها با اون قرارداد لطمه وحشتناکی داشتن به ایران میزدن و متاسفانه سیاستمدارامونم که یکی از یکی نالایق تر بودن و بیسوادتر.
پس مراجع ناچار بودن اون موقع دست به کار بشن که ایران نابود نشه.که مضحکه دنیا نشیم.چون به هرحال مردم اون زمانها از مراجع حرف شنوی داشتن.
حروم شدن تنباکو یه دوره خیلی کوتاه بوده و بعد هم که مثل همیشه میشه.



حالا الان مثلا بیان بگن قلیون نکش،حرومه..کیه که نکشه؟
من که نکشم میمیرم.

آره منم اینو توکتاب تاریخ خوندم ولی کی می دونه دقیقا واقعیت چی بوده؟

مخمور شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 22:19 http://masti0mastoori.blogfa.com

خداوند از انسان رسیدن به حقیقت و معرفت خویش را می خواهد
برای رسیدن به معرفت و حقیقت نوع بشر نیازمند چهارچوبی تحت عنوان دین است که این دین دارای دو وجه لازم و ملزوم تحت عنوانهای شریعت و طریقت است
شریعت دستورات ظاهری دین و طریقت امور قلب و اخلاقی . وجود این دو بال و رشد همزمان هر دوی آنها با هم لازم است . ضعف در هر کدام مانع از رسیدن به حقیقت و معرفت است
با توجه به فطرت انسانی اعمال قلبیه در همه اعصار در همه چهارچوب ای معرفتی یکسان است. به عنوان مثال در همه اعصار دروغ زشت و ناپسند بوده است
اما اعمال مربوط به شریعت یت همان اعمال ظاهری در اعصار مختلف با توجه به ظرفیتهای زمانی و مکانی و انسانی متفاوت بوده است.

مخمور شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 22:23 http://masti0mastoori.blogfa.com

اگرچه بعضی اوقات بعضی از افراد لزوم وجود چهارچوبی بنام دین را زیر سوال می برند و عنوان می کنند که نمی خواهند تحت هیچ چهارچوبی باشند که این بحث بسیار مفصلی است ضرورت وجود دین از 3 منظر عقلی ، روان شناختی و جامعه شناختی قابل بررسی و اثبات است . تمامی این کائنات و حتی سیستم ذهن و بدن انسانی دارای چهارچوب و نظمی است .

مخمور شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 22:33 http://masti0mastoori.blogfa.com

پس از پذیرش چهارچوب دین باید نمایندگان و رسولان را شناخت و پذیرفت چون خداوند از طریق رسولانش پیامهای خود را ابلاغ می کند رسولانی از جنس خود مخلوقاتش . رسولانی که قابلیت اتصال به منبع علم و فیض حقیقی را دارند . تنها ابلاغ کننده اند و هیچ گونه دخل و تصرفی در پیغامها نمی کنند . شناخت این رسولان و جانشینان آنها تنها از طریق عقل محدود بشری امکان پذیر نیست نیازمند وسیله دیگری تحت عنوان دل است که در عرفان به آن توجه خاصی می شود .
ادامه اش را می آیم می نویسم اگر تا اینجاش قابل قبول باشه

دوست دارم بقیه اش را هم بنویسی

برای تو یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 00:15 http://dearlover.blogfa.com/

سلام خانوم اردیبهشتی

واقعا افسوس که ما ادمها به خاطر مقاصد خودمان با دین و اعتقادات مردم بازی می کنیم به قول دوستی می گفت قدیم تر چقدر خرافات بیشتر بود و به جای دین به خوردمون رفته بودکه حالا شاید برامون روشن شده کاش میشد بین این خرافات و سودجوییها و دین خط کشید

فکر کنم الان هم خرافات نقش زیادی توی زندگی مردم داره

نیوشا یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 09:17

گر دگری نداندت، چون تو منی بدانمت....

شیرین یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 12:08 http://ladolcevia.blogfa.com

سلام خانم اردیبهشتی،
بنظرم راه حل فابریک نگه نداشتن عقل است که آنهم برای مسلمانان سخت است. چرا که سئوال کردن و چالش کشاندن هم امری گناه است و در شریعت حکم مرگ هم دارد. فکر کنم تا دنیا و این دین هست، این جهالت دینی هم هست.
تعلیمات دینی اسلامی و اصل ولایت فقیه در تشیع هدفشان دفن کردن تعقل و استدلال و چرا پرسیدن است. در عمل هم می بینیم. هر کس سئوالی بکند و چالشی ایجاد کند به اسم یک آدم ناراحت زندانی و سر به نیست می شود. اصلا ادمیزاد را چه به این پر رویی ها که بخواهد فکر کند و سئوال بپرسد و زندگی را به حضرات سخت کند و خاطرشان را مکدر؟! حتی با مردم مذهبی معمولی هم که صحبت کنید از مواجهه با هر نوع شک و سئوالی به پرخاش و توهین روی می اورند.

از اون جایی که من خیلی سوال می پرسم با این حس آشنام

آتی یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 14:02

سال نو مبارک امیدوارم سال خوبی برای هممون باشه.
خوب من با دلم حس میکنم خدا چی خواد. اگه کاری بکنم که وجدانم ناراحته میفهمم که خدا هم ازم راضی نیست. فکر میکنم بهترین ملاک دل خود ادمه. زیاد به احکامی که نقل میکنند توجه نمیکنم.

مسئله اینه که قسمتی اعظمی از وجدان توسط خانواده، جامعه و هنجارهاش تشکیل میشه!

مهرپرور یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 18:04 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
باهات موافقم بعضی چیزها احتمالا به خاطر اعمال قدرت یا به طبع و سلیقه آدمها وارد همه ادیان شده.و احتمالا پایه و اساس اد.یان بدوی و خودساخته هم بوده...البته این احتمال هم صفر نیست که کلا همه چیز بشرساخته باشه!

آره! به این هم فکر کردم

Khonekashonemozheblogfa.com یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 23:05

سلام اردیبهشتی جان بهارت پایدار یزد را ندیدم ولی همین جملات بظاهر پیش پاافتاده است که به مرور زمان به اهرم پرفشاریا باوری غلط برای باور خدا و بهشت و جهنمش میشود
خدایی که انسانیت را در نهاد انسان قرارداد.

جالبه این اهرم خیلی پرفشارتر از سایر احکام هم میشه! حتی از جایی که اخلاق و انسانیت و عقل چیز دیگه ای میگه

نیره دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 10:41

درمورد سوال اولت زیاد اطلاع ندارم. فکر میکنم یه حدیثه یا شاید هم یه جمله معروف بین فقها.
درباره سوال دوم خوب مسلمه که کسی رو تو اون زمان به خاطر قلیون کشیدن اعدام نمیکردن. این حکم فقط برای نشون دادن قدرت روحانیت در برابر شاه صادر شده. یعنی منظورم این بود که ریشه فقهی نداره و همون طور که گفتم هیچ فقیهی نمیتونه چیزی که حرامه رو حلال کنه یا بر عکس. توی اون حکم همخ کلمه الیوم اومده یعنی الان و امروز. نمیدونم منظورم رو رسوندم یا خیر. به نوعی دعوت به همکاری و کمک مردم بوده نه یه حکم قطعی.
درباره حلوا هم تقریبا همه شون توی اردکان تولید میشن ولی کیفیت ها متفاوته.

الان هم برای اختلاس چند میلیاردی کسی را اعدام نمی کنند. اگرچه ضایع کردن حق الناس گناه بزرگیه! ولی منظور من در مورد عذاب و عتاب و پاداش اخروی بود.

ema دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 11:21

سلام و سال نو مبارک. به نظر من یه جورهایی با پست قبلت در ارتباطه یعنی یه قرارداده و یه اصل کلی و از پیش تعیین شده نیست مثلا هر فردی ممکنه حتی یه کار درست رو با نیت بد انجام بده و برعکس پس نمیشه براش حکم کلی داد. همینجور که میگی نقطه عطف هر کی میتونه یه روز خاص باشه. به نظر من خیلی از این احکام هم با قرارداد بین دلمون با خدا تعیین میشه . چون خیلی از این احکام برای یه موقعیت کلی وضع شده و نمیشه به همه ی زمانها تعمیمش داد.

سال نوی تو هم مبارک امای عزیز

اماسیس دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 13:18 http://emasis.blogsky.com/

سلام مجدد
راستش حرف زیاده ولی جهل ما آدما باعث شده که از دین و خدا بعضی ها به نفع خودشون برداشت شخصی کنن.

یکی از دوستان هم که گفتن :
" ... تعلیمات دینی اسلامی و اصل ولایت فقیه در تشیع هدفشان دفن کردن تعقل و استدلال و چرا پرسیدن است... "

در حالی که اصلا" اینطور نیست.

خدا بنده هاشو دوست داره ، در واقع باید بگم مخلوقاتشو دوست داره.مخلوقاتش که فقط آدمها نیستن همه موجوداتش در آسمانها و زمین هست .

دست و بال بنده هاشو نبسته چون بهشون اختیار داده.ما فعل 4 نفر که ادعا دارن رو دیدیم و جمع بندی کردیم که اسلام و تشیع چنین هست و چنان.

با حفظ احترام میتونم بپرسم اینکه پیامبر اومد گفت من اومدم مکارم الاخلاق رو کامل کنم یعنی چی ؟

چرا ائمه اهل منطق و بحث بودن؟


این با ادعای اونای بعضی ها منافات داره پس چطور تفسیر و تبیین میشه؟ اصلا" مگه روایت نداریم امام زمان که بیاد بحث علمی مطرح میکنه و جواب سوالات بی جواب دانشمندان رو میده؟

عقل و منطق تعطیل نشده ، زود تصمیم گیری ما و افعال دیگران باعث این موضوع شده. قرارنیست که افعال دیگران رو به پای خدا بنویسیم.

===========================

اماسیس دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 13:37 http://emasis.blogsky.com/

جواب سوال سادست

من گفتم خدا بند هاشو دوست داره ، پس اگه رابطه ی خدا با بنده اش رابطه ی عاشق و معشوق باشه

در رابطه ی عاشق و معشوق ، دو طرف ، از هم میخوان که دو طرف ، فعلی از طرفین ، اگر 2 طرف رو همدیگهر رو حداقل اگر شاد نمیکنه ، ناراحت نکنه.

اصلا" یه مثال ساده تر
رابطه ی مادر و فرزندی ، اگر بچه ی 5 سالش مثلا" کاری کنه که مادرش خوشش نیاد باهاش چیکار میکنه ؟ چجور اون بچهه متوجه میشه که مادرش از اینکارش ناراحت شده؟

=======================

شاید باید نشست پیش حرفهای خودش یا کسانی که آئینه خدا روی زمین هستن بشه فهمید.

یک سوال بپرسم؟ به خدا زیادی شخصیت انسانی ندادیم؟ یعنی داریم با معشوق و عاشق بشری و مادر و ... مقایسه اش می کنیم؟ مگه جنس روابط خداگونه ای از جنس روابط انسانیه؟

اماسیس دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 17:41 http://emasis.blogsky.com/

این رو به کامنت قبلیم اضافه میکنم
من فکر میکنم خدا از من ، بعنوان یکی از بنده هاش میخواد اونجور با بقیه رفتار کنم که دوست دارم باهام رفتار کنن بی هیچ تبعیضی

فک کنم اگه همین یه مورد حل بشه تو کل دنیای امروز ، دیگه خیلی از مشکلات رو نخواهیم داشت.

آمم ... یه چیز دیگه هم اضاافه کنم تا یادم نرفته ، میگن که نبین کی حرف میزنه ، ببین چی میگه و با عقل و فطرت سازگاره ، تو زندگیت پیادش کن ": )

---------------------------------------
خدایا!از ما بخاطر پاره ای از مشکلات کامنت گذاری در بلاگ اسکای

دکمه های
ctrl + t
ctrl +x
alt+ f4
ctrl + v

رو نگیر

این موضوع را در این پست خودم هم مطرح کردم و بهش اعتقاد دارم
http://mayfamily.blogsky.com/1393/12/23/post-146/%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D9%88%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7

آقای اماسیس این همه کنترل و آلت و ... چه می کنه؟ والا تا به امروز من بهشون احتیاجی نداشتم

محمود دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 18:48

سلام سال نومبارک .خدا هم خودش مونده بااین بندهاش چکارکنه

واقعا هم
سال نوی شما هم مبارک

بهار سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 08:40 http://colourfullife.persianblog.ir/

احکام دینی اونقدر اهمیت نداره که بخوای بهشون فکر کنی فقط به کسی بدی نکن و تا اونجا که میتونی به بقیه کمک کن

خوب شاید برای یک عده خیلی اهمیت داشته باشه. اون هایی که برای کوچک ترین حرکتی منتظرند ببیند دیگران چه حکمی داده اند؟

admin سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 10:50 http://aaddminn.blogfa.com

سال نو مبارک باشه

ایشالا سال خوب و شادی داشته باشید

به نظرم کمی تفکر وتعمق میتونه تمایز ایجاد کنه بین احکام اولیه و ثانویه
احکام شرعی و احکام سیاسی

درست! تفکر و تعمق خوب چیزیه

نیره سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 12:19

راستش من فکر میکنم در نهایت هیچ راهی وجود نداره برای فهمیدن موضوع. چون کتاب همه فرق اسلامی یکیه بدون کوچکترین تغییری. تفسیرها متفاوته. توی احادیث هم انقدر مسائل ضد و نقیض هست که نیمشه توجیهشون کرد.
بهترین کار همونه که اون دوستمون گفته. خوبی کنیم و بدی نکنیم. همین.

درسته

حنا و زهرا سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 12:22

سلام
با احترام
مدت زمان زیادی (از سال91تا94) پایگاه مذهبی نیایش در حوزه ی فضای مجازی اقدام به ترویج فرهنگ و اشاعه نماز ...و ارائه خدمات رایگان کرده است
ولی در این برهه زمانی به حمایت همه ی شما برای حفظ و بقا نیازمندیم
بعضی از دوستان اصلا با هزینه هایی که باید برای ارائه خدمات خوب و کامل که حتما برای سایت نیاز هست آشنا نیستند و فکر میکنند که مثل سرویس دهی های رایگان وبلاگ است (مثال: بلاگفا..پرشین)
ولی یک سایت چ هاست یا سرور هزینه هایی به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت میکند تا به فعالیت خود ادامه دهد
لطفا از سایت خود حمایت کنید تا گروه مذهبی نیایش همچنان به فعالیت های خودش در این ضمینه ادامه بدهد
http://niiyayesh.ir
همه شما مسئول هستید با دوستان و عزیزان خود در مورد این مسئله صحبت کنید و دراعمال خیر پایگاه مذهبی نیایش سهیم شوید ؟
( درج لینک و بنر ما / معرفی به همه دوستان و آشنایان..)
ما در نظر گرفتیم برای 4هزار وبلاگ پیام
ارسال کردیم که شما هم جز اون تعداد
هستید امیدواریم که خوانندگان ما را در این عرصه یاری کنند
ما اعضای پایگاه مذهبی نیایش
اگر یک سایت غیر اخلاقی راه اندازی و در آن فعالیت میکردیم
فکر کنم بهتر حمایت میشدیم چون ماهانه هزاران خرید اکانت پیشرو داشتیم
چون الان بیشتر شما خواستار و طالب این نوع سرویس ها هستید!!
امید است که بتوانیم به فعالیت خود همچنان ادامه دهیم و امکانات بیشتری رو در سایت قرار دهیم.
یا علی

اون وقت چرا مسئولم؟
من نه سایت غیراخلاقی دوست دارم و نه سایت احکام!
من نوشته ای دوست دارم که من را به فکر کردن واداره!

ماهی سیاه کوچولو سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 13:46 http://1nicegirl8.blogsky.com

میبینم ک هنوز قانع نشدین:) خب بزار استدلال مدرن کنم:))
خدا هم تعجب میکنه میبینه بعضی بنده هاش تونستن تو افکار عمومی بدرخشن و حکم الهی بدن واسه همین تو قرآن گفته ما گروهی را بر گروهی مسلط کردیم چونکه خودتون خواستین مسلط بشن چونکه راه تسلط رو بلد شدن بنده من یه ذره فکر کن راه تسلط را ببند
نمیدونم کدوم سوره ست چونکه قرآن رو حفظ نیستم ولی یه بار فارسی خوندم یادم مونده...
نتیجه اینکه تا جایی ک ممکنه فکر کنیم تا چیزای الکی رو باور نکنیم...فکر کنم اطلاعاتمونو زیاد کنیم یه ذره مشکل حل میشه...

نه دیگه قانع شدم

عطیه سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 14:56 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir/

من که بیشتر به حرف دل خودم گوش میدم. اگه به نظر خودم انجام دادن کاری درست باشه انجامش میدم و اگر هم نباشه که نمیدم. خیلی هم کار به شرعی بودن یا دینی بودن یا نبودنش ندارم.

اماسیس چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 16:51 http://emasis.blogsky.com/

میگم این رو شنیدید که :

-----------------------------------
از گورخر پرسیدم

آیا تو سیاه هستی با خط های سفید ....
یا که سفیدی با خط های سیاه ؟؟

و گورخر از من پرسید
آیا تو خوبی با عادت های بد
یا بدی با عادت های خوب ؟؟

آیا آرامی اما بعضی وقتها شلوغ می کنی
یا شلوغی بعضی وقتها آرام می شوی ؟؟

آیا شادی بعضی روزها غمگین می شوی
یا غمگینی بعضی روزها شادی ؟؟

آیا مرتبی بعضی روزها نامرتب
یا نامرتبی بعضی روزها مرتب ؟؟

و همچنان پرسید و پرسید و پرسید...

دیگر هیچوقت

از گورخری درباره ی خط روی پوستش

نخواهم پرسید...

-----------------------------------

جهت تلطیف فضا گفتم اینو البته

ممنون

اماسیس چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 16:57 http://emasis.blogsky.com/

وا! واقعا" نمی دونید؟

پس به مصیبت من گرفتار نشدید
من کامنت که میذارم سر کامنت دوم ، میگه ، یعنی پیغام میده که

_اماسیس جان ، شرمنده ها ، روم سیاه ، این کدی که نوشتی ، اشتباهه ، بی زحمت کد درست بزن ، بازم شرمنده

+نه ، درسته ، همون عدده

_گفتم که شرمنده ، عددی که وارد کردی با دیتابیسم نیمخونه ، بازم شرمنده ، پاک کن ، یه بار دیگه وارد کن عدد رو

خلاصه این وسط چقد بگو مگو بین من و این بلاگ اسکای درمی گیره": )

اون دکمه ها میان کمکم
با کنترل ایکس ، کامنتمو کات میکنم ، با آلت اف 4 ، پیجمو می بندم ، با کنترل تی پیج جدید رو باز میکنم ، با کنترل وی هم کامنتو سند میکنم و تموم

این وسط موس بیچاره فقط نگاه میکنه

------------------------

اماسیس چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 17:03 http://emasis.blogsky.com/

گفتین که :
" ...یک سوال بپرسم؟ به خدا زیادی شخصیت انسانی ندادیم؟ یعنی داریم با معشوق و عاشق بشری و مادر و ... مقایسه اش می کنیم؟ مگه جنس روابط خداگونه ای از جنس روابط انسانیه؟ .... "

یه سوال ، بچه ها از پدر و مادر صف ها ، خوب یا بد ، عشق ، صداقت ، مهربانی و .... رو یاد میگیره ،

اولین انسان و "آدم" خودمون ، اونها (صفات) رو از کی یاد گرفت با اینکه کودکی ای نداشت؟

از کی ارث بری این صفات رو داشت؟

بعد ، وقتی خدا خودش داره خودش رو با صفاتش معرفی میکنه ، آیا صفات انسانی آینه صفات خدائی هستند یا صفات خدائی آئینه صفات انسانی؟

کدوم از کدوم سرچشمه میگیره ؟



=======================
راستی روز مادر هم پیشاپیش مبارک

+فعلا

مطمئنید خود خدا گفته؟
بگذریم! به نظر شما خدا خودش را برای پرندگان به چه صفاتی توصیف می کنه؟ خدایی پرنده گونه؟ اون وقت واقعا خدا چه صفاتی داره؟

اماسیس چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 21:49 http://emasis.blogsky.com/

خانم اردیبهشتی!
من کامنت تبلیغی هم تو وبم داشتم و هم شده که برا بعضی پست ها برا وبلاگ ها بذارم

میگم روند معروفیت وبتون هرروز بیشتر از قبل میشه ها
ماشالله هزار ماشالله

اینجور که اون بنده خدا کامنت گذاشته احتمالا" بعد یه مدت میاد جواب میده که چرا شما مسئولین

متوجه منظورتون نشدم؟ با کنایه چیزی می خواهید بگید؟

راستش من هر پیام تبلیغی را تایید نمی کنم. این را از این جهت تایید کردم و جواب دادم چون خیلی نزدیک به موضوع پست بود و برای خوانندگان دیگه گذاشتم که نظر من را بدونند وگرنه انتظار پاسخ ندارم

اماسیس پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 16:54 http://emasis.blogsky.com/

نه!من به راحتی نمیگذرم
منظور شما دقیقا" چیه؟

اینکه کجا خدا خودش رو با صفاتش معرفی کرده؟منظور اینه ؟
اگه آره اگر من رفرنس از یک کتب دینی-آسمانی بدم آیا قبوله ؟

باشه ، مشکلی نیس ، ولی این مقدمه رو حداقل بگم که مثلا" من اگه از وبی خوشم بیاد یکی از کارهایی که میکنم اینه که نگاهی به پروفایلش میندازم . تقریبا" همه اینکارو میکنن.

و خب شما هم می دونید اسمائ الله رو

http://www.maarefquran.org/index.php/page,viewArticle/LinkID,3554
وقتی قشنگ گفته ، من اینم ، اینم ، اینم ، خب حداقل یه شناختی پیدا میشه ، نمیشه ؟

اماسیس پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 16:58 http://emasis.blogsky.com/

پرسیدید که:
_به نظر شما خدا خودش را برای پرندگان به چه صفاتی توصیف می کنه؟ خدایی پرنده گونه؟ اون وقت واقعا خدا چه صفاتی داره؟

سوالتون خیلی سوال خوبیه به نظرم
ولی حالا چرا پرنده ها ، چرا مثلا" اون حیواناتی که اجتماعی زندگی میکنن ، خدا واقعا" چطور خودش رو بهشون معرفی میکنه ؟

تا الان از این بعد بهش فکر نکرده بودم
ولی تا اونجا می دونم که حداقل اونها مثل انسانها از خدا برای خودشون الهه نساختن ،
در واقع باید بگم الله اعلم ، واقعا" نمی دونم

ولی حداقل میشه به اون دسته از ایات قران استناد کرد که خدا به زنبور عسل وحی میکنه یا مثلا" تو داستان نمل سر ماجرای حضرت سلیمان حداقل رئیس مورچه ها سلیمان رو میشناخته ، پس با این پازل قطعا" برای اونها هم میشه سوالاتی رو از این دست مطرح کرد.

ولی چیزی که این وسط خیلی پر رنگه ، خدا در یک دسته بندی کل موجودات عالم ( یعنی همین عالم فعلی با موجوداتی که ما میشناسیم ) چرا فقط با انس و جن کار داشته؟

یا این مخالف عدل خداست که ما رو هدایت کنه و اونا رو نه و یا اینکه یه چیزی به ما داده که به بقیه ( نمیگم حیوان ، بقیه دسته ها نداده)

اماسیس پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 17:15 http://emasis.blogsky.com/

اگه بهم اجازه بدید ، من سوالتون رو کاملتر بپرسم و یه رفرنس هم بدم به یه آیه از قران که اگر از کسی پرسیدید ، اگر جوابش از روایات بود ، رفرنس از قران بدید تا دقیق تر به این موضوع نگاه بشه.

من خودمم جوابشو نمی دونم ولی برام جای سواله ،
نظرتون راجع به این آیه از قران چیه؟

سوره فصلت ایه 11
ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِیَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِیَا طَوْعًا أَوْ کَرْهًا قَالَتَا أَتَیْنَا طَائِعِینَ

سپس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالى که بصورت دود بود؛ به آن و به زمین دستور داد: «به وجود آیید (و شکل گیرید)، خواه از روى اطاعت و خواه اکراه!» آنها گفتند: «ما از روى طاعت مى‏آییم (و شکل مى‏گیریم)!»

==============
خدا گفته با اکراه بیاید یا از روی میل

پس یعنی یه جورایی اونها هم اختیار دارن
یعنی فقط انسان و جن نیس که اختیار داره

سوالتونو از کسی که علمش داره بپرسید و استناد کنید به این آیه

اماسیس پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 17:34 http://emasis.blogsky.com/

در مورد کامنت تبلیغیه
واضح گفتم که!

منظورم این بود که برای دیده شدن از وبلاگ شما استفاده میکنن و خب معمولا" اینکار رو تو وبایی میکنن که بازدیدکننده بیشتری داره.

اون خانمه که ازتون مطلب کپی کرده بود رو یادتون رفته؟
یا اون پسته که گفته بودید تو یکی از شبکه ها از وب شما نام بردن؟



منظور اینکه دیدن اونجور کامنت ها و اینکه اگه طرف بعدا" اومد و جواب کامنت شما رو داد چندان بعید نیست

فکر نکنم اون قدرها معروف باشم.

اماسیس پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 17:39 http://emasis.blogsky.com/

ولی شما سوال من رو با سوال جواب دادید
سوالم واضح بود

صفاتی مثل محبت و عشق و کمک به هم نوع حداقل هم در حیوانات هست وهم در حیوانات ، ارث بری این صفت از کجاست؟

من جسمیت تصور نکردم ، صحبت سر صفت بود ، حیوانات و موجودات از عظیم جثه ترینشون و انسانها محبت رو می فهمند و خوشحالی و ناراحتی سرشون میشه.

اگه اینا صفت نیستند پس چی اند؟ سر چشمه اونها از کجاست؟

از کجا یاد گرفتن و یا از کجا درشون به ودیعه گذاشته شده؟
========================

آقای اماسیس من یک کم گیج شدم که الان جواب کدوم سوالتون را بدهم.
راستش در این وبلاگ و مخصوصا در کامنت دونی جاش نیست که در این باره یک بحث عمیق دو نفره راه بیندازیم.
ولی من اعتقاد دارم خدا فراتر از صفات انسانی است که ما انسان ها بهش نسبت می دهیم.
آیا خداوند مثلا وقتی ما قران را بدون وضو به دست بگیریم و یا نمازمون یادش بره از ما واقعا آزرده و یا عصبانی میشه؟ خشمگین میشه؟ درصدد تنبیه ما برمیاد؟ یک جورایی حس می کنم در ابتدا ادیان از زبان انسان و برای انسان آن زمان خدایی را به تصویر کشیدند که ملموس و آشنا باشه.
و شاید موضوع خیلی فراتر از این حرف ها باشه

اماسیس جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 10:08 http://emasis.blogsky.com/

تا اونجا که من میدونم یا حداقل فهمیدم خدا چیزی فراتر از ذهن ماست منتها چون خواسته که شناخته بشه خودش رو با صفاتش در حد فهم ما معرفی کرده

ولی مشکل می دونید کجاست؟

الان یه چیزی حدود 1400 سال از زمان پیامبر گذشته ، چقد از چیزها رو عوض کردن ، اصلا" یه نمونه حکم ساده خدا گفت اینجوری وضو بگیر بعضیا که الان مذهب هم هستن یه طور دیگه وضو میگیرن

غرض اینکه خدا نعوذ بالله چماق به دست منتظر نیست ما رو بندازه تو آتیش مگه بیکاره اینهمه خرجمون بکنه بعد الفاتحه؟،

بعضیا دارن از دین به نفع خودشون استفاده میکنن و این باعث شده که دین گریزی بوجود بیاد.

حرف زیاده ازاینکه چیا گفتن و چه استفاده هایی بعضیا از دین به نفع خودشون کردن و در مقیاس وسیعتر شکل گیری اسرائیل بخاطر ارض موعود بود ، خب اینا یعنی چی؟

بعضی چیزا جاش نیس اینجا گفته شه ولی آدم چی بگه وقتی بعضیابه اسم دین چیکارا که نمی کنن

بگذریم

اون فایله بود که لینک داده بودم برای حاج آقا میری ، پیشنهاد میکنم فایلاش رو گوش کنید ، حداقل نگاهم به خدا رو اونطور که بهم گفته بودن رو عوض کرد

سوال من اینه: خود خدا خودش را با صفات انسانی معرفی کرده و یا بنده او؟

عصرونه یکشنبه 21 تیر 1394 ساعت 02:08 http://www.asroooneh.blogfa.com

عزیزم بعضی احکام در دین همونطور که میدونی احکام ثانویه هستند یعنی رهبر جامعه اسلامی با توجه به شرایط اون دوره اون احکام رو صادر میکنن ، قضیه تجارت توتون و تنباکو هم به علت شرایط خاص اوندوره که یکی از امتیازاتی بود که دولت وقت انحصاری حتی زراعت اون رو به انگلیس داده بود و ..... حرام اعلام شد .
و قبول کردم و اجرای اون حکم هم به علت حفظ منافع مردم لازم الجراست و نشانه اتحاد در ملت مسلمانه که پیامبر همیشه به وحدت بین مسلمانان تاکید داشتند

پس فقط جنبه حفظ کردن اتحاد بین مسلمانان را داشته نه؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد