لبخند بزن و برو جلو!

سلام

جمعه هفته پیش خانوادگی رفته بودیم پارک ملت. هوا بی نظیر و پارک خلوت. من و پسرک مشغول استفاده از دستگاه های ورزشی پارک بودیم و کلی کیف می کردیم. یک گروه به دستگاه ها نزدیک شدند، یک زن مسن خندان و ریزه میزه، دو خانم میانسال و دو دختر نوجوان و یک مرد میانسال. زن مسن با چابکی که ازش انتظار نمی رفت به سمت دستگاه ها رفت و شروع کرد به استفاده ازشون. دو زن میانسال مدام بهش می گفتند که نمی تونه!

- وای این وزنه خیلی سنگینه! دستتون درد می گیره! نزنید!

- خدای ناکرده یک اتفاقی میوفته ها! نکنید!

- وای! سراغ این یکی نریدها! خیلی خطرناکه!

و...

و زن مسن بدون توجه به صحبت های اون ها با چالاکی یک یک دستگاه ها را می رفت و حتی روی نوک پا می پرید که دستش به میله بارفیکس برسه!!!!

به خودم که اومدم متوجه شدم چند دقیقه است دست از ورزش کشیدم و دارم نگاهش می کنم.

پیش خودم فکر کردم چند بار تو زندگی ما پیش اومده که دیگران مدام تو گوشمون خوندند که ما نمی تونیم فلان کار را کنیم یا از عهده کاری برنمی آییم و یا فلان کار برای ما خطرناک یا خیلی سنگینه و بهتره سراغش نریم؟

چه قدر این حرف ها روی ما تاثیر داشته؟ چه قدر تونسته ما را ناامید کنه؟

و چند تا از ما مثل این خانم خندان و با روحیه بی توجه به حرف های ناامید کننده دیگران به راهش ادامه داده و توانایی هاش را پرورش داده؟


پیوست: قهرمانی آسیا را به تیم فوتسال زنان و بعد به همه زنان ایران تبریک میگم. زنانی که الگوی زنده نه شنیدن و جلو رفتن هستند. کسانی که با وجود تمام سنگ های ریز و درشتی که جلوی پاشون انداختند، تونستند به همه نشون بدهند کی هستند و چه توانایی هایی دارند.

نظرات 16 + ارسال نظر
مامان آمیتیس سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 08:47 http://mamaneami.niniweblog.com/

سلام
من که متاسفانه از حرفای دیگران خیلی تاثیر می گیرم نمی دونم چیکار کنم
کممممک

با تمرین میشه این حالت را کم کرد

یاسمین سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 09:42

اتفاقا همین دیروز روزنامه استقلال جوان یه متن کوتاه خیلی قشنگ و خوب در همین رابطه نوشته بود.عکس میگیرم براتون میفرستم.

ممنون میشم

مهرنگار سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 10:02 http://mehr-negar.blogsky.com

سلام
دلم برای پارک ملت تنگ شده...
من خیلی وقتها قبل از اینکه کسی چیزی بگه و کاری بکنم نظرات رو پیش بینی میکنم و با توجه به برایندش عمل میکنم. برای همین معمولا کار به جایی نمیرسه که بگن نمیتونی...به نظرم هم خوبه و هم بد!

ما هم خیلی وقت بود نرفته بودیم
از چه نظر بده؟

مینو سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 12:03 http://milad321.blogfa.com

کم نیستن آدمهایی که انگار آفریده شدند برای دلسرد کردن دیگران.متاسفان گاهی تاثیر نامطلوبی هم میذارن و اعتماد بنفس طرف رو ازش میگیرن

از این مدل آدم ها تو زندگیم زیاد دیدم

نیره سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 13:22

واقعا اون قهرمانی خیلی چیزها رو به خیلی آدمها ثابت کرد.

واقعا! مخصوصا داستان اجازه سفر کاپیتان تیم!!!

آفرین سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 13:27

همیشه وقتی می خوام از خیابون رد شم همسر سرزنشم می کنه که نرو و تصادف می کنی و ...
امکان نداره با هم رد شیم و یه چیزی نگه. همیشه هم جلوتر رد میشم و خدا رو شکر تا حالا طوریم نشده اما همسر بعد از 20 سال یاد نگرفته منو همینطوری سبک و بی پروا بپذیره.
این یه مثال کوچیک بودا!

الان باید بگم لبخند بزن و برو جلو؟!

مهرنگار سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 18:36 http://mehr-negar.blogsky.com

سلام بانو
بدیش اینه که من گاهی از تصمیمی که میگیرم قلبا راضی نیستم ولی چون اعتماد به نفس شنیدن نظر منفی احتمالی دیگران رو ندارم، نمیتونم نظرم رو عوض کنم. البته مورد تایید اکثریت بودن هم شیرینی خودش رو داره و البته فکر کردن به نظر دیگران شاید این خوبی رو هم داشته باشه که انگار باهاشون مشورت کردی!! اما بهرحال اعتماد بنفس و رفتار قاطع و کمتر شدن شک و تردید از آرزوهای منه

اوهوم. خوب باید رو تمایزیافتگیت کار بشه!

ماهی سیاه کوچولو سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 18:43 http://1nicegirl8.blogsky.com/

سلام
قهرمانی رو عشق است

مهربانو چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 00:30 http://baranbahari52.blogsky.com

سلام اردیبهشتی عزیزم
منم با تمام وجود برد پر غرور تیم فوتسالمون رو تبریک میگم و کلی از این بابت کیف کردم

برنا چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 09:17 http://Www.newday2014.blogsky.com

کاش فوتبالیست های مرد هم یکمی یاد بگیرند. و امیدوارم فوتبال زنان دچار بیماریها و آسیبهای فوتبال مردان نشود. و خیلی آرزومندم که در همه ی عرصه ها زنان به جایگاهی که شایسته انهاست برسند و مردان و زنان نگاه و عقایدشان را اصلاح و upgrade کنند و از دیروزشان بهتر و منعطف تر و کارا تر و اثربخش تر باشند.
چقدر حرف زدم......بخشید.

ممنون. فعلا فوتسال زنان دچار آسیب های دیگه است! مثل حق خروج از کشور!!!!!

مهرنگار چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 20:16 http://mehr-negar.blogsky.com

سلام
خب این تمایز یافتگی یعنی چه خانوم دکتر؟
راجه بهش چی بخونم؟
چی کارش کنم؟
آیا پرسشنامه من تو پایان نامه ات تمایزنیافتگی اینجانب رو نشون داد؟

درباره تمایزیافتگی کتاب خودیاری ندیدم من. بیشتر متون تخصصیه.

باران پنج‌شنبه 9 مهر 1394 ساعت 08:17

به هر حال چه خواسته یا ناخواسته تاثیر خودشو میذاره ( در مورد خیلی ها)، حداقلش اینه که حال آدم گرفته میشه. کاش مثل اون خانوم مسن بتونم دلسرد نشم.

بله! قطعا تاثیر داره ولی باید سعی کرد اندکش کرد

بانو. پنج‌شنبه 9 مهر 1394 ساعت 13:40 http://mylifeinwords.blogfa.com

من ممکنه از حرف دیگران ناراحت بشم اما معمولا کار خودم رو انجام میدم...مدیونید بذارید به حساب لجبازی

تا اندازه زیادی خوبه

یاسمین پنج‌شنبه 9 مهر 1394 ساعت 18:44

خانم اردیبهشتی ایمیلم به دستتون رسید؟؟

بله عزیزم. ممنون

عاصی شنبه 11 مهر 1394 ساعت 10:10

سلام اردیبهشتی جان
شیرینی قهرمانی فوتسال بانوانمون تا ابد تو ذهنمون میمونه.
و دردی که از نبود کاپیتان و یادآوری حقوق نابرابر توی این مملکت، همیشه یادمون میمونه
در مورد حرف دیگران من همیشه لجباز بودم و هستم و امیدوارم بمونم چون وقتی دیگران بهم میگن نمیتونی با تمام وجود سعی میکنم ثابت کنم که میتونم! درسته گاهی به خودم آسیب هم زدم اما به لذت مالیدن پوزه ی بدخواها به خاک می ارزه!
اما امان از اون لحظه ای که خودم بگم نمیتونم کاریو انجام بدم
اونوقته که خدا از آسمون بیاد پایین بازم نمیتونم انجامش بدم

پس همیشه به خودت بگو می تونم

آدم چاق سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 14:31

از این پست احساس خوبی گرفتم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد