خواهش می کنم ازدواج نکنید!

سلام

الان مدتیه به خاطر سیاست های افزایش جمعیت هر جا که بری و یا هر کانال تلویزیونی که ببینی با تبلیغاتی در جهت ازدواج آسان و مهریه کم و توقع پایین و ... صحبت می کنند. متن ها می نویسند در مذمت بالا رفتن سن ازدواج دخترها و سخن ها می رانند از این که مجرد موندن دخترها فاجعه ای است بس عظیم!

خوب راستش من اصلا موافق مهریه های سنگین و مراسم های مجلل نیستم و با این قسمت تبلیغاتشون مشکلی ندارم. چیزی که باهاش مشکل دارم ازدواج کردن به هر قیمتیه!

امروز این پست را می نویسم تا بگم تحت چه شرایطی بهتره ازدواج نکنید!!!!

 

اگه تو خونه پدری موقعیت سخت و بدی دارید و یا بدجوری احساس تنهایی می کنید، فقط برای فرار از این موقعیت، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه شکست عشقی خوردید یا بدجوری عشقتون بهتون نارو زده، برای فراموش کردن یا در آوردن لج طرف، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز موقع تصمیم گیری و انتخاب، حتی اگه برای انتخاب یک لنگه جوراب باشه، دودل و مردد هستید و نیاز به تایید مامان و بابا دارید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز احساس نیاز به ازدواج نمی کنید، اگه هنوز ترس های پنهان و شک در خواسته هاتون در مورد ازدواج دارید، فقط و فقط به خاطر دیر شدن و بالا رفتن سن و خواهش و تمناهای مامان و بابا و مادربزرگ و خاله و زن دایی و عمه و ... خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه خیلی زود خشمگین میشید و کنترلی بر خشمتون ندارید و موقع عصبانیت می زنید نصف ظروف خونه یا فک طرف مقابل را پایین میارید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز این قدر مسئولیت پذیر نشدید که والدین محترم حتی خرید نون منزل را هم به شما نمی سپارند، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز نمی دونید ادویه ها را توی کدوم کابینت می گذارند و یا مراحل پخت یک غذا به چه ترتیبه و یا زباله ها خود به خود نمیرند دم در خونه یا لباس ها و کفش ها توی کمد و یا ماشین چه موقع نیاز به بنزین داره و... خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز وقتی به خواسته تون نمی رسید و یکی بهتون «نه» میگه قهر می کنید و عصبانی میشید و به هم می ریزید و زمین و زمان را به هم کوک ریز می زنید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز شاغل نیستید و دست مبارک در جیب پدر بزرگوار می باشد و نمی تونید از ایشون استقلال مالی داشته باشید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

از اون بدتر اگه هنوز نمی تونید به دیگران «نه» بگید و نمی تونید احساسات، باورها و خواسته های خودتون را از احساسات، باورها و خواسته های دیگران تفکیک بدهید و هنوز به استقلال عاطفی و فکری نرسیدید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز دوستانتون براتون اولویت اول زندگی هستند و یا حس می کنید نیاز به تنوع طلبی به شکل بسیار حاد دارید و نمی تونید از هیچ یک از داف هایی که از شعاع یک کیلومتری دید شما رد میشند، بگذرید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگر بسیار خودخواه هستید و فکر می کنید نظر و خواسته شما آیه آسمانی هست که لاریب فیه!!!!! و باید و حتما و تحت هر شرایطی انجام بشه! خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگر هنوز مادرجان، پدر محترم، خان عمو، آبجی بزرگه، حاج آقا، استاد بزرگوار، جد گرامی و ... و بقال سرکوچه اولویت احساسی، فکری، مالی و ... بالاتری از همسر آینده شما دارند، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگر هنوز هوش اقتصادی پیدا نکردید و یاد نگرفته اید چگونه دخل را برابر خرج بنمایید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

از اون بدتر، اگه هنوز هوش هیجانیتون در حد میگوهای دریای کارائیب هست!!!! و نمی تونید تفاوت بین احساس غم، شادی، خشم، دلواپسی و... را در طرف مقابل تشخیص بدهید و واژه ای به نام «همدلی» به گوشتون نخورده، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه بسیار سلطه گر هستید و می خواهید تمام ارکان زندگی طرف مقابل را تحت سیطره خودتون داشته باشید که بی اذن شما حتی در خلوت هم آب نخوره! خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه مشکلات افسردگی، اضطراب، وسواس، پارانویا، خودشیفتگی، اختلالات دوقطبی و ... دارید و احساس می کنید نیاز به درمان ندارید و یا والدین و اطرافیان محترم تصور می کنند که ازدواج نوشداروی این دردهای بی درمان هست!!!!!!!!! تمنا می کنم، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

 

حالا ازدواج کردید! خواهش می کنم، تمنا می کنم، التماس می کنم، بچه دار نشید! جان شما هیچ اتفاقی نمیوفته! سلسله کیانیان نیست که منقرض بشه! این همه بچه مشکل دار، دردمند، پر از عقده و کمبود و حسرت توی دنیا هست! یکیش کمتر! والا!

 

پیوست 1: برای تلطیف فضا لحن پست به طنز است. امیدوارم دوستان به دل نگیرند! مسلمه موارد بیشتره ولی این نکاتی بود که به ذهن می رسید و در حوصله یک پست بود!

پیوست 2: من عاشق صدای مارتیک هستم! این آهنگ تقدیم به شما دوستان عزیزم.


 

نظرات 35 + ارسال نظر
بی ربط شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 10:26 http://idleuser.blogfa.com/

کاش این پست رو یه چهارده پونزده سال زودتر میذاشتی!

خودم هم باید زودتر به صرافت میوفتادم!

بی ربط شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 10:28 http://idleuser.blogfa.com/

من حدود دو هفته پیش یه کامنت خصوصی براتون گذاشته بودم؛ به دست تون رسید؟ نرسید؟ تو راه موند؟ خوردینش؟ قرض دادید به همسایه ها؟ برشگردوندین؟ چی شد؟

تو وبلاگ خودتون پاسخ می دهم

کامران شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 10:41 http://taghtaghtagh.blogfa.com/

البته من بسیار با نظرتون موافقم
بین دوستان خودم نمونه های زیادش رو میدم
به شخصه ترجیح میدم در رابطه ای دو جانبه خارج از ازدواج باشم که به طرف مقابلم کمک کنم برای رشدش ولی باهاش ازدواج نکنم تا بعد دو ماه به خون هم تشنه بشیم

اگه این قبیل مسائل را در نظر بگیرند دو طرف تو ازدواج به خون هم تشنه نمیشند

باران شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 12:11

سلام. روز اول هفته تون به خیر و شادی

درست میگید ولی فکر کنم بیشتر مردم حتی همون هایی که ازدواج کردن حداقل یک مورد از موارد بالا رو دارن!!

ممنون. تو هم هفته خوبی داشته باشی

الهام شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 12:55 http://http://nagoftehanadideha.persianblog.ir/

عالی بود خانم اردیبهشتی عزیز.اجازه دارم با ذکر منبع در فیس...بگذارم،تا شاید بندگان خدارا از این خطرات قریب الوقوع برهانم.

خواهش می کنم! اشتراک گذاشتن با ذکر منبع که مشکلی نداره

صفا شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 13:24 http://www.sa4150.blogfa.com

خیلی عالی بود آفرین کاملا موافقم

خامه شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 13:39 http://afteruniversity1.blogfa.com

سلام خانم اردیبهشتی. راستش فک کنم یه کم سخت گرفتینا.آخه من تا متنتنو خوندم چن تا مثال نقض از دوستام به ذهنم رسید. مثلا یکی از دوستام که به خاطر تنهایی شدید و افسردگی ازدواج کرد الان بعد 4 سال اینقد راضی و خوشحاله که همش میگه کاش زودتر ازدواج کرده بودم. یا یکی دیگه از دوستام اصلا نمیفهمه کار یعنی چی و استقلال مالی نداشت.ازدواج کرده و اینقد خوشبخته شوهرشم تاجر. یا یکی از فامیلامون که اونم تو خونه دست به سیاه و سفید نمیزد بازم یه ازدواج خیلی خوب داره.یا برادر دوستم اصلا تو خونشون هیچ کاری نمیکرد الان باید ببینین چطوری از سر کار میاد ظرفا رو میشوره جارو میکنه کمک خانمش که یه وضعی
خلاصه اینکه آدمای دور و بر من که ازدواج حسابی براشون خوب بوده و آدمشون کرده

باشه! میگم همه به جز اطرافیان خامه

Khonekashonemozheblogfa.com شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 13:49

خانم اردیبهشتی جان بسیار پست بجاو مورد نیازی بودکه استفاده کردیم
کاش در موردازدواج کرده ها بیشتر مینوشتید،از تفاوتهای فردی ،فرهنگی، اختلافات ریز زندگی از طبعهای مختلف غذایی دوطرف تا تفاوت در طرز فکر لباس پوشیدنها و رفتارکردنهاو درمیان گذاشتنهای هرمسءله خصوصی زندگی باهرکسی یا طغیانهای دوطرف هنگام بروز اختلاف عقیده هاودخالتهای اطرافیان که با اینهمه اختلافهای زیرپوستی درخواست بچه هم میکنند مامتاهلهای تازه ازدواج کرده بیشتر با این مشکلات ریز بظاهر کم اهمیت که دردوران نامزدی یا ازدواج فکرمیکنیم این مشکلات نمیتوانند میان لیلی و مجنونی را برهم بزنن ولی زهی خیال باطل که زندگی مشترک یک روز و دو روز نیست که تفاوتها وخواسته های طرف مقابل مدام اجابت شود و لیلی و مجنون هم جایی کاسه صبرشان لبریزمیشد و یه جایی کم می آوردند.
فکرمیکنم ماهم پست لازمیم...

چشم! ولی از قدیم گفتند پیشگیری بهتر از درمان است

یاسمین شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 14:20

خانم اردیبهشتی جان آروم باشید.
این طنز بود؟؟؟من که از اول تا آخرشو بخونم همش میترسیدم کامنت بذارم


چرا عزیزم؟

شیرین شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 16:00 http://ladolcevia.blogfa.com

سلام خانم اردیبهشتی
راستش نمی دونم چرا باید کسی فکر کند که ازدواج در ایران و در کشورهای مسلمان در کل ممکن است به نفع یک زن باشد؟!
من اصولا در اینکه با یک امضا ادم قبول کند که تحت فرمان دیگری ست، حق بیرون رفتن از خانه را ندارد، برده جنسی ست، لیاقت نگه داشتن بچه هایش را هم ندارد و ... هیچ نکته مثبتی نمی بینم!!
در اینکه ادم با ادم فرق دارد شکی ندارم، اشاره ام به جنبه حقوقی قضایا ست که ورای خصوصیات فردی هر آدمی می رود. طبق قوانین اسلامی، ازدواج برای یک زن یعنی قبول کردن نوعی از بردگی. انصافا فکر نمی کنم حق و حقوق زن مطابق با عربستان هزار و چهارصد سال پیش، تحفه ای باشد. اگر زنی واقعا برایش همان کافیست مبارکش باشد!

قبول دارم. بر اساس سیستم حقوقی و مذهبی کشور ما ازدواج یک قرارداد یک طرفه به نفع مرده که تازه فرهنگ مردسالار زنان را مدام تشویق به بستن این قرارداد می کنه و چنان جلوه ای بهش میده که انگار موهبتیه برای زنان!

با زندگی های واقعی و مثال های نقضش کاری ندارم. درباره سیستم حقوقی گفتم

مهرپرور شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 18:52 http://mehrparvar.blogfa.com

سلااام خانوم اردیبهشتی عاشق مارتیک
خوبی؟...

والا من فکر نمیکنم با این شرایط افراد زیادی بتونن به مرحله ازدواج برسن، چه برسه به مرحله بچه دار شدن!!!!
نظرت چیه از ادامه یافتن نسل بشر انصرااااف بدیم؟؟؟!!!!!


به طور جدی منم موافقم با همه حرفهایی که زدی و بارهااا بهش فکر کردم که آدمها با چه دل و جراتی ازدواج میکنن وقتی هنوز به یک تکامل و تعامل نسبی با خودشون نرسیدن!؟؟؟؟؟
با خونه و کاشونه هم موافقم. امیدوارم آدمها بیشتر به همه این نکات مهی که گفتی توجه کنند و مسئولیت ازدواج و بچه دارشدن رو سرسری نگیرن...

شاد باشی اردیبهشتی عزیز

بد فکری نیست

نیوشا یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 07:40

من موافقم با نظرات شما...
اما با این اوصاف فکر کنم درصد زیادی از افراد باید مجرد بمانند و البته خوب این هیچ ایرادی ندارد
فقط ناراحت کننده است که این جامعه پر است از مصداق های تمام مواردی که شما گفتید که اگر نبود این موار به ذهن شما نمی رسید لابد جامعه اطرافتان و در کل جامعه اطرافمان آنقدر از این مصداق ها پر است که این موارد به راحتی به ذهنمان می آید و این دردناک است تاسف بار است

عزیزم این یک درد لاعلاج که نیست! خیلی از این موارد قابل اصلاحه. نیاز به خودشناسی و تلاش و حس مسئولیت پذیری داره.
به نظر من اول یک فرد باید خودش و توانایی ها و خصلت هاش را بشناسه، اصلاح کنه بعد دست به انتخاب بزنه

برنا یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 08:42 http://Www.newday2014.blogfa.com

سلام.
چشم.

چشمتون بی بلا

admin یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 12:28 http://aaddminn.blogfa.com

عالی بود

چون جوونای این دوره زمونه
به جز عشق و عاشقی و کمی هوس زودگذر هیچ اپشن دیگه ای واسه ازدواج ندارن

متاسفانه

یاسمین یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 15:08

آخه لحنتون خیلی خشن بود

جدا؟! این عشق خشنه

یاسمین یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 15:10

http://footballwoman.blogfa.com/post/9/%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%d9%81%d8%ad%d9%91%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%b8%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%82%d9%84%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c





خیلی لینک فمینیستی و خوشگلیه.دوست داشتید سر بزنید نظرتونو بگید

خوندم! حرف خق بود! جای تاسف داره! این ها همون خشونت هایی است که علیه زنان میشه

akram یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 17:55

ای کاش این نکات را منم 7سال پیش میدونستم
ای کاااااااااااااااااااش
مرسی

خواهش می کنم

سهیلا یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 20:24 http://nanehadi.blogsky.com/

نیره یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 22:10

به نظرم خیلی از مشکلات از جایی ناشی میشه که افراد دید واقعی نسبت به خد ندارن و گاهی از بیماری های روانی خودشون هم آگاه نیستن. خیلی چیزها در تقابل با طرف مقابل به دست میاد. مثلا آدم متوجه عیب و حسن خانواده خودش میشه چون در تقابل با خانواده همسر قرار میگیره.

بله! خودشناسی خیلی مهمه

مانا یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 23:33

عالی بود

خلیل دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 22:47 http://tarikhroze4.blogsky.com

سلام،

با سپاس از راهنماییتان. به موقع بود برای من!

آنا آریان سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 00:50 http://anaarian.blogfa.com

خیلی خب،تکلیف من که روشن شد. ازدواج نمیکنم!

آبی دریا سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 09:11

اگه اینطور بشه آمار ازدواج ازاینم که هست پایین تر میاد . به چیزی در حد صفر میرسه.
خداییش بعضی مشکلات رفتاری ت.ی زندگی خیلی تاثیرگذاره و باید حتمن قبلش درمان ورسیدگی بشه ولی هیچ کدوممون نیستیم که هیچ عیبی نداشته باشیم .

به صفر برسه بهتره تا چنین مشکل دار باشه! والا!
من نگفتم اصلا ازدواج نکنید! درمان کنید! خودتون را درست کنید بعد ازدواج کنید! اگر هم این قدر لجباز هستند که احساس می کنند خیلی کار درستند واقعا بی خیال ازدواج!

نیره چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 10:28

من در مورد حقوق زنان مطالعه کرده ام و قبول دارم وضع نامطلوبه. ولی اینکه گفتید یک قرارداد یک طرفه به نفع مرده رو قبول ندارم. در سیستم اسلامی مرد موظفه هزینه هیا زندگی رو تامین کنه و این کار اصلا ساده نیست. حقوقش هم در ازای همین موضوع به دست اومده.
به نظرم باید دو سری قانون وجود داشته باشه. یک رسی برای زنهایی که تمایلی به کار کردن ندارن و سیستم سنتی رو می پسندن. یک سری هم بریا زنهایی که رد تامین معاش خانواده سهیم هستند. مشکل اینه که در سیستم فعلی حق زنان شاغل ضایع میشه.

نیره جان در سیستم حقوقی ما اگرچه به نظر می رسه زنان هم حقوقی دارند و من انکار نمی کنم ولی سیستم مشکل دار و بیماریه! در نهایت اگه بخواهیم یک برآیند بگیریم برآیندش به صورت بسیار معناداری به نفع مردانه!

masoud پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 22:37 http://avizee.blogfa.com

جالب و بسی تامل برانگیز بود

آبی دریا شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 08:38

lاونکه بله.
متوجه صحبت شما هستم
اما نکته اینجاست که خیلی از ماها قبول نداریم که مشکل داریم که بخوایم بریم درمان کنیم.

درسته! در اون حالت بهتر ازدواج نکنیم واقعا! ولی چون خیلی ها متوجه این مشکل نیستند احتمالا ازدواج می کنند و گند می زنند به زندگی خودشون و دیگران

هازی شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 11:53

یعنی واقعا لذت بردم... ایول یه سریشو میزارم وبم[نیشخند]

دوست عزیز لطفا منبع را ذکر کنید

هازی دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 20:45

ذکر کردم

پس اقلا آدرس وبلاگت را می دادی منم می دیدم

هازی دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 20:47

هر کودوم رو توی یه پست میزارم... چون همش با هم باشه بازدیدکننده های تنبلم نمیخونن

marian چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 13:03 http://panahema.persianblog.ir

سلام عالی بود و حقیقت محض.منم با ذکر منبع و با اجازتون تو فیس بوک میزارم تا بلکه یه نفر هم تلنگری براش باشه

ممنون

طنین پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 13:26

اگه کم سن و سال هستید و عقلتون پاره سنگ بر میداره خواهشا ازدواج نکنید ..اگه ازدواج کردین و متوجه شدین طرف معتاده خواهشا نگو ترک میکنه .تو ترک کن اون زندگی رو
اگه سالها با وضعیت اسفناک زندگی کردی نگو دیگه دیر شده ‌هرگز برای به آرامش رسیدن دیر نیست....
تنهایی اونقدرها هم سخت نیست .صدشرف داره درمقابل خارشدن و مبتلا شدن به انواع بیماری........

درسته

بهاره شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 10:39 http://myyass.blogsky.com

خب عزیزم اگه به این حرفا گوش می کردن که الان آمار ط... اینقدر تصاعدی بالا نمی رفت که!
دقیقا بعضیا فکر می کنن واسه اینکه مشکل زوجین حل بشه باید بچه دارشن. طفلک اون بچه ای که قراره به دنیا بیاد فقط واسه بهتر کردن رابطه پدر و مادرش!!

بله! بیچاره اون بچه بی گناه

ماهی سیاه کوچولو شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 12:33 http://1nicegirl8.blogsky.com

مردم شاهد باشین من میخاستم ازدواج کنم اردیبهشتی نذاشت...
کامنت لاکی عالی بودش

kamran دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 16:46

سلام...نوشتتون عالیه..اما بکم ببخشید زیاد روی کردین تو نوشته تون....یعنی دیگه خیلی سختش کردین.....

خوب خیلی ها خیلی آسونش می کنند. من یک کم سختش کردم متعادل بشه

عصرونه یکشنبه 21 تیر 1394 ساعت 02:20 http://www.asroooneh.blogfa.com

اردیبهشتی عزیزم پستهاتو با گوشی میخونم اما اونجا نمیشه کامنت گذاشت برای همین امشب یهویییییی برای اونایی که نظراتم تو دلم مونده بود نوشتم

ممنون عزیزم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد