آن وقت ادعای برابری، برادری و عدالت هم می کنیم!

سلام

خبر جدید در مورد انتصاب شهردار جدید لندن را شنیده اید؟

با شنیدن این خبر، این که یک مرد مسلمان پاکستانی شهردار یکی از مهم ترین و بزرگترین شهرهای دنیا شده، دقیقا درک کردم که چرا مهاجران سوری و افغانستانی با تحمل رنج و مشقت تا اروپا میرند ولی حاضر نیستند به یکی از کشورهای مسلمان اطرافشان مثل ایران، ترکیه، عربستان و... پناه ببرند!

نظرات 15 + ارسال نظر
خلیل دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 ساعت 21:20 http://tarikhroze4.blogsky.com

سلام،

دقیقن!

َAmir دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 ساعت 22:09

دمش گرم.من فک کنم این یه چند سال خوب کار کرد که یا یه جائی بود که تونست یه همچین حرکتی بزنه.

ایرانی ها هم تو المان اگه اشتباه نکنم نماینده شدن و رای اورده بودن . ولی برام جالبه تبعه غیر اون کشورا بتونن به یه همچین پست ومقامی تو اون کشور برسن.

حالا شما خودتونو ناراحت نکنید این نیز بگذرد.

ولی اینکه چرا پناه نیاوردن به ایران و مقایسه اش کردین با ترکیه و عربستان مثل این می مونه که بگین عراق با ایران جنگه اینها پناه ببرن به عراق . کشور به اون خوشگلی رو همین عربستان و ترکیه و بعضی کشورا ترکوندن و گرنه خیلی هم خوشگله سوریه.

رفتین اونجا؟سوریه رو میگم.

خوب کار کرد و یک جایی بود که این قدر فکر باز و بدون نژادپرستی و الگوهای ذهنی نادرست دارند که به یک پسر کارگر مسلمان پاکستانی رای دادند! اونم تو یک کشوری که هنوز نظام سلطنتی و اشراف زادگی داره!

ببینید خیلی از سوری ها این اعتقاد را ندارند که ایران کشور برادره و ناراحت هستند از دخالت ایران در امور کشورشون. اون عده ای که با بشار اسد موافق نیستند! حالا اونا بیاند ایران؟ آقا چرا اصلا نمیرند آذربایجان؟

سارا دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 ساعت 22:40 http://parepoore.persianblog.ir

چرا باید بیان به کشوری که اکثر نخبگانش به فکر خروج از کشورشون هستند؟! ایران شده یه الک این وسط. یک الک که نخبه ها از توش رد میشن و مابقی می مونن. البته من مخالف این کارم. چرا که عمیقا عقیده دارم نخبه ها باید بمونن و شرایط رو بسازند. ولی این رو هم می دونم که با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه. و میرسیم به حکایت این خانه از پای بست....

بله! خرابه!

مواقیت سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 12:53

سلام

نظر شما درباره اونایی که به سوریه میرن برای جنگ همونایی که به عنوان شهدای حرم میارن چی هست؟

قشنگ توضیح بده

چرا باید نظرم را در این مورد قشنگ توضیح بدهم؟ شما چه حالت تحکمی و تهاجمی دارید!
هیچ لزومی نمی بینم چیزی را به شما توضیح بدهم!

مواقیت سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 22:57

پس اینجا استبداد هست هیچ کس حق نداره چیزی بگه؟

خیر! شما حرفتان را بزنید ولی حق ندارید به من دستور بدهید! شما دستوری و تهاجمی صحبت می کنید. می تونید خواهش کنید من هم یا قبول می کنم و یا نه! ولی دستور به هیچ وجه

نیره سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 23:24

نژادپرستی تو کشور ما موج میزنه
اقوام هم وطن رو نمیتونیم تحمل کنیم. چه برسیم به نژادها

دقیقا

مواقیت چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت 09:18

لطفا پاسخگو باش

با توجه به این که به موضوع پست مربوط نمیشه ترجیح می دهم پاسخی به سوال شما ندهم. با تشکر

مامان آمیتیس پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت 07:54 http://mamaneami.niniweblog.com/

سلام
یه چیز عجیب من تو تلگرام دیدم و هنوز سرچ نکردم تا صحتش رو بفهمم ولی توی یه کانال نوشته بود ایتالیا قانونی وضع کرد که کسی که بخاطر گرسنگی دزدی کند مجرم محسوب نمیشه و پیگرد قانونی نداره که این قضیه در پی دزدی یک نفر از یک فروشگاه سوسیس و کالباس به خاطر گرسنگیش بوده و وقتی زندانیش کرده بودند دادگاه تجدید نظر یا نمی دونم دیوان عالیشون قانون زندانی نکردن و تحت پیگرد قرار ندادن افرادی که واسه گرسنگی دزدی می کنند رو تصویب کرده بود که به نظر من خیلی جای فکر داره

منم نشنیدم ولی جالب بود.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت 08:13

سلام
این " مواقیت" جون هم چه با حاله.
خدا این نمک هارو از کامنت ها نگیره!! خخخخخخ

بله!

مجید پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت 11:34

می بینید، ما در جایی داریم زندگی می کنیم که حتا فرد با سواد و علاقمند به خواندن هم شعورش در حد یک مگسه افق دیدش هم تا بیشتر از چند قدم جلوی خودش نیست! کامنت گذار با اسم مسخره " مواقیت" اومده امر به توضیح دادن کرده بعد که مخالفت می بینه میگه اینجا اس ت ب داده!
این یعنی ایشون نه آداب و ادب کامنت گذاشتن رو بلده و نه درکی از مفهیم اجتماعی_ س ی ا س ی داره.
اینکه زیر بار حرف زور نری یعنی ا س ت ب داد!!!
هاهاها، به نظر من حیف از جواب دادن به این جور اشخاص.
اما راجه به پست شما و اینکه چرا سوری ها و عراقی ها به کشورهای همسایه پناه نمیبرن و سختی و عذاب می کشند تا برسن به سرزمین کفر؟ اگه منطقه ها رو به دریا تشبیه کنیم البته جایی که فغلن آب پاکیزه تر و اکسیژن خالص تر و موجودات سالم تر و فرصتهای بیشتر و ... داره دریاهای کفار هستن، حالا شما اگه ماهی بودی دلت نمیخواست فرار کنی از این آب گل آلود کثیف بسته و بو گرفته به اون آبهای تازه حتا اگر سختیهای زیادی سر راهت قرار داشته باشن؟

راستش همه ما تعریفی از مفهوم دموکراسی داریم که به نفع خودمون باشه! برای ایشون دموکراسی یعنی هر حرفی خواستند در وبلاگ بنده بزنند ولی از اون طرف این حق را برای بنده قائل نیستند که نخواهم جوابشون را بدهم!!!!

راستش حرف من اینه که چرا کشورهایی که دین رسمیشون دین کامل و آخره! این قدر برابری، مودت و نوع دوستی در فرهنگشون جاری نیست که هم کیشان خودشون را بپذیرند

سروش پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت 11:41 http://azadkish.mihanblog.com

والا یک جمله ای توی این شبکه های اجتماعی از آنجلا مرکل نقل میشه، نمیدونم درسته یا نه. ایشون ماهها پیش گفته بودن "و آیندگان خواهند گفت ک آنها ب ما پناه آوردند در حالی ک مکه و مدینه نزدیکتر بودند!" (نقل ب مضمون).
واقعا برام خیلی تفاوت داره مسئله؛ اونجا یک خارجیی ک از سرزمین مسئله داری میاد و دینش نه فقط متفاوت ک از نظر انگلیسیها مسئله داره! ولی اون وقت ما در مملکتمون... نگم دردسرش کمتره...

منم شنیدم! حتی اگه مرکل واقعا نگفته باشه حقیقت پنهان درش جای تاسف داره

بانو. پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت 15:39 http://mylifeinwords.blogfa.com

سلام. نمیدونم والا. هر جور نگاه میکنم خود من جرات سفر به هیچ کشور مسلمونی رو ندارم. از ترس هم دینام. یه جورایی فکر میکنم دنیای مسلمونا خیلی ترسناک شده

متاسفانه واقعا ترسناک شده! وقتی خود ما از هم کیشان خود می ترسیم چه حرجی به دیگر ادیان است؟

مینو پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت 23:18 http://milad321,blogfa.com

من در استانها و شهرهای مختلفی شاعل بودم.در یکی از استانها علنا میگفتن عیر بومی ها حق ما رو گرفتن و باید بیرونشون کرد.جالبه که اون زمان یک نفر هم هم رشته من در استان نبود.
وقتی خودمون با هم کنار میاییم دیگه رفتار با مهاجم ها معلومه.

به خاطر کمبود فرصت های شغلی، تبعیض های بسیار، توزیع ناعادلانه امکانات و البته فرهنگ ما از این رقابت های احمقانه را به وجود میاره!

شیرین جمعه 24 اردیبهشت 1395 ساعت 21:57 http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام خانم اردیبهشتی
صحبتی که یکی از دوستان مطرح کردند را تایید می کنم. ماجرا مربوط به حکم دیوان قضایی ایتالیاست که هفته گذشته صادر شد و تاکید روی این مطلب بود که در یک کشور متمدن کسی نباید از گرسنگی زجر بکشد.
بماند که برای سیر کردن شکم اصولا نیازی هم به دزدی نیست. آن فرد هم دچار اشتباه شده بود چرا که ناهارخوری های کاریتاس ِ کلیسا همیشه غذای گرم برای گرسنگان سرو می کنند و متقاضیان می توانند پشت میز بنشینند و با احترام و در شرایط انسانی غذای گرم صرف کنند.

چه جالب! ممنون شیرین جان از توضیحت

عاصی شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 15:09

سلام اردیبهشتی جان
هروقت چیزهایی از این دست میبینم یاد این شعر میفتم
نمیدونم از نظر شما هم ربط داره یا نه ولی برای من خیلی ملموسه:
واعظی پرسید از فرزند خویش
هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟
صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
هم عبادت،هم کلید زندگیست
گفت: "زین معیار اندر شهرما،
یک مسلمان هست آن هم ارمنیست" !!

به نظرمنم ربط داره! خیلی هم ربط داره

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد