هدیه! به چه قیمتی؟

سلام

روز زن، مادر در راهه! به تبع اون دنیای مجازی پر شده از انواع و اقسام متن ها و جوک ها! یک عده زن را لطیف و فرشته و معجزه و ... می دانند و یک عده مادری را انتهای مقصد بشری و چیزی در حد فرشته ای از خود گذشته و بی خطا!

قبلا در این مورد نوشته ام! نوشته ام که زن نه فرشته است و نه آهو و نه پروانه و ... زن انسانه با احساسات، نیازها، خواسته ها و اشتباهات انسانی...

ولی امروز دسته دوم از پیام ها مد نظرمه که مدام زن ها را به شوخی نصیحت می کنه به مدح و ثنای شوهر گفتن و الکی عاشقانه و گاهی ذلیلانه صحبت کردن برای گرفتن کادوی روز زن!!!! که اغلب هم سرویس جواهره!

آیا من مخالف کادو گرفتن هستم؟ این قدر مرتاضانه زندگی می کنم که از سرویس جواهر خوشم نمیاد؟ میگم خانم ها این مادیات زندگی اخ و بده؟

نه! من نه از هدیه گرفتن بدم میاد و نه از طلا و جواهر! صرف هدیه دادن و هدیه گرفتن به هر بهانه برام قشنگ و جذابه و دوستش دارم. منم دوست دارم هدیه مورد علاقه ام را دریافت کنم و گه گاه اطرافیانم نشونم بدهند من را دوست دارند و برام ارزش قائل هستند و یا به یادم هستند.

ولی چیزی که من را آزار میده به هر قیمتی کادو گرفتنه! این که در دید دیگران این قدر ارزش زن و شخصیت و وجودش پایینه که برای صرف به دست آوردن یک تیکه طلا و یا جواهر و یا هر چیز مادی دیگری تظاهر به دوست داشتن، تملق گویی، ذلت و ... هر چیز دیگه ای بده! شاید یک عده ای باشند. من صفر و صدی نیستم، نمیگم هیچ زنی این جوری نیست ولی تعمیمش دادن به همه و رواجش انگار همه زنان این گونه اند دردآوره!

 

این سطحی نگری، این مادی گرایی، این پایین آوردن ارزش زن، ارزش انسان خیلی خیلی دردآوره برای من! خود ما، تک تک ما، چنین چیزهایی را بدون فکر کردن بازنشر می کنیم و بعد مدام می نالیم که چرا دخترهای امروزی دنبال پول هستند و چرا به یک زندگی حداقلی ولی بی ریا و با عشق پاک!!!!!! تن نمی دهند!

شده یک بار به عواقب کارهای کوچکمون فکر کنیم؟ شده فکر کنیم با این سطحی زندگی کردن، رفتار کردن چه ضربه عمیقی به نسل های بعدی می زنیم؟


به شخصه فکر می کنم اکثر آدم ها در نهایت یک زندگی همراه با آرامش و سلامت و شادی در کنار اونی که دوستش دارند و دوستشون داره، همراه و همدلشونه را به یک زندگی صرفا لوکس ولی بی عشق و علاقه ترجیح بدهند. 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
نیره چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 10:14

یه فامیلی داریم که دقیقا همینطور بود. انقدر میگفت که شوهره میرفت اون طلا رو میخرید و پرت میکرد جلوش. از کادویی که شوهره برای عروسی ها میداد میزد و یه ظرف ارزونق یمت میبرد و باعث آبروریزی میشد و اون پولها رو برای خودش طلا میخرید.
نمیدونم چرا بعضی از ما به خاطر چند ثانیه خندیدن این پیامها رو منتشر می کنیم؟

واقعا این جور آدم ها را که می بینم تعجب می کنم

ترنج چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 13:04

سلام.خانم اردیبهشتی عزیز با خوندن این پست متعجب شدم .پستهای شما در مورد متنهایی که منتشر میشه رو قبل ا ز این هم خوندم و خیلی موافق بودم با شما ولی با خوندن این پست احساس کردم شما بیشتر ازاینکه به دید شوخی و طنز به مساله نگاه کنید موضوع رو کاملا جدی و دور از طنز میبینید و قضاوت میکنید.در مورد به سخره گرفتن زنان و ضعیف جلوه دادنشون در طنز با شما موافقم.چون طنز بهرحال به یه جنبه از واقعیت اشاره داره ولی در این مورد واقعا متوجه منطور شما نمیشم.در این طنزی که در این پست بهش اشاره کردید اشاره شده به علاقه ی خانومها به جواهر و بقیه ی موضوع طنزه.اینکه شما کل قضیه رو جدی تلقی میکنید برای من مفهوم نیست. امیدوارم منظورم و خوب بیان کرده باشم.

عزیزم من هم جوک می خونم و می فرستم ولی در ارسال جوک ها دو موضوع را مد نظر دارم. 1- قومیتی نباشه! 2- جنسیتی نباشه!

نمی دونم به نظرت فقط خنده دار میاد یا نه؟ ولی جوکی که اولش میگه ای مرد من تو زیباترین ترانه زندگی من هستی و ... بعد تهش میگه ولی تا اون روی سگ من را ندیدی برو اون سرویس جواهره که از سرویس خواهرت بهتره را بخر تا چشمش در بیاد!!!!!! برای من یکی خنده دار نیست!

یا اون جوکی که انواع هدیه های روز زن را بر اساس سایز اندام های خانم ها تقسیم بندی کرده! نمی دونم برای شما خنده داره یا نه؟ ولی برای من خنده دار نیست! تاسف آوره!

طنز یک مشکل و معضل اجتماعی را به زبانی لطیف بیان می کنه و فرق داره با مسخره کردن یک گروه یا یک عده ای!
این جوک ها در کنار خنده اش یک مفهومی را داره منتقل می کنه و من با اون مفهوم منتقل شده مشکل دارم

یاسمین چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 15:11

خشونت علیه زن شاخ و دم نداره که.اینم یه نمونشه.

نکته دردآور اینه که خود خانمها بیشتر از آقایون این متنها رو پخش میکنن.

دلیلشم اینه که ما از بچگی دخترهامونو بی اعتماد بنفس تربیت میکنیم.
نتیجشم این میشه که وقتی چندتا پسر معلوم الحال جک میسازن که سایز سینه زن هرچی بزرگتر،ارزش زن هم بیشتر...دخترامون ذوق مرگ میشن.فکر میکنن حالا واسه اینکه از پسرها توجه گدایی کنن لابد باید سایز سینشون بزرگ باشه،لوس حرف بزنن،خودشونو خنگ نشون بدن و موارد دیگه.

این پیامایی هم که شما مثال زدید فقط میتونه حس مادی گرایی و آهن پرستی که بین دخترا بیشتر از گذشته ها رایج شده بیشتر کنه.

طوری که نتیجش این میشه وقتی به دوستای صمیمی خودت میگی حالا لازم نیس شوهر آدم ماشین داشته باشه یا خونه ی خیلی بزرگ یا کادوهای آنچنانی بخره،حتی دوستای صمیمی خودتم باورت نمیکنن.

بخدا خیلی درد داره.

بله! دردآوره

مهرپرور چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 17:18 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
اول ممنون از اینکه درکم کردی...
دوم کاملا موافقم...اونقدر این ظاهرگرایی جاافتاده شده که اگر کسی هم ساده زندگی کنه به جای بیشتر شدن احترامش به دیده شک بهش نگاه میشه گاهی که لابد یه عیب و ایرادی داره که داره اصطلاحا امتیاز میده!!!!!...یا بعضی ادمها براشون دلسوزی میکنن انگار از روی نداری دنبال جواهر و کریستال و....... نیستن

درست میگی. خیلی درد داره که انسان ها را بر اساس این چیزها قضاوت کنند

tarlan چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 17:30 http://tarlantab.blogfa.com/

سلام من برای بار اوله که اومدم ووب لاگ شمارو میخونم .کاملا با شما موافقم دارن ارزش و شخصیت زن رو پایین میارن با پیامهای لوس و بیمزه من نمیدونم چرا اینجوری شده به خاطر هر موضوعی سعی دارن زن هارو بکوبن دارن به جوونها یاد میدن که چه طور رفتار کنن .من سی و سه ساله دارم با همسرم زندگی میکنم حتی یک بارم به شوخی ازش چیزی درخواست نکردم البته برای خودم ،برای خونه که فرق میکنه اونو با هم انجام میدیم ولی برای خودم یه جور شرم دارم وروم نمیشه .دارن وقاحت رو تو جامعه شوخی شوخی پیاده میکنن .نمیدونم شایدم من دارم قدیمی فکر میکنم .با اینکه سعی دارم با شرایط پیش برم ولی خیلی از این ارزشها هنوز برای من لااقل مفهومش رو از دست نداده.[گل]
موفق و سربلند باشید

خوش اومدی.
درک می کنم

گلابتون بانو چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 18:30 http://golabatoonbanoo.blogsky.com/

فقط مساله کادوی روز زن نیست! فضای مجازی پره از انواع توهین ها و تمسخرها! بعضیاش کلیه بعضی هاش هم مناسبتی! انگار روز به روز داریم مبتذل تر میشیم...

موافقم! تاسف آوره

ماهی سیاه کوچولو چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 18:38 http://1nicegirl8.blogsky.com

پارسال بابام بهم کادوی روز بانو داد
کتاب و پول ... واسم خیلی با ارزش بودش و باعث شد خیلی تو درونم بزرگ بشم
امسال متوجه شدم دوستم واسم طلا خریده مثه بابا ک همیشه برای مامان طلا میخره...
کلن من کادو دوست دارم میخاد هر چی باشه فقط نقدی باشه خیلی بهتره...
اما میخام بهتون بگم ک بعضی این جوکها خوبه میدونی چرا؟چونکه باعث میشه بهمون تلنگر زده بشه...
الان تلنگر زده شدم و میخام اعتصاب کادو کنم...البته اعتصابم از شنبه شروع میشه:)))

ای بابا! اکی! برو تو اعتصاب! حالا اعتصاب چی هست؟

آفرین چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 19:06

اون پاراگراف آخری حرف دل منم هست.
البته به نظر من به تدریج این جوکها سخیف بودن خودشونو نشون می دن و از سکه می افتند.

امیدوارم. به شرطی که ورژن جدید نیاد رو

آدم چاق چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 20:56 http://chagh2.blogfa.com

جانا سخن از زبان ما می گویی

یاسمین پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 13:07

یه کامنت اینجا واستون گذاشته بودم.نیومد؟

چرا عزیزم. هنوز فرصت نکردم همه را تایید کنم

آبی دریا جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 17:27

منم اصلن ازین دست جوکا خوشم نمیاد ،برام بفرستنم برای کسی نمیفرستم.

با همه پستتون مخصوصن پارگراف آخرتون خیلی موافقم.

منم نمی فرستم. کلا این روزها این قدر در گزینش مطالب مانده ام که هیچی نمی فرستم معمولا

نغمه جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 20:31 http://ashpazieman.blogfa.com/

سلام خانمی مطلب جالبی بود.خیلی وقت بود نیامده بود نت.دلم برای نوشته هاتون تنگ شده بود.روز مادر رو هم تبریک می گم.

سلام
روز و سالت مبارک عزیزم
چه خوب شد اومدی

عصرونه یکشنبه 21 تیر 1394 ساعت 02:01 http://www.asroooneh.blogfa.com

من که تا به حال هدیه روز زن نگرفتم !!!
یعنی اقا اصلن به روی خودشون هم نمیارن که بایستی هدیه بگیرن با یه گل قضیه رو ماست مالی میفرماین ، خیلی دلم میخواد برام هدیه بگیره اما هنوز نتونستم به خودم بقبولونم که به رو بیارم دلم میخواد برای روز زن برام یه هدیه خاص بگیره و فکر هم نمیکنم هیچ وقت بهش بگم که برام هدیه بگیره .

خوب انسان دوست داره خود فرد به یادش باشه. وقتی بیان بشه از زیبایی و بار معنوی و احساسیش کاسته میشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد