سوالات ذهنی یک مسلمان زاده!

سلام

من از کودکی ذهنی کنجکاو و پرسشگر داشتم. همیشه دنبال چرایی اتفاقات بودم و هیچ چیزی را بدون دلیل قبول نمی کردم!

برای همین یک روزی رسید که من احساس کردم مسلمان زاده ام تا مسلمان! احساس کردم برای این که بگم واقعا من این دین را دارم باید تمام و تک تک احکامش را بفهمم و قبول داشته باشم. ولی تا اون روز بیشتر باورهای من از گذشتگانم به ارث رسیده بود و معلوم نبود چه قدرش واقعیته و چه قدرش خرافات!

برای همین شروع کردم به طرح پرسش و بعد خوندن! نمیگم خیلی وسیع بود مطالعاتم ولی هر زمان امکانش بود جستجو کردم. ولی مسئله این بود هر چه قدر بیشتر دنبال جواب سوال هام می رفتم سوالات بیشتری برام مطرح می شد و هنوز هم میشه...

با این مقدمه بریم به حدود دو هفته پیش که من جایی مهمان بودم. کلا من یک خصلتی دارم هر جا مهمونی برم سریع و ناخودآگاه به سمت کتابخونه اش جذب میشم. کنجکاو میشم ببینم میزبانم با چه روحیاتی از چه تیپ کتاب هایی بیشتر خوشش میاد. در اواسط این مهمانی هم روی میز کوچکی چشمم به یک کتاب افتاد با عنوان «حلیه المتقین» اسم کتاب را آشنا بود ولی آشناتر اسم نویسنده بود. «علامه مجلسی». کنجکاو شدم یک ورقی بزنم و بعضی جاهاش را بخونم! با هر ورق زدن سوالی به سوالاتم اضافه شد! آخر دست هم گیج و بهت زده کتاب را کنار گذاشتم.

به طور مثال نگاهی به این صفحه بیندازید:

 

 

 

من همیشه شنیده بودم اسلام دین برابری و مساواته! شنیده بودم همه در نزد خدا یکی هستیم مگر در پرهیزکاری و تقوا برتری داشته باشیم. شنیده بودم اسلام دین برتری و فخرفروشی نیست. که همه ادیان پیشین را قبول داره و به پیروانش احترام می گذاره. ولی این چگونه احترامی ست؟ مگه این خودش به گونه ای فخرفروشی نیست؟ درسته ما میگیم خود اسلام چون آخرین دین وحی شده از سمت خداست کامل ترین دینه ولی آیا این دلیلی بر برتری پیروانش بر پیروان سایر ادیانه؟ از کجا معلوم یک فرد مسیحی، یهودی یا زرتشتی که جلوی منه از نظر شخصیت و علم و حتی نیکوکاری از من نوعی سرتر نباشه؟ شاید مسن تر باشه! شاید فرهیخته تر باشه! اون وقت به صرف این که من مسلمونم باید صبر کنم اون سلام کنه بعد هم خیلی سرسری جواب بدهم علیک؟!؟!؟! این اگه فخرفروشی و غرور و تکبر نیست چه اسمی میشه براش گذاشت؟ چه جوری همه ما این گونه در محضر خدا برابر هستیم؟

این چه برابریه که بعضی ها برابرترند؟!

چه چیز را میشه باور کرد و چه چیز را نمیشه؟ حقیقت اسلام را چگونه میشه فهمید؟ حقیقت اسلام اصلا چیه؟

و سوال و سوال و سوال و...

 

پیوست: به بقیه صفحه کاری ندارم! کلا هر خطش برای من سوال بود! ولی فعلا یکی جواب این یک سوال را بده عجالتا!


بعدا نوشت 1: با توضیحی که دوستان در مورد کتاب های علامه مجلسی دادند داشت می رفت که از شدت تعجب و شگفتی من کاسته بشه و داشتم کم کم آروم می شدم تا دیشب این سخن را از یک روحانی که دانشجوی دکترای فقه و احکام هستند گویا، شنیدم:

«پیامبر اسلام (ص): اگر جایز بود دستور دهم که فردی به فرد دیگر سجده کند، به زن دستور می دادم که در برابر شوهرش سجده نماید.»

اگه بشه گفت ایشون یک فرد آگاه در مورد مسائل دینی هستند باز اون علامت سواله در مورد برابری انسان ها در پیشگاه خدا اومد وسط ذهنم و سفت و سخت نشست!

 

بعدا نوشت 2: فکر می کنم بهتر باشه کامنت های این پست بدون پاسخ باشه. این جوری حس مباحثه اش بیشتره بین دوستان.


نظرات 42 + ارسال نظر
ماتیوس سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 10:33

عزیزم این کتاب تمام احادیث رو جمع کرده اعم از جعلی و واقعی ... این رو از کسانی که اطلاعات مذهبی دارند بپرسید به شما می گویند... مثلا در بخشی از این کتاب از قول حضزت علی (ع) چیزهایی نوشته شده که با عقل به هیچ وجه جور در نمیاد ... به همین دلیل هست که این کتاب فقط برای ایجاد شبهه و سوال به درد می خوره و متاسفانه عموما افراد نمی دونن که این کتاب منبعی از احادیث هست نه منبعی از احادیث صحیح.
اگر دوست داشتید فردی منطقی که رشته ی تخصصی اش عرفان و ادیان هست و این رشته رو دانشگاهی و علمی خونده معرفی کنم تا از ایشون که قبل از مذهبی بودن فرد علمی ای هستن اطالاعات و منابع صحیح مطالعه رو کسب کنید.

ماتیوس سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 10:42

دوست دارم در ادامه یکی از رفتارهای حضرت علی رو که برام خیلی جذاب بود بنویسم ... خانم اردیبهشتی اون وقت یه همچین کسی و یا فرزندانش در جواب سلام غیر مسلمان فقط " علیک" بگوید؟ ازتون خواهش می کنم این متن چند خطی رو بشنوید:
اجازه نمى داد جمعى به عنوان اسکورت او را همراهى کنند , آن روز نیز ساده و تنها رفته بود . هنگام برگشتن با یکنفر کتابى یعنى یک نفر مسیحى یا یهودى یا زردشتى در راه مصادف شد . آن مرد على را نمى شناخت . مقصد یکدیگر را پرسیدند , معلوم شد مقدار زیادى از راهشان مشترک است . توافق کردند که با هم طى مسافت کنند . صحبت کنان راه را طى کردند تا رسیدند به سر دوراهى که راه کوفه را از مقصدى که آن مرد کتابى داشت جدا مى کرد . آن مرد به راه خود رفت . على ( ع ) شاهراه را که به کوفه مى رفت رها کرد و از همان را که همسفرش رفت آهنگ رفتن کرد . او گفت : مگر تو نگفتى من به کوفه مى روم ؟ فرمود : چرا . گفت : پس چرا از آن راه نمى روى ؟ فرمود : پیغمبر ما فرموده است که هرگاه دو نفر باهم مسافرت کنند و از مصاحبت هم بهره مند شوند (( حقى )) برعهده یکدیگر پیدا مى کنند , بنابراین چون من از وجود تو در این سفر بهره مند شدم تو به گردن من (( حق )) پیدا کرده اى , من مى خواهم به خاطر این حق , تو را مقدارى مشایعت کنم .

آن مرد به فکر عمیقى فرو رفت , سر برآورد و گفت : علت اینکه اسلام با این سرعت رواج گرفت و توسعه یافت , اخلاق بزرگوارانه پیغمبر شما بود .

آن مرد در آن وقت على را نمى شناخت , تا یک روز به کوفه آمد و امیرالمؤمنین را در مسند خلافت دید , متوجه شد که همسفر آن روز او على بن ابى طالب خلیفه وقت بوده است , بى درنگ مسلمان شد و در زمره اصحاب آنحضرت درآمد

نیره سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 11:57

همه ادیان پیروان خودشون رو به دیگر ادیان برتری میدن. یهود که بقیه رو اصلا آدم حساب نمیکنه. این یک موضوع جهانیه.
ضمنا اقلیت ها از حقوق مدنی برابر هم برخوردار نیستند
دیه شون نصفه
منظور تقوا بین مسلمونهاست نه بین همه آدمها

maahoor سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 12:09

berid tarikh bekhounid ta haghighat eslam ra pey bebarid, tarikh tabari

مینو سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 12:31 http://milad321.blogfa.com

سوال های سخت سخت میپرسی اردیبهشتی جان.

بانو. سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 13:23 http://mylifeinwords.blogfa.com

تا اونجا که من میدونم اسلام اصلا دین برابری نیست...برای اسلام کافر و مسلمون کاملا نابرابرند! از طرفی اسلام توی دوران اوج برده داری ظاهر شد ولی هیچ وقت دستور نداد به ممنوعیت برده داری...
حالا این سوالا رو شاید بشه یه جوری توجیه کنیم برای خودمون اما من هیچ وقت دستور اسلام به تنبیه بدنی زنان در صورت عدم فرمانبرداری از شوهر رو درک نکردم! آخه چرا؟!

یاسمین سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 13:41

سلام

منم چند ترم پیش سر اینکه چرا اگر یه مسلمون یه غیرمسلمون رو بکشه مجازات نمیشه با استادی که مثلا پروفسور بود بحثی بی نتیجه داشتم که نهایتا این جواب رو گرفتم که دخترم بحث رو علمی دنبال کن،نه سیاسی.

مامان آمیتیس سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 13:54 http://mamaneami.niniweblog.com/

سلام
یه سری از احادیث تحریف شده است مثلا بحارالانوار علامه مجلسی یه کتاب 110 جلدی جامع احادیثه ، بعد علامه طباطبایی روی چند جلدش حاشیه زد و احادیث درست و جعلیش رو از هم تفکیک کرد ولی متاسفانه بقیه اش رو نتونست انجام بده شرایط بهش اجازه نداد
من صلاحیت این رو ندارم که بگم اون حدیث جعلی بوده یا نه ولی کتاب هایی که قطعا در اون حدیث جعلی وجود نداره همون 4 کتاب معروف
https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%AA%D8%A8_%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%D9%87
است
ولی معصومین می فرمایند حدیثی را که از ما شنیدید به کتاب خدا یا سنت رسول ارائه دهید یا حدیث نباید مخالف عقل باشد
من حدیث شناس نیستم ولی تا اونجایی که یادمه پیامبر ص و حضرت علی ع به هم در سلام دادن پیشقدم بودند و به خاطر این بزرگواریهاشون خیلی ها به دین جذب می شدند

ماه مون سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 15:18

از دوستی که تو این زمینه معلوماتی داشت در مورد علامه مجلسی و کتابشون پرسیدم جوابشون این بود.
به هر حال خیلی بهتره که مطالعاتمون رو بیشتر کنیم و از اهل فن سوال کنیم.

"باید بگم کتاب حلیه المتقین علامه مجلسی مشکل اسنادی داره، و این رو همه حدیث شناسان و علما می دونند. ولی خوب مثل خیلی از کتب از این دست، چاپ شده و میشه
طولانیه بگم که علامه مجلسی در برهه ای از زمان گیر افتادند که کل احادی ث شیعه در خطر نابودی بود، ایشان به سرعت و زحمت تمام احادیث را اعم از صحیح و غیر آن در بحار الانوار و ....جمع کردند و تحقیق وجدایی سره از ناسره رو به بعدی ها سپردند چون فرصت تحقیق و.... نداشتند"

شیرین سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 15:45 http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام خانم اردیبهشتی،
مشکلات اسلام یکی دو تا نیست. همینکه یک مسلمان زاده بخت برگشته تصمیم بگیرد از سایه پر رحمت اسلام خارج شده و برود گلی دیگر به سر خود بزند محکوم به مرگ می شود.
معنای دین رحمت هم لابد همین است!!

محمود سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 15:55

سلام یه برنامه مستند بنام جهانشهریهاساعت شش وچهل وپنج دقیقه غروب از شبکه مستندپخش میکنه که اختصاص داره به مسلمانهایی که توی امریکای لاتین زندگی میکنند .بسیاری ازاونها از مسیحیت با *تحقیق مسلمون شدن .اوناخیلی ازماکه دین اجدادیمون هم هست به نظرمن مسلمون ترند لطفابرنامه رو نگاه کنیدجالبه.

nima سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 16:25

سلام
شما به نکته ای درستی اشاره کردید . ما مسلمان به جبر جغرافیایی هستیم . هیچکدوم با تحقیق مسلمان نشدیم . برای همین است که نماز میخونیم دروغ هم میگیم . اختلاس میکنیم و ....ولی من یه پیشنهادی دارم تجربه خودم شما هم اگه دوست داشتید اینکار رو بکنیید
1- اولا کتاب حلیه المتقین و بحار الانوار کتابهایی هستند پر از احادیٍث جعلی و هیچ ربطی به اسلام نداره یه عده آدم بیسواد از لبنان به دربار صفویه آمدند و علامه و ... شدند و هدفشان ضربه به اسلام بود .فقط کارشون اشاعه خرافات بود .
2- قانون اساسی اسلام در قران می باشد و تنها کتاب آسمانی که راهنمای هر مسلمان یا هر دینی برای سعادت اون از طرف پادشاه جهان برای آنها فرستاده شده
شما بجای هر کتابی یک ترجمه سلیس قران رو بخون اگه مشکلی بود . بفرمایید
مثلا ترجمه الهی قمشه ای خوبه دنبال تفسیرش نرو چون نیاز به تفسیر نداره
موفق باشی

مهرنگار سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 20:23 http://mehr-negar.blogsky.com

سلام
گاهی این سوالات و نتایجی که با فکرای خودت بهشون میرسی به جاییمیرسه که حتی نمیتونی با کسی راجع بهش حرف بزنی...یا فهمیده نمیشی، یا برچسب میخوری.....من هیچ وقت نتونستم خوندن معنی قران رو کامل کنم، از بس سوال پیش میاد یا حرص میخورم!

نیره سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 21:25

دوستان عزیزی که راجع به قرآن صحبت کردید
متاسفانه در قرآن هم مسایلی مثل تنبیه زنان هست
ضمن اینکه از هر آیه هزاران تفسیر وجود داره که گاهی متناقض اند
عمر نوح میخواد تحقیق در این زمینه ها

هدیه چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 02:14

والا در مورد کتاب علامه مجلسی که دوستان توضیح دادن.
و این موارد هیچ ربطی به سیره بزرگان دین ما نداره
کم نیست این موارد در سیره پیامبر که یه فرد یهودی به ایشون توهین میکنه یا ایشونو مورد ضرب و شتم قرار میده و انقدر پیامبر مهربانی و صبوری می کنند که طرف مسلمان میشه. یامبر ما رحمه العالمینه. نگفتن رحمت برای مسلمونا بلکه رحمت برای همه. حتی کافرش!
اگر دوست داشتین به مطالعه سیره پیامبر، کتابای سلام بر خورشید علی اکبر حسینی زیباست، ساده و روان و دل نشین.
من خودم با همین مطالعه کمی که کردم دیگه به این موارد اعتنا نمی کنم. انقدر پیامبر ما و حضرت علی تو سیره شون گذشت و بزرگواری و مهربانی نسبت به همه هست که این جور چیزها رو نمیشه بهشون نسبت داد. حضرت علی تو نهج البلاغه میفرماین که شنیدم که در جنگ از پای زن یهودی خلخال کشیده شده، جا داره که مسلمانان به خاطرش بمیرن، همچین کسی اونوقت به یهودی سلام نمیکرد؟
در ضمن یکی از دوستان گفتن تو قران گفته شده همسرانتون رو میتونین بزنین، همچین چیزی نیست، میتونین برین تفسیر ایه رو بخونین بعلاوه اینکه صحبتای اقای دولابی هم در این مورد خیلی جالب و دلنشینه
اون چیزی که به شما از اسلام نشون دادن اسلام واقعی نیست! اسلام دینیه که میگه زن وظیفه ای نداره که تو خونه کار کنه و مرد باید وسایل رفاه و اسایش رو فراهم کنه. باورتون رو در مورد اسلان از کتابهای موثق و قران و تفسیرش به دست بیارین نه حرف های مردم میزنن

افسانه چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 07:00

سلام

ضمنا این رو هم علاوه بر فرمایشات دوستان مبنی بذ مستند نبودن تمامی احادیث کتاب بدانید:
احادیث توسط امامان در شرایط خاصی و برای فرد یا افراد خاصی بیان شدن.در همه موردی کاربرد ندارند باید دید در چه شرایطی گفته شدن


کلیت ندارن

Amir چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 10:32

بعضی احادث صحیح نیستن مثلا" بحث امروزی یمانی حسن بصری که میگه از حدیث وصیت پیامبر صحت ایشون تایید میشه . راسته ؟ نه ؟ چرا ؟ چون 2 نفر از راویان حدیث مجهوله.

(ولی شما حتما" یه تحقیق کنید راجع به دعوتشون )

نمیشه تا یه چیز آدم خوند یا شنید سریع بگه عه!که اینطور.
اون کتاب رو یه جاهائیش منم خوندم ، ایراد زیاد داره و همه چی توش هست .اسلام برابری هست ولی بدا به حال آقایون اگه اسلام واقعی پیاده بشه دهنمون سرویسه. به همین صراحت .


همونطور که شما گفتین لطفا" کتاب روانشناسی زیاد نخونید ، خوندن کتاب زیاد در این مورد هم ادم رو با تشکیک مواجه میشه و به جواب که نرسید میزنه جاده خاکی.

درجواب شما بد نیست این پست را مطالعه کنید:
http://mayfamily.blogsky.com/1392/11/07/post-28/%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%86-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D8%9F-

admin چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 13:17 http://aaddminn.blogfa.com

منم همین کار رو کردم
یعنی اعتقاداتم رو شخم زدم
کلی کتاب مخالف خوندم
دنبال استدلال رفتم
دنبال دلیل رفتم
با کلی استاد صحبت کردم
در اخر کار هم گفتم خیلی از دلائلی که از اسلام میارید بیشتر توجیهه تا دلیل
ولی از اونجایی که از بچگی به ما گفتن اسلام ما اسلام ناب محمدیه و شیعیان خالص ترین نوع مسلمانانند
بنابراین از همون بدو تولد ما رو متعصب بزرگ میکنند و یاد میگیریم جز اونی که یادمون میدنند هیچ چیز دیگه رو گوش نکنیم
منم با خیلی از این چراها روبرو ام و حرفی و جوابی ندارم

ماهی سیاه کوچولو چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 13:18 http://1nicegirl8.blogsky.com/

از کرامات شیخ ما چه عجب
مشتش بازنمود بگفت یه وجب
حدیث متواتر دوران آل بویه

ماهی سیاه کوچولو چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 14:26 http://1nicegirl8.blogsky.com/

نقل ست بعد از صلح با یهودیها یه عده یی از اینا هنوز دشمنی شون محفوظ مونده بودش و به صورت نامحسوس کرم میریختن...یه نوع ریختن کرم عجیب سلام کردن اونا بودش مثلن پیش پیامبر می اومدن و میگفتن سام علیک درصورتیکه باید کامل میگفتن پیامبر هم در جوابشون میگفته علیک
سام علیک یعنی مرگ بر شما و علیک میشه برخود شما
بعدش اصحاب میگفتن چرا اینطوری جواب دادین؟اونم گفتش هروقت بهتون اینطوری سلام کردن اینطوری جواب بدین
این نوع جواب سلام برای یه عده کرم ریزه غیر این باشه با عقل درنمیاد...
راجع ب سجده هم نظرمو گفتم...

ماهی این حدیث مال امام صادقه و فقط هم یهودی ها نیستند

عاصی چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 14:30

سالها پیش با پدربزرگ روحانیم راجع به مسائل دینی بحث میکردم. من سرکش و یاغی بودم و اون از من توقع تسلیم و باور داشت. خیلی سوال داشتم راجع به امامت و صحت احادیث و غیره. من حتی به قرآن هم خورده میگرفتم و میگفتم اگر خدایی باشه و اونطور که میگین مهربون باشه نمیتونه کتابش انقدر خشن باشه
توی یه سری مسائل منو قانع کردن و توی بعضی مسائل خیلی مهم موفق نشدن
من سالهاست دیگه دین به معنی واقعی کلمه ندارم و فقط سعی میکنم اخلاقیات رو رعایت کنم و تمرین انسانیت بکنم
نمیدونم کی توی زندگیم فرصت میکنم بشینم به مطالعه و مباحثه و بالاخره تا قبل مردن به جوابم برسم؟

Amir چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 17:01

خدائیش نظرتون راجع به این حدیث از ابوحریره چیه؟

" اینقد ابوحریره از پیامبر حدیث نقل کرد که عایشه فرمودن تو اینا رو از کجا در میاری ؟ من این همه با پیامبر بودم اینا رو نشنیدم ، جواب داد شما مشغول پیامبر بودین و حواستون نبود "

این الان خود حدیث بود؟

هدیه چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 18:33

عین حدیث اینه که اگر سجده بر غیر خدا جایز بود...، که نیست! در واقع یک جور کنایس و می خواد اهمیت احترام گذاشتن به شوهر رو بیان کنه. تو اسلام زن وظیفه ای نداره که کار حتی کارهای خونه رو انجام بده فقط باید احترام به شوهرش بذاره و ازش در مواردی که خلاف حرف خدا نیست تمکین کنه. بعلاوه شوهر باید زن رو همونطور که در اغاز بوده بپذیره، باید شان خانوادگی دختر رو رعایت کنه و با اون در حد شان اش رفتار کنه، مثلا اگر با دختری ازدواج کرده که تو خونه پدرش شاغل بوده نمی تونه بهش بگه کار نکن. دختر رو باید همونطور که در خونه پدرش بوده بپذیره، در مقابل زن هم باید در مقابل شوهرش تمکین کنه.
میبینید که همه اش دو طرفس. یه چیزایی وظیفه زنه و یه چیزایی وظیفه مرد
پیامبر می خواستن اهمیت احترام گذاشتن به مرد خونه رو بگن همون چیزی که این روزا بهش گفته میشه اقتدار مرد و توصیه میشه که حفظش کنین تا زندگی بهتری داشته باشین

کنایه زیبایی نیست هدیه جان! اصلا زیبا نیست! احترام یک طرف این یک جور کنایه از پرستشه! در ضمن احترام دو طرفه است. هر کسی با رفتار خودش میزان احترامی که دریافت می کنه را تعیین می کنه

هدیه چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 18:42

خانم اردیبهشتی عزیز خارج از سوالایی که پرسیدین میخواستم بگم دین اسلام دین تعبده!
یعنی شما اول با عقلتون به این نتیجه میرسین که این دین دین برتره و مسلمان میشین بعد ایمان میارین به برتری خدا و اینکه چیزهایی رو میفهمه که ما نمی فهمیم. خیلی از مسایلی که امروز برای ما حل شده اس برای مسلمونای 1000 سال پیش سوال بوده. خیلی از چیزهایی که امروزه در مورد احکام اسلام برای ما سواله 500 سال دیگه یه مسیله حل شده میشه چون علم بشر میفهمدش و به همه ثابت میشه. اسلام دین قلبه! شما اول با عقلتون ایمان میارید بعد با دلتون و اعتماد و ایمانی که به خدا دارید جلو میرید و حرفاهاشو ولو اینکه شاید دلیلشو نمیفهمید گوش میدید چون ایمان اوردید که این دین از طرف خداییه که از شما بیشتر میفهمه!
مهم اینه که اصول دین اسلام برای شما حل شدا باشه طوری که عقلتون به درستی اش گواهی بده

Amir چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 20:26 http://mehrekhaterat.blogsky.com/

جواب ابوحریره به عایشه، جواب توهین آمیزی بود ولی نقل به مضمونش رو گفتم.تو ویکی پدیا هم این مطلب و اعتراض عایشه به ابوحریره اشاره شده.

اون حدیث هر که پیاز عکه را در مکه بخوره که خیلی معروفه و حدیث زیاد جعل کرده ، بماند که بعد از پیامبر و زمان خلفا نقل حدیث ممنون شد.

Amir چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 20:44 http://mehrekhaterat.blogsky.com/

من راهنمایی دبیرستان خیلی مطالعه میکردم ، خب سوالم زیاد پیش می اومد ، بعد یه مسجد می رفتم این آخوند رو سوال پیچ میکردم ، یعنی سوال پیچ ها !یه شب نرفتم بعدا" خبر رسید که اوشون اون شب جویای احوال من شدن و نفس راحتی کشیدن که نرفتم!!

فلذا آدم باید از باسوادش بپرسه نه هر کسی ، یه نمونه در حد اپسیلون

http://www.aparat.com/v/mWl3y

بعضی ها اینقدر عالم هستند و سواد دارن و باسواد هستن ( سواد الکی نه ها!سواد درست و حسابی ) که وقتی شما ازشون سوال بپرسین نه به شما انگ میزنن و نه چیز دیگه ، منطقی میشینه پای بحث شما ، دلیل میاره و استدلال میکنه که اونا کمند و اینجاست که باید سراغ امثال "راسخون در علم" رفت.

بعضی چیزها واقعا" با عقل جور در نمی یاد ولی آیا به این معنیه که اون کذبه؟ گاهی ممکنه عقل ما نکشه

بهتون گفتم که نمی تونم کلیپ ببینم به خاطر سرعت اینترنت

هدیه پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 00:02

احادیث پیامبر و امامان مثل ایات قران نیستند بلکه بنا به اون زمان، فرهنگ مردم اون موقع و در مکان خاص و گاهی حتی به فرد خاصی گفته شدن که بعدها افراد نقلشون کردن و جمع اوری شده. تو فرهنگ اعراب دختر کش اونموقع خیلی چیزها عادی بوده که الان نیست. و خیلی احادیث با توجه به اون موقع گفته شده.
مثلا دوستی در مورد برده داری گفتن. اون اونموقع انقدر این موضوع عادی بوده که نمیشده در موردش حکم داد بلکه اماما با خربدن و ازاد کردن برده ها کم کم موضوع برده داری رو منسوخ کردن. یا مثلا ممنوعیت شراب اول از وقت نماز شروع شده و بعد کامل ممنوع شده.
اینا همش به این خاطر که شرایط و فرهنگ اون موقع یه چیزایی رو مطلبیده که ممکنه الان دیگه اونطور نباشه.
اصلا علما برای همین هستن که احکام اسلامی رو با توجه به شرایط روز جامعه و فرهنگ جامعه اجتهاد کنن

مامان آمیتیس پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 11:32 http://mamaneami.niniweblog.com/

سلام پست جدید گذاشتم دوست داشتی نظر بدین

Amir پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 11:49 http://mehrekhaterat.blogsky.com/

فدا سرتون بعدا" که درست شد ببینید ضمن اینکه بعضی از دوستان و عزیزان هموطن خانم در زمینه اشنایی با فرهنگ ما تو مسائل فرهنگی و یکسری مسائل روز جامعه خیلی خوب دارن کار میکنن و خب واقعا" جای تقدیر داره! ( تو فضای مجازی )

ما اینجا میتونیم مدتها بگیم اقایون اینطوری خانومها اونجوری فلان اینطور بهمان اینطور ولی در عین حال میتونیم کاری کنیم کهاز خیلی ها که کاری جز زیر پا خالی کردن بقیه بلد نیستن و اینا انجام بدیم . زندگی جریان داره

دین چیزی نیس جز اخلاق ، هر چقد اخلاق داری همون قد دین داری ، دین هم دست و پای کسی رو نبسته و نگفته خانم ها باید فلان و فلان در تاریخ فلان چون اینطورین پس باید در تمامی اعصار اینطوری باشن.

تو احادیث داریم در زمان بعد از ظهور خانم میتونه قاضی هم بشه ، مشکل از دین نیس مشکل اونجاس که صاحب دین رو در اعصار گذشته پس زدیم و به این داستانا گرفتار شدیم

+ خدا به شما خیر بده و دمتون گرم و اینکه من کلیپ ها و لینک ها رو معمولا" بعنوان نمونه میذارم و هر وقت شد و تونستید یا عزیزانی که مایل بودن میتونن بهش مراجعه کنن ": )

آخر هفته خوبی داشته باشین ": )

آبی دریا پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 12:38

سلام.با اجازتون جسارتن یه اشتباه تایپی پیش اومده .حلیه المتقین.
منم این کتاب روچند سال پیش خریدم ومطالعه کردم.بنظر من بعضی احادیثش جعلی بود چون به هیچ وجه با عقل ومنطق جور در نمیومد.

ممنون. نمی دونم تازگی ها چرا موقع تایپ جابه جا کلمات را تایپ می کنم؟!

Amir پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 16:09

یه پیشنهاد دارم ، میدونم خیلی شما فمینستی هستین و از این افکار دارید و خب بیشتر پست های اینجا حول همین موضوع و اتفاقات و اینا رقم میخوره اما خیلی بهتر میشه علی رغم تمام مشکلات فعلی بستری ایجاد بشه که ما آدمهای موفق معاصر کشور رو هم ببینیم.

چه اشکال داره ، چرا اینجا معرفی نشن؟البته ولو یک درصد مثلا" بگید که خب این ایده از حیطه این وبلاگ خارجه ولی معرفی آدمهای موفق ولو اگه شما تو پ.ن ازشون یک اسم ببرید با توجه به اینکه شما دیده میشید بسیار تاثیر گذار تراز برخی رسانه ها و ایناست.

بلاگ اسکای هم که محدودیت در امکانات و قابلیت ها نداره ، میشه ازشون استفاده کرد و حداقل حداقل با آدمهای موفق اطراف خودمون آشنا میشیمو بقیه هم باهاش آشنا میشن ولو در حد یک اسم باشه.خودتون هم تو پست زنان علیه زنان یه اشاراتی داشتین فک کنم ، چرا چیزهای خوب جا نیفته ؟

شاید مدتها آدمها تو گروه ها مطالب زیادی بنویسه ولی نوشتن و معرفی متن یا اثر در وبلاگ ، اثرش چیز دیگه ای هست.

این پیشنهاد من بود . امید که هر روز خودمون برای فردای بهتر تلاش کنیم ": )

بی ربط پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 21:45 http://idleuser.blogfa.com/

درود
امشب مجالی شد تا تعدادی از پست های اخیرتون رو بخونم. امیدوارم همیشه شاد و سربلند باشید.

به! جناب بی ربط! برادر ستاره سهیل هم زودتر از شما رخی نمود! کجا بودید؟ بلاگفا هم بی مرام بود و نمی گذاشت براتون کامنت بگذاریم

خلیل جمعه 17 مهر 1394 ساعت 22:03 http://tarikhroze4.blogsky.com

سلام

بشنو و باور کن که:

همه ی مردان مسلمان - نه همه ی انسان ها و ختا نه زن های مسلمان - در نزد خدا برابرند بجز بعضی ها که برترند!

بادمان باشد که هیچ بقالی نمی گوید ماستم ترش است!!

nima شنبه 18 مهر 1394 ساعت 11:26

با درورد بر همه دوستان
آقا امیر عزیز علما شیعه که ابوهریره رو قبول ندارند . اگر چه اون از اصحاب نزدیک پیامبر بود . اون حدیثی که به او نسبت میدهید کذب است . شما اسم ابوهریره رو اشتباه تایپ کردی معلوم میشه در موردش تحقیق نکردی . ولی کلا همونطوریکه خانم هدیه فرمودند احادیٍٍث هم وزن قران نیستند چون احتمال خطا در نقل آنها وجود دارد به خاطر همین مساله پیامبر در زمان حیات اجازه نوشتن حدیث ندادند . ولی فرمودند احادیث رو با قران مطابقت دهید اگر مخالف قران بود مردود است ( مهم نیست چه کسی حدیٍث رو نقل کرده ح علی باشه یا ابوهریره ) .
مسلمانان اهل سنت احادیث خودشون رو قربالگری کرده و چندین کتاب صحیح مثل صحیح بخاری و مسلم و ... دارند که بیشتر احادیث آن صحیح بوده و مورد قبول می باشد و علما شیعه اینکار رو ندارند و حتی اصول کافی پر از احادیثی است که با عقل جور در نمیاد . ظاهرا علما شیعه وقت نداشتند اینکار رو انجام دهند .
جالب اینجاست که نویسنده دو کتاب صحیح بخاری و مسلم ایرانی هستند .
به امید روزی که ما ایرانیها بجای مقلد محض و پیروی کورکورانه محقق و جستجو گر باشیم

Amir شنبه 18 مهر 1394 ساعت 16:51

نیما جان
=========
منبع اول :

تو این کتاب

http://books.rafed.net/view.php?type=c_fbook&b_id=1497

صفحه 8 ، همون ابتدا نوشته که
" واضعى الأحادیث ینتحلون روایات تشجع أهل مکه على شراء بصل عکة وانتسابه إلى الرسول صلى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم لأغراض فئویة رخیصة أو مقاصد فردیة تافهة. (١)

در توضیحات هم اضافه کرده که

نقلاً عن الشیخ محمود أبو ریة (أضواء على السنة المحمدیة) ص ٢١١ قال أبوهریرة « سمعت من حبیبی رسول الله من أکل بصل عکة وجبت له الجنة ».


منبع دوم :
کتاب سیره نبوی شهید مطهری صفحه119 و 120

http://www.aviny.com/library/motahari/PDF/sirehnabavi.pdf



==========================
با اراجیف و تحریفایی که کرد خب یه ادم عادی هم قبولش نمیکنه چه برسه به علمای شیعه که اونا حدیث شناسند.

من حدیث شناس نیستم درسته ولی بعضی چیزا خیلی واضحه .

Amir شنبه 18 مهر 1394 ساعت 17:41

1400 سال از زمان پیامبر گذشته و تحریفات و اینا همه درست ، تحریفات جدیدی که دارن تو فضای مجازی و تفرقه عرب و عجمی نشر میدن رو کی میره دنبال سند حدیث ؟

امروز که دیگه همه چی تو دسترسه ؟ نمونش

" ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی‌ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی‌ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت."


http://www.yjc.ir/fa/news/5352439/واقعیت-حدیث-امام-حسین-ع-در-رابطه-با-ایرانیان-سند

===============
شنونده باید عاقل باشه و همونطور که نیمای عزیز گفتن باید محقق و جستجوگر باشیم و هر چیزی رو سریع باور نکنیم.

خواننده دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 02:19

خوب روان شناسا هم میگن شوهرتون رو عین بت بپرستید . این یه قضیه علمی است .
پیامبر اکرم ما زودتر از روانشناسا به این نتیجه رسید . به خاطر همینه که میگن اسلام بهترین دین است

ببخشید دقیقا کدوم روانشناسان گفته اند؟! منبع علمی و مستند دارید؟!
والا تا جایی که من خوندم چنین چیزی ندیدم. توصیه به احترام، علاقه و صمیمیت شده ولی دو طرفه.

داستان همون پسته پوست داره و شکلات پوشش، خواهرم حجابت را حفظ کن؟!؟!

آیدین سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 13:02 http://fakhtehf60.blog.ir/

چه کولاکی راه انداختی...اوه..
راستش خود من ازون دست آدمهایی هستم که دینم رو باتحقیق انتخاب کردم چون واقعیتش اینه که محیط اطرافم کاملا غیر دینی بود...
بهت پیشنهاد میکنم اول از همه قران رو مدبرانه بخون و بعد هم نهج البلاغه رو....
خیلی سراغ احادیث مخصوصا حلیه المتقین نرو...چون این کتاب سندهاش بررسی نشده خود علامه مجلسی تو کتابش اشاره کرده
اینجوری تحقیق کردن کردن راجع به دین نه علمیه و نه منصفانه...ضمن اینکه اگه فرصت داشتی انجیل رو هم ورق بزن و همینطور سایر ادیان رو
من به شخصه خدا رو شاکرم که دینم اسلامه.....

نه بابا کولاک کجا بود؟! نم بارونه!
قران را خوندم. نهج البلاغه را نگاهی کردم. خیلی مختصر

nima سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 14:32

سلام اقا امیر
چون صاحب این وبلاگ کس دیگری است و شاید دوست نداشته باشه این بحث ها ادامه داشته باشه ضمن تشکر از تحقیقی که کردید به عرض می رسانم .
من زیاد عربی بلد نیستم ولی با مترجم گوگل اون کتاب خوندم ولی چیزی در مورد صحت اون حدیث بیان نشده
ابتدائ صفحه 8 گفته : تعدادی از جاعلان حدیث به خاطر منافع شخصی یا حزبی سخنانی رو به پیغمبر نسبت داده اند .
شیخ امحمود بو ریه هم در کتابش بنام " نکات برجسته از سنت محمدیه " با هدف تصیحیح این گونه احادیٍٍث جعلی بعنوان شاهد مثال این حدیث رو نقل کرده که یکعده افراد جاعل حدیث برای منافع شخصی این احادیث رو ساختند .

مشکلی نیست! جالبه برای منم

Amir سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 22:27 http://mehrekhaterat.blogsky.com/

درود بر شما نیما جان

================

خب پس معلوم شد اون روایت همچین هم کذب نیست چرا که از 2 تا منبع رفرنس دادم و عقل هم قبول نمیکنه که یه همچین حدیثی درست باشه.

حالا میخوام یه چیز جالبتر نشون بدم ،جعل حدیث . کتاب صحیح مسلم از کتب صحیح اهل سنت هست. یه حدیثی از این کتاب نقل شده که اشخاص دیگری تو کتاب هاشون اون حدیث رو با رفرنس و شماره حدیث کتاب مسلم نقل کردن ،

بعدها خیلی تصادفی اونایی که عناد داشتن اون حدیث مسلم رو تو کتاب خود مسلم میزنن 2 شقه کرده و حذف میکننش!

کتاب الاربعین ابن عساکر ، صفحه 84 ، حدیث الثانی والعشرون به نقل از کتاب مسلم میگه 4 زن که به کمال رسیدن حضرت فاطمه و خدیجه و آسیه و مریم هستن.(حدیث 2431 )
(تو این کتاب میشه صفحه 84 )

http://upir.ir/sh94/emasis/arbaine-ebne-asaker.pdf

خیلی اتفاقی الان که کتاب مسلم همون حدیث 2431 رو نگاه کنیم نوشته زنانی که به کمال رسیدن مریم و آسیه هستن.

http://upir.ir/sh94/emasis/2.jpg

و این هم لینک کتاب مسلم ( کاملش )

http://www.archive.org/download/waq14478/14478.pdf

تو کتاب مسلم این حدیث میفته صفحات 1886 و 1887

فاطمه س و حضرت خدیجه کات!چون بعضی ها خوششون نیومده و بعد" تو کتاب دست بردن!حالا به قول شما بخاطر منافع یا عناد داشتن یا هر چیزی که بشه اسمشو گذاشت و حرف پیامبر رو تفطیع کردن.

امثال این حدیث زیاده ، جدااز عناد با اهلبیت پیامبر و خود پیامبر حتی به هر کدومشون یه جور ازارشون دادن و شهید کردن و حتی نقل هست که تا مدتها بعد از دفن حضرت علی قبر ایشون نامعلوم بود.


مسلم ( 206-261) و ابن عساکر ( 499-571)

جاعل تو تاریخ بوده ، هست و خواهد بود!و بخاطر همینم هست که علم رجال و حدیث و این علوم بوجود اومد تا راست از دروغ معلوم بشه.

Amir چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 00:19

نمونه از اون موارد زیاده یعنی اینقدر تابلو جعل یا حذف حدیث کردن که واقعا" تابلو . کتاب جدید و قدیم رو بذاری جلو قشنگ معلومه عناد داشتن و حذف حدیث یا جعل کردن و تو همه دوره ها هم بعید نیست این کار رو کرده باشن.

یعنی تصور کن 6 تا کتاب از ترمذی گفته حدیث انا مدینه العلم برای پیامبره و رفرنس هم همون کتابه ولی الان تو ترمذی اصن همچین حدیثی نیس!

الان قرن 21 و عصر کامپیوتر و اینها باعث شده دست بعضی ها خیلی خوب رو بشه اما باز هم بعضی ها چشماشونو بستن و می خوان اون چیزی رو که میخوان به بقیه القا کنن ولو اگه دین و دنیا و همه چیزشونو بفرشن .

این وسط هم کتاب هایی دست ادم میرسه که بعضی احادیثش مجهول و ایناس که ادم درش شک میکنه.

من چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:58

من مسلمان نیستم.فقط خداپرستم و تلاش میکنم انسان باشم.
گناه نکنم.همون گناه هایی که تو تموم ادیان بهش اشاره شده.
وارد جزئیات نمیشم.
زندگی درست داشتن و زندگی درست رو به اطرافیان هدیه دادن، دینه منه.
البته پیروان همه ادیان برای من محترمن و اگه آدم باشن،الگو.
دست خدا همراهتون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد