چه در دیدار اشتو.ن و ظر.یف گذشت؟!

سلام

من و دخترخاله ها و خان داداش و یک تعدادی از دوست هام معمولا روزانه چندین اس ام اس با هم رد و بدل می کنیم. بیشترش جوکه! همه هم می دونند جوک برای این که خنده دار باشه باید یک دست آویز پررنگ شده و آشنا برای همه داشته باشه. گاهی رنگ قومیتی می گیره (جبهه نگیرید ما بیشتر برای هم جوک اصفهانی می فرستیم چون خودمون از لهجه و کلماتش سر در میاریم!!!!) یا سیا.سی و ... معمولا موج جوک ها با اتفاقات جامعه شکل می گیره. مثلا وقتی رو.حانی با او.باما تلفنی صحبت کرده بود کلی جوک درباره مکالمه تلفنیشون ساخته بودند!

جدیدترین موج جوک های سیا.سی درباره توافق ژ.نو بود و صحبت هایی که بین خانم اشتو.ن و آقای ظر.یف ردوبدل شده.

اما برخلاف جوک های قبلی این جوک ها بیشتر رنگ و بوی جنـ.سیـ.تی داشت! حتی گاهی اس ام اس هایی برام می رسید که خجالت می کشیدم برای کسی بفرستم!

برام عجیب بود! چه طور ما به اتفاقی سیا.سی و صحبت هایی که بین دو دولت و صرفا از دهان دو شخص خارج شده چنین نگاهی داریم؟!

وقتی ما حتی به این دو انسان، دو شخصیت مهم سیا.سی که بسیار محترم، باشخصیت و دارای اعتبار هستند چنین نگاهی داریم چه طور توقع داریم که به روابط عادی بین زنانی و مردانی عادی به چشم روابط ساده دو انسان نگاه کنیم؟!

هنوز در درون خیلی از ماها، حتی با وجود کرور کرور ادعاهای روشنفکرانه، خط مرزی وجود داره بین دو جنس، نگاهی وجود داره به روابط بین زن و مرد که ساده نیست، از جنس انسانیت نیست، رنگ و بوی ابتدایی و غریزی داره، رنگ و بوی افکار و اندیشه های والای انسانی را نداره و ... و این خیلی دردآوره! حداقل برای من دردآوره! برای منی که همیشه سعی داشتم چنین نگاهی داشته باشم. نگاه یکسان و برابر و انسانی.

دوست دارم بدونم این نگاه در کشورهای دیگه هم وجود داره؟! دوست دارم بدونم کشورهای غربی و پیشرفته هم چنین دیدگاه های جنـ.سیتی بین روابط کاری و عادی زن و مرد دارند؟! دوست دارم بدونم از این جوک های جنـ.سیتی برای سیا.ستمداران زن و مردشون می سازند؟!

دوست دارم این سئوالم را دوستانی که تجربه زندگی در کشورهای دیگه را داشتند، جواب بدهند.

 

پیوست: دیروز با یک دوست وبلاگی داشتم با تلفن صحبت می کردم! بهم می گفت یک راه حل نشونش بدهم که بتونه با تمرکز درس بخونه! گفتم اگه راه حل داشتم خودم این قدر از درس خوندن فرار نمی کردم! گفتم تا 5 دقیقه درس می خونم دنبال بهونه و راه فرارم. مثلا آهنگ می گذارم و می ر.قصم!!!!!! با تعجب گفت تو بلدی بر.قصی؟!؟!؟! این قدر که انگار یک کاری کردم در حد انوشه انصاری و رفتن به فضا!!!! بعد همین طور که صحبت می کردیم گفتم ای وای! قیمه ام ته گرفت! گفت نه!!!!!!! تو قیمه هم می پزی؟! باورم نمیشه!

جالبه! شما چه تصوری از من در ذهنتون دارید؟! یک نیچه مونث؟!؟!

نظرات 27 + ارسال نظر
شام دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 12:03

وقتی شبکه خبر سخنرانی سیدحسن نصرالله رو پخش میکرد.گفت:خانم رایس که معشوقه بعضی از سیاستمداران در لبنان است... پس نشون میده در لبنان هم همچین چیزی هست.در ضمن از زبان سیدحسن نصرالله هم که شنیده شده دیگه معلومه خیلی هست.بله !

والا من منظورم کشورهای پیشرفته بود فکر نکنم لبنان زیاد پیشرفته باشه! مخصوصا ایشونی که گفتید دستشون دور گردن خودمونه!!!!!

مینو دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 12:22 http://milad321.blofa.com

سلام در نظر داشتم پست جدیدم را به این موضوع اختصاص بدهم که چقدر در ارتباط با جنس مخالف راحت هستید و میتوانید به جنسیت طرف مقابل فکر نکنید؟
خوب من سابقه دوستی ،همکاری و همجواری با افرادی از کشورهای دیگر را داشته ام.یکی از عروسهایم یک خانم اروپایی هست.در گذشت ،یعنی فرضا 40 سال قبل ،همکلاسیهای پسر فقط همکلاسی بودند مگر اینکه دو نفر میخواستند روابطی غیر از همکلاسی داشته باشند.در همین دوران هم زمانی که من به عنوان کارشناس یک گروه دانشگاهی مشغول بکار شدم ،تنها زن شاغل در آن گروه بودم و هیچوقت حس بدی نداشتم. اما در مورد صحبت شما ،فراوان دیده ام افرادی که نمیتوانند بپذیرند دونفر از دو جنس مختلف ممکن است فارغ از جنسسیت با هم دوست یا همکار یا همکلاسی باشند.
در امریکا ،خوابگاه دانشجویان دوره دکتری ،مختلط بود.یعنی ممکن بود یک طبقه دخترها باشند و یک طبقه پسرها یا یک اطاق دختر و یک اطاق دیگر پسر.

من هم همین دیدگاه را دارم ولی با توجه به واقعیات اطرافم حس می کنم این دیدگاه در اقلیت است! حداقل در اینجا!

نغمه دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 12:26

سلام.وجود داره.من هم توی رمانهایی که خوندم فهمیدم.کتاب زمانی برای زن بود که توی یک فضای کاری درگیر یک .....شده بود.یعنی غریزه مردان فراتر از اندیشه و فکر ما زنهاست.می گن مردان هر لحظه ای که با خانمی صحبت می کنند ولو کاری به رابطه جنسی امکان نداره فکر نکنند.الله اعلم.
اسمان همه جا آبی است.

نمی دونم والا! راستش این یک موضوع اثبات شده است که فانتزی جنسی مردان بسیار متنوع تر و پیشرفته تر از زنان است ولی این که بگیم هر لحظه ... نمی دونم! باید مردان بگند! این خیلی ترسناکه!!!!

بانوی ماه دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 12:39 http://mid-day-moon.blogsky.com

سلام.
من کلا به جک های قومیتی مخالفم اما خوب وقتی کسی برای شهر خودش جک میگه در مورد خودشه و در مورد نژاد دیگه یا ادم های دیگه نیست. .اونم جک های اصفهانی ها که به جز خودمون کسی خیلی سر در نمیاره
حالا یه چند تایی از اون جک های اصفهانی رو برای ما بفرستید :))
در مورد جوک های خارجی من راستش زمان بوش جوک زیاد میخوندم در موردش اما بیشتر در مورد حماقتش بود و س.ک.سی نبود. اما کلا جک های زیادی نشنیدم اونجا بیشتر جک های بیمزه دارن که ما نمیفهمیم. شاید من مورد مناسبی نباشم که در این مورد نظر بدم چون خیلی اونجا سرم به درس و کار گرمه و وقت معاشرت با این خارجی ها رو ندارم.
و اما در مورد شما.
تصویر من از شما :
اوایل فکر میکردم یک خانم با موهای بلند هستید اما بعد توی یکی از پست هاتون نوشته بودید موهاتون کوتاه هست. از نظر قیافه ای هم چیزی برای خودم ترسیم کردم.
اما یک خانم کدبانو ( چون کلا اصفهانی ها کدبانو هستند ) خوش سلیقه و البته کاملا منظم. چون هم کلاس میرید هم بچه داری میکنید و خلاصه حسابی مشغول هستید اما به نظرم میرسه که تمام کارهاتون رو به موقع انجام میدید و حتی وبلاگ نویسی هم میکنید. مطالعه تون هم معلومه زیاده این از نوشته هاتون مشخص هست.
خلاصه اگر قرار باشه یک نیچه ی مونث هم باشید یک نیچه ی مونث کدبانو و با سلیقه هستید.
برام عجیبه که کسی فکر کنه چون شما وبلاگ نویس موفقی هستید و درس میخونید و کتاب زیاد میخونید نباید غذا پختن بلد باشید یا رقص یا حتی کار های دیگه

چه جوری برات بفرستم؟! اتفاقا یک چند تا باحالش را دارم! والا من در مقابل جوک های قومیتی یک کم منعطفم ولی تا جایی که توهین مشخص و آشکار نباشه!
آره! یادمه دبیرستان یک دوست داشتم متولد سرزمین شیطان بزرگ!!!! بعد اوایلی که اومده بود ایران یک جوک های بی مزه ای تعریف می کرد ما همه با تعجب نگاهش می کردیم در عوض اون به بی مزه ترین جوک های ما این قدرمی خندید که پهن می شد کف کلاس!!!!!!
راستش یک کم به منظم بودن خودم شک دارم!
الان موهام دقیق شبیه این خانم پانته آست تو اتاق خبر شبکه من و تو فقط از اون فرهاش مرتب تره از من نامرتبه!

من همیشه شمارو یک زن خونواده تصور کردم...درکناردرس و کارتون....

آره کارتون که زیاد می بینم!

صنم دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 13:31 http://daftaresanam.persianblog.ir/

سلام کلی به جوابت به کامنتِ خندیدم: کارتون زیاد میبینم!!!
پست بامزه ای بود یادم باشه کامنتاشو بخونم ببینم چه خبره اونور آب!!
فکر کنم اگه میگفتی کیک هم میپزی طرف عنان از کف میداد و جامه میدرید و.....

قبلاها هنرمندتر هم بودم و شیرینی دارچینی و همه رقم غذای جدید هم می پختم زیاد استقبال نشد ذوقم خشکید!

omid1977 دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 14:01 http://omid1977.blogfa.com/

خب من فکر میکنم نظر شما درست باشه و ماها اغلب اینطوری هستید
به قول معروف هر کمبودی سبب یکسری مشکلات و عقده ها میشه
و به قول خانم میلانی همه ما ایرانیها عقده ای هستیم چون در محدودیت و جبر بزرگ شدیم!!!


پی نوشت) وا... از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون ما همش فکر میکردیم "چی میکشه آقای اردیبهشتی"!!!
همش هم فکر میکردیم اگر عشق نبود اون وسط چی میشد!!!
البته جدای از شوخی ما فکر میکنیم شما شخصیت خوب و محکی هم در کنار زن ایرانی بودنتون دارید که جاهایی که ازش استفاده میکنید خیلی کاراتون راه میفته اما احتمالا در منزل همون صفا و صمیمیت و عشق بیشتر نمود داره و اینا

آقای اردیبهشتی کلی هم کیف می کنه و خوششه!!!! بهتر از من کجا پیدا می کرد؟!؟!

گلدونه دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 14:29

تا جایی که شنیده ام تو ممالک غربی هم محض مزاح و شوخی جوکها یا کاریکاتوهایی با این مضامینی که گفتین برای سیاستمدارها هست.

می دونم شوخی سیاسی هست ولی آیا رنگ و بوی جنسی هم داره؟!

باران دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 15:12

سلام خانم اردیبهشتی
من تا اونجایی که اینجا دیدم، این نگاه جنسیتی به این شدتی که در ایران وجود داره به هیچ وجه در این حد در این جا نیست. ولی در حد و حدود کمتر وجود داره. دلیلش نمی دونم به خاطر چی میتونه باشه; پیشرفته بودن کشورشون و بالاتر بودن آگاهی و کمتر بودن محدودیت یا اینکه اینجا به خصوص در اروپا ( البته نه جنوب اروپا مثلا ایتالیا، چون ظاهرا اونها خیلی از نظر خصوصیات به ایرانی ها شبیه اند چه از نظر خوش مشربی و اجتماعی و شلوغ بودن و هم بی نظم و قانونی ) مردم خیلی سرد تر و آروم ترند ( از نظر من یکم یخ ) و کلن به محیط اطرافشون به اندازه ما واکنش نشون نمی دند و یکم زیادی بی خیالند. والا خودم هم موندم که دلیلش کدومش میتونه باشه

آره هرچی سردتر یخ تر! این ثابت شده است!

نسرین.م دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 15:15 http://shoroeakhar.blogfa.com

هووو کجاشو دیدی خانوم؟!
آنچنان پر و بالش میدن که بیا و ببین. اما سک سی نه. خیلی کم.
خودشونم می خونن و می خندن. تو تلویزیون هم بعضیاشو نشون میده ولی تو روزنامه و مجله های هر روز پره و آزاد.

بیا عکسال بالکنیمونو ببین

جوک و کاریکاتور به نظر من به ذاته چیز بدی نیست و گاهی خوب هم هست! خود جناب ظریف هم گاهی کاریکاتورهای خودش را می گذاره تو صفحه فیس بوکش! من از این رنگ و بوی جنسیتی خوشم نیومد!

آدم چاق دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 19:47 http://chagh2.blogfa.com

ای بابا تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده نداره که متاسفانه عقلشان در جاهای نامعلومی نهفته است که زود اینجوری جک می سازند و پخش هم می کنند.
تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است
ذات بد نیکو نگردد آنکه بنیادش کج است

والا من مدت هاست زیاد هم انتظارات آرمانی از قشر تحصیلکرده ندارم ولی دوست دارم بدونم جاهای دیگه هم به همین منوال است؟!

masi دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 21:31 http://khalejanmasi.blogfa.com

متاسفانه افرادی که ماها رو از دور میشناسن فراموش میکنن ما هم انسانیم و نیازهایی داریم..
یه بار رفته بودم نون بخرم و موقع برگشت شاگردام منو نون به دست دیدن و تا مدتها میگفتن: خانم شما هم نون میخرین؟ شماهم نون میخورین؟؟
جدی عهم میگفتن و قصد شوخی نداشتن ها..
واللا من خارج نبودم..
واسه پست قبلی هم چون نظرات تایید شده بود و من دیر رسیدم چیزی ننوشتم..

خوبه نگفتند خانم شما جدا نفس هم می کشید؟!

مهم نیست نظرت را می گفتی!

نازی دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 22:30

سلام!
فکر می کنم این جوک ها نشونه ندید بدید بودن ماست... حالا این آقای ظریف توی جایگاهیه که زورش زیاده و جوک نمی تونه اذیتش کنه اما یه زن و مردی رو تصور کنین که این قدرها هم زور ندارن مثلا یه جایی دارن کار می کنن و دیگران بهشون این طوری نگاه می کنن. الکی الکی پشت سر آدم حرف درمیاد و آدم بدنام میشه . مخصوصا برا خانوما فلاکته.همینه که پشت سر هر زن مطلقه ای هزار جور چرت و پرت میگن. کسایی که می گن ، می گن تا خندیده باشن و اوقات فراغتشون پر بشه ولی اون بدبخت زندگیش از این حرفا صدمه می بینه. خیلی زشته..... خیلی بده.....بره خجالت بکشه هرکی از این جوکا می سازه........
خانوم اردیبهشتی ما یه استاد داشتیم تو دانشگاهمون من همیشه فکر می کردم شما اون شکلی هستین.

واقعا جای تاسف داره! خیلی از ماها از روی بی فکری به دیگران آسیب های جبران ناپذیری می زنیم!

حالا استادت چه شکلی بود؟!

الهام سه‌شنبه 12 آذر 1392 ساعت 11:50 http://mehrparvar.blogfa.com

جانا سخن از زبان ما میگویی...
اولین حرفی که از بعضی ها بعد از توافق شنیدم بغل کردن کاترین خانوم توسط جواد آقا تو شلوغ پلوغی بغل تو بغل بود! در ادامه داستانهای دست و بغل قبلیها که حتی اگر حقیقت داشت در کنار بقیه کارهاشون اونقدرا مهم نیست که بزرگ شد!
برای تحقیق شاید جوکای آلمانی ها درباره مرکل منبع خوبی باشه، مثلا سر جریان تلفن!

از نظر من شما یه خانومی هستی که همه کارهای خانومانه مرسوم رو انجام میدی. اما حواست هست که کارهای دیگه ای هم هست.

جوک های آلمانی را نشنیدم! قضیه اش چیه؟!

الهام سه‌شنبه 12 آذر 1392 ساعت 16:52 http://mehrparvar.blogfa.com

والا منم جوکاشونو نشنیدم ولی چون مهمترین سیاستمدار آلمانیها خانومه حتما جوکهای زیادی در موردش هست و میشه بررسی کرد چه سهمیشون ناموسیه!

آهان! اکی! آهای ایهاالژرمنیون!!!!!! یالله رو کنید جوک هاتون را!

آفرین سه‌شنبه 12 آذر 1392 ساعت 23:49 http://mylivesky.blogsky.com

هر جای دنیا که زن و مرد باشند، جوکهای جنسیتی هم ساخته میشه. اصلا جنسیت جزیی از هویت ماست و فکر می کنم صکص چیزیه که همه دنیا روی اون می چرخه!
.
.
. واما بعد من همیشه فکر می کرم شا سپید روی بلندبالایی باشید اما از وقتی صداتونو نیم تصورم تغییر کرده حالا فکر می کنم ظریف و گندمگونید.
حالا کدوم درست تره؟

میام میگم درگوشی!

برای تو چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 00:55 http://www.dearlover.blogfa.com

سلام
والا حالا رو نمی دونم اما حتما نگاه جنسیتی بوده که زن ها انقدر در سالیان دراز جنگیدن تا بتونن حقانیت وجودشون رو ثابت کنن اما یک چیز واضح که هنوز این نگاه در دنیا از بین نرفته و اون هم از تبلیغ های ئلویزیونی پیدا است ببین برای کالاها یکجورای پای زنها رو به میان می کشن

آره! این تبلیغات خیلی ناراحت کننده است! من واقعا به هم می ریزم مثلا برای دزدگیر مجیک کار یک دختره هی میاد ناز و عشوه میره! و یا حتی تو نمایشگاه های ماشین های لوکس یک سری دختر مانکن و خوشگل با لباس های نیمه عریان کنار ماشین ها ... استغفرالله!!!!!

لایک
راستی دوست عزیز مایه مباهات بنده خواهد بود اگه شما وب من رو لینک بفرمایید

همون طور که مشاهده می کنید وب من لینک دوستان نداره

سلام..
همش زیر سر مخابراته برای ذرامد زایی
والا خیلی بحث گسترده اییه اما فکر کنم که ایران تنها جایی باشه که جوکهاش رنگ و لعاب جنسیتی داره..
به نظر من شما یک خانم شاد و خنده رو هستید که در حین درس خوندن به همه جوانب زندگی هم توجه دارید..:

فکر نمی کنم ایران تنها جایی باشه که این قدر رنگ و لعاب جنسی تو مسائل مختلف موج می زنه! دیگه بدترش عربستان!!!!

لطف داری

shadmaneh چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 09:03

واسه پست بالایی نمیشه نظر گذاشت
من تصوری که یه اراده هوشمندی بر دنیا حاکمه که پاداش میده رو قبول ندارم
بنظرم ادمهایی خوشبین، برای خودشون فرصت می سازند، ادمهای بدبین، بدبیاری رو برای خودشون ترسیم می کنند

چرا؟! عجیبه! من امتحان کردم مشکلی نداشت!

خوب من با اکثر آقایونی که صحبت کردم مثل شما به یک اراده هوشمند باور نداشتند! خوب میشه بگید چه جوری ما انسان های هوشمند از بی ارادگی به وجود اومدیم؟!

nayyere چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 16:43 http://salimi.blogfa.com/

چند سال پیش که بی نظیر بوتو اومد ایران و با هاشمی مذاکره کرد هم کلی از این جوکها درآوردن.
متاسفانه فرهنگ ما این جوریه!

متاسفانه

هما پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 12:28 http://ghoos.persianblog.ir

من یک عکس دیدم توی فیسبوک یادم نیست از پیج خارجی بود یاایرانی که نشون میداد مثلا مرکل المانی زن بود یه پارچه گرفته جلوش که بدن لختش دیده نشه بعد اوباما داره از لب پنجره دیدش میزنه!
اشاره داشت به استراق سمع تلفن ها که اخیرا توسط امریکا رخ داد و خیلی اروپا جیغ و داد کرده بودن

ای بابا!!!! اون وقت اولان را هم لخت می کشند؟!

بانوی ماه جمعه 15 آذر 1392 ساعت 19:33 http://mid-day-moon.blogsky.com

اینم یه جک اصفهانی برای شما



اصفهانیه به زنش میگد: اسمی ۵ تا حیوونو بوگو که با “خ” شروع بشد و با “دال” خلاص.
زنه میگد:
خان داداشد،
خارد،
خدا بیامرز آقاد،
خیر ندیده نند
و آخریش خود خرد

این که خیلی قدیمی بود مادر! بگذار من هم بیام برات چند تا جوک بگم!

زیگفرید یکشنبه 17 آذر 1392 ساعت 18:47 http://www.zigfreed.blogfa.com

زن بودن یعنی مقدس بودن
زن برای من یک موجود مقدسه مثل مریم مقدس
نه مثل این مریم های خیابونی .. این روزها مریم ها دیگر پاک ومقدس نیستند
واز ان مریم هاو الهه های اسمانی و پاک کمتر پیدا میشود
اما هنوز هست معتقدم هنوز از ان مریم های مقدس و الهه های پاک وفرشته های زیبا روی زمین پیدا میشود
زن ها برای دوست داشتن افریده شده اند ...البته دوست داشتن حقیقی وپاک
و کودکی :
خب کودکان در دنیایی متفاوت با بزرگان زندگی میکنند
باید کودکان را بیشتر دریافت وبهشون فکر کرد
کودکان نیاز به محبت وعشق دارند
کودکان مثل بزرگان در دوره کودکی عشق را بنوع کودکانه اش نیاز دارند
برای اینکه بفهمی کودکت را باید اول خودت کودک بشی وبرگردی به کودکیت
اونوقت بهتر حال کودکت را میفهمی
خب انگار زیاد حرف زدم
راستش من عادت ندارم نخونده حرفی بزنم
وتا نبینم ونخونم قضاوت نمیکنم حتی در مورد دشمنانم
امیدوارم موفق وموید باشی
امیدوارم همیشه اردیبهشتی و سبز باشید
زیگفرید
یا علی

ممنون. من کلا با مقدس کردن هرچیزی مخالفم. چه مقدس کردن زن و چه تحقیر کردنش باعث میشه ذات انسانیش دیده نشه! زن دارای یک ذات انسانی با صفات نیکو و زشت، با حسن ها و عیب ها و با توانایی ها و ضعف های خاص خودشه!

زیگفرید یکشنبه 17 آذر 1392 ساعت 18:48 http://www.zigfreed.blogfa.com

سلام
وقتی مادر با زنبیل پر از خرت وپرت ومیوه به خانه می اید باید پابرهنه به دنبالش دوید وزنبیل را از دست مادر گرفت
باید دست مادران را بوسید
باید عرق پیشانی مادر را بوسید
مادری وظیفه ایست که باهمه سختی هایش انجام میشود حتی بوسیله مادران بد
مادران بهترین عشق هایند ..عشق واقعی در نام مادر ذخیره شده است
سعی کردم مطالب وبلاگتان را بخوانم
توی کامنتها به من تیکه انداخته بودین....
باخودم گفتم بیام ببینم این کی بوده و طرز تفکرش چی بوده که بهم تیکه انداخته و ناخوانده جوابشو ندهم
بله من پر انرژیم مثل این مردای بی حس وحال امروزی که نیستم...
ودرباب پست قبلیتون خب من اگه بستنی اضافه میخریدم شاید اونو به یک کودک کنار خیابون میدادم ..
ودرباب نگاه جنسیتی ... خب متاسفانه جوامع فمینستی وبه ظاهر روشنفکرانه قصد بر این دارند تا زن ها زن نباشند
من دوست ندارم نیچه باشم وجای نیچه حرف بزنم
اگرچه نیچه واقعا از سالومه خیانت دید ولی خب من به برابری حقوق زن ومرد اعتقاد دارم اما به اینکه شباهت به هم دارند نه
زن ومرد واقعا دو دنیای متفاوتند ونیاز به ایثار وگذشت هم دارند نیاز به همکاری و سازگاری هم دارند
روابط زن ها با مردها بیشتر تحت تاثیر خانواده و جامعه ای که در ان هستند است
اما چیزی که مهمه اینه که اخلاق واحترام و عشق و وفا بهترین چیزها برای زن ومرداست ...
بحث در مورد زن ومرد زیاده ...خب متاسفانه روشنفکران ما دین ندارند ... ودینداران ما عقل ندارند ....
این کار را سخت میکنه
از یک طرف دینداران متعصب دشمنت میشوند ..واز طرف دیگر روشنفکران غرب زده متوهم احمق دشمنت میشوند
در واقع همیشه تنهامیشوی
مثل عیسی مسیح
مثل امام علی
مثل امام حسین و...
همیشه تنها
تنهایی خیلی سخته
همه مصایب و رنجهای عیسی مسیح به اندازه تنهایی ازارش نمیداد
بهرحال طرفداران حقیقت همیشه تنهایند چون انسانها واقعی و عادل کمند

من به شما تیکه نیانداختم! فقط برام جالب بود این همه کامنت و اظهار نظرتون! راستش اصلا وقتش را نداشتم که همه کامنتتون تو وبلاگ آنا را بخونم که بگم موافقم یا مخالفم یا بخواهم تیکه ای بیاندازم. من باب شوخی با آنا (چون دوست بسیار صمیمی من است) اون موضوع را نوشتم. وگرنه من اهل قضاوت کردن افرادی نیستم که نمی شناسمشون!

مهی جان پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 21:18

تصور من از شما اینه که اردیبهشت دنیا اومدین

مسلمه من و همسر متولد یک ماه دیگه غیر اردیبهشت نیستیم وگرنه اسممون خانم و آقای اردیبهشتی نمی شد.

آدم چاق چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 18:45 http://chagh2.blogfa.com

امروز با دوستی که ده سال در کانادا زندگی کرده بود در خصوص این جریان صحبت می کردم و این سوال را مطرح کردم او هم گفت آنجا ها هم از این برنامه ها هست. انواع جکهای جنسی برای دولت مردان و سیاسیون و سناتورهایشان می سازند و پخش می کنند.

جدا؟! جالبه! ممنون که به یاد بودی و سئوال کردی!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد