کرمان

سلام

از بهمن ماه آقای اردیبهشتی در تلاش بود که بتونه برای ایام عید یک سفر به کرمان را برنامه ریزی بکنه. قرار بود در این سفر مادر و برادرم و دخترخاله و شوهر و پسرش که همسن پسرکه هم همراهمون باشند.

به خاطر بیماری من که خیلی شدید بود و سردردهای بدجور بعدش و ضعف شدیدش من خیلی نگران این سفر بودم.

خدا را شکر خیلی بهتر شدم و تونستیم سفرمون را بریم.

سفر خیلی خوبی بود. خیلی خوش گذشت. مخصوصا که همسفرهای خوبی داشتیم که با همه چیز به راحتی کنار میومدند. خیلی خندیدیم. شوخی کردیم. مخصوصا که شوهر دخترخاله ام بسیار شوخ طبع و شیرین سخن هستند.

خلاصه سفری بسیار به یاد موندنی بود. اگرچه که هم من بیمار بودم و هم دخترخاله ام و هم برادرم. (امسال انگار سال سرماخوردگی مضاعفه!)

کرمان شهر آروم و خلوتیه. با خیابون های وسیع و پهن و خونه هایی ویلایی و کم ارتفاع با حیاط های بزرگ که من عاشقشم. مردم کرمان بسیار خونگرم و مهربان و آروم هستند. اگرچه سرسبزی و پارک به ندرت دیده میشه که احتمالا به خاطر کویری بودنشه.

ما در مدتی که اون جا بودیم از مجموعه گنجعلی خان دیدن کردیم و از بازار سنتیش زیره خریدیم. صنایع دستی معروف کرمان پته های زیباشه که خوب در حد وسع ما نبود خرید اون خوشگل هاش!!!! شیرینی معروفش هم که کلمپه است که در میانش خرما و گردو داره و من عاشقشم.

یک روز هم به دیدن از باغ شازده اختصاص دادیم که باغ بسیار زیبا، با طراحی خاص و دلنشینی بود.

از چندتا موزه دیدن کردیم که به خاطر این که عکس برداری ممنوع بود عکسی ازشون ندارم.

به دیدن آتشکده زرتشتی های کرمان رفتیم. که در کنار آتشکده اش یک موزه هم داشتند. جوان های زرتشتی با روی گشاده و مهربانی برامون درباره آیین ها، مراسم و جشن ها و اعتقاداتشون توضیح دادند. یکیشون برامون قسمتی از گاتاهاشون را خوند که خیلی برامون جالب بود. بیشترین ناراحتی شون از این بود که دیگران اون ها را آتش پرست می دونند و ازدواج با محارم را بهشون نسبت می دهند که بسیار نارواست. در دین زرتشتی عزاداری و سوگواری دیده نمیشه و چیزی که مشهوده جشن ها و آیین های مذهبی است که همواره با شادی و داد و دهش است. چیزی که برای من ناراحت کننده بود این بود که این مکان ناشناخته مونده و وقتی تو خود خیابونی که آتشکده در اون قرار داشت، آدرس می پرسیدیم خیلی ها بودند که نمی شناختند و تابلوی بسیار کوچکی در سر کوچه بود که روش نوشته بود آتشکده زرتشتی ها در صورتی که در ابتدای خیابون یک تابلوی بزرگ بود که مثلا تالار بهمان و مهدکودک فلان را نشون می داد.

خلاصه سفر کرمان سفر خوب و به یادماندنی بود. به خصوص به پسرها خیلی خوش گذشت و با هم خیلی بازی کردند و از در کنار هم بودن خیلی لذت بردند.

چندتا عکس هست که در ادامه مطلب می گذارم.

پیوست 1: میگند وقتی یک نعمتی در زندگیت زیاد باشه دیگه به چشم نمیاد. یکیش همین نعمت جی پی اس بودن آقای اردیبهشتیه. ایشون به معنای تمام یک جی پی اس سرخود هستند. هیچ وقت آدرس نمی پرسند و با یک نگاه با نقشه هر شهری تا آخرین روز ما را درست و سریع به مقصد می رسونند. این موضوع برای بقیه خیلی جالب بود در حالی که من بهش عادت کردم. اگرچه افتخار عبور سریع و بدون مشکلمون از یزد به بنده می رسه!!!!!!

پیوست 2: غذاهایی که در کرمان خوردیم خوب بود ولی بهترین غذا را هم در رفت و هم در بازگشت در رستوران تالار شهر یزد خوردیم. بسیار عالی بود.


بعدا نوشت: دوستان بلاگفایی من برای تبریک سال نو برای شما با گوشی کامنت گذاشتم ولی الان متوجه شدم اکثر کامنت هایی که با گوشی گذاشتم ارسال نشده با این که پیام ثبت داد. از همین جا ازتون عذرخواهی می کنم.

 

 

 

حمام گنجعلی خان

نمای دیگری از حمام گنجعلی خان

کاروانسرای گنجعلی خان

نمایی از مسجد گنجعلی خان

باغ شازده در شهر ماهان

(به علت حضور زیاد جمعیت نمی شد عکس هایی مناسبی برای وبلاگ گرفت)

سردر موزه آتشکده زرتشتیان

آتش آتشکده

(این آتش همواره روشنه و با چوب روشن نگه داشته میشه، این آقای سپیدپوش در عکس موقع رسیدگی به آتش چیزی شبیه یک آواز زیر لب زمزمه می کرد)

پته، صنایع دستی کرمان

نظرات 32 + ارسال نظر
هرکول پوارو سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 09:14 http://englishfilm.blogfa.com

سلام علیکم.تشریف بیارید تو مسابقه وب من شرکت کنید.قسمتی از یک فیلم رو گذاشتم باید حدس بزنید اسمش چیه.جایزه هم داره

والا من حافظه اسمیم افتضاحه!

ساناز سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 09:54 http://mahemoon.persianblog.ir

سال نوت مبارک باشه .
این سرماخوردگی هم انگار همه گیر شده من که از قبل از عید در گیرش هستم.
.
کرمان هنوز نرفتم ولی سوغاتی هاش برام رسیده. من عاشق کلمبه هاشممممممممم.نوش جونتون.
سال خوبی داشته باشی خانم اردیبهشتی نازنین

ممنون. آره خیلی ها گرفتند. نمی دونم موج جدیدی از سرماخوردگیه؟!
شما هم سال خوبی داشته باشید.

هرکول پوارو سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 10:11 http://englishfilm.blogfa.com

ای کاش عکس های بیشتری میگذاشتید

گفتم که خیلی هاش به خاطر شلوغی و جمعیت زیاد قابل گذاشتن نیست وگرنه عکس بیشتر گرفته بودم.

رز سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 11:08 http://wikilinkes.ir

سلام
دوست عزیز دوست داری بدونی امروز کدام وبلاگ ها در بلاگفا،میهن بلاگ ،بلاگ اسکای به روز بودند؟
و پست هاشون در مورد چی بود؟
دوست داری لینک این پستتو بقیه هم ببینن؟
بیا در سایت من لینک این پستتو ثبت کن
و به جمع دهها وبلاگنویسی ملحق شو که هر روز با ما هستند...
همین حالا بیا
قول میدم پشیمون نشی
http://www.wikilinkes.ir/page/help

بلاگ اسکای همین طوری هم بلاگ های به روز شده بلاگ اسکای را نشون میده!!!

آفرین سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 11:18 http://mylivesky.blogsky.com

ایه 17 سوره حج صراحتا میگه که زرتشتیان اهل کتابند.
این تهمتها رو کسانی نسبت میدن که میخوان به نام دین حکومت کنند.

کلا من حس می کنم تو کشور ما برخلاف ادعاها، در حق پیروان ادیان دیگه اجحاف زیاد میشه

هرکول پوارو سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 12:54

والا تا اونجایی که من میدونم حج 17 تا ایه نداره که بخواد ایه 17 اش چیزی بگه!از بس دنیا رو تغییر دادن معلوم نیست ایه جدیدی ساخته باشن

قران من سوره حجش 7 تا ایه بیشتر نداره

میشه بگید قرانتون چی است؟

چرا این قدر زود جوش میارید؟! والا سوره حج قرآن ما هم آیه 17 داشت و هم 78 آیه داشت. مطمئنید در اثر عجله اشتباهی یک سوره دیگه را ندیدید؟!

در هر صورت مهم اینه که بدونیم دین زرتشت جزو قدیمی ترین ادیان یکتاپرسته و به پیروانشون احترام بگذاریم.

باران سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 13:10

به به، همیشه به گشت و گذار
چه معماری قشنگی، و چه آسمون آبی ای ... عالیه همه چی
خوش باشید همیشه

بله هواش بسیار خوب بود.
ممنون

ماهی سیاه کوچولو سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 13:47 http://1nicegirl8.blogsky.com

اصن با مسافرت نرفتن کنار اومده بودم که دوباره داغ دلم تازه شد یهویی...
کاشکی ما هم کرمان میرفتیم خصوصا اون قسمت عده یی از جوانان با روی گشاده خیلی دلمان خواست
فقط امیدوارم جوانانی که گفتین مثه اون اقاهه تو عکس که سفید پوشیده با دمپایی نبوده باشن...
من کوچولو که بودم رفتم کرمان ولی اصن یادم نیست چطوری بوده ...اینطوری که شما گفتین حتمن باحال بوده...
بعدن ترشم اصن به خودتون ناراحتی وارد نکنین که بعلت حضور جمعیت نتونستین عکس مناسب بگیرین...الان خوب به عکستون دقت کنین ...یه ملت هم دوربین هاشون به سمت شماست (شهر ماهان) و برای وبلاگشون میعکسند

نخیر اون جوری نبودند. برای نزدیکی به آتش باید تمیز و پاکیزه باشند. اگه دقت کنی اون آقا حتی صورتش را پوشانده که نفسش آتش را آلوده نکنه.
نه اون ها داشتند از خودشون عکس می گرفتند.

الهام سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 15:02 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
رسیدن بخیر

از نظر جی پی اس بودن و برنامه ریزی سفر به استانهای مختلفی که معمولا همه زیاد نمیرن آقای اردیبهشتی به پدر من شباهت داره و دقیقا برای ما اونقدر عادیه که بچه بودیم فکر میکردیم مگه میشه پدر خانواده باشی و جایی گم بشی!!

ممنون. درست میگی

ema سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 15:26

خوشحالم که بهتر شدی و سفر و همسفریهای خوبی داشتی. مطمئنا به پسرک خیلی خوش گذشته که یه همسفر همسن داشته . برای بچه ها بهترین چیز همینه آخه اینجوری کمتر به پدر مادر گیر میدن.

پسرک که وقتی میاد اصفهان کلا بی خیال من و پدرش میشه! انگار کلا وجود نداریم!

برای تو سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 16:49 http://www.dearlover.blogfa.com

سلام
خداوندا ، نمیدانم چه تقدیری مرا فرموده ای اما
برای دوستان من عطا فرما :
هزار و سیصد امید
هزار و سیصد و نود بهروزی
هزار و سیصد و نود و سه لبخند زیبا
سال نو بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد

خوشحالم که سفر خوبی داشتید و خیلی خوش گذشته
امیدوارم که دیگه درد و مریضی و از شما و خانوادتون دور باشه

لطف داری عزیزم. ممنون

گشتا سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 17:26

خدا رو شکر که حالتون بهتر شده. منم زیاد از قشنگی های شهر کرمان شنیدم. خیلی خوبه که همسفراتون انقدر خوب وهمراه بودن...
بابت عکسا هم مرسی

ممنون عزیزم

بولوت سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 21:05 http://maryamak.blogfa.com/

پیروان زرتشت و دینشون خیلی مورد اجحاف قرار گرفته و میگیرن.
یه سری جاها که رسمن بهشون گبر و کافر گفته میشه!
جالبه که ملت ادعای علاقه و افتخار به تاریخ و تمدن پارسی رو دارن. بعد هیچی در مورد دین و آیینی که یکی از ارکان اون تمدن بوده ندارن.

واقعا جای تاسف داره که چنین نسبتی به یکی از قدیمی ترین دین های یکتاپرست زده میشه

بولوت سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 21:17 http://maryamak.blogfa.com/

اون آوازی که هیربد موقع رسیدگی به آتش میخوند و کلن میخونن قطعه هایی از اوستاس. اگه درست یادم باشه باید از گاتاها باشه.

درست میگی. اون جوری که بهمون توضیح دادند اوستا یک کتاب جامع مانند دایره المعارفه که توسط موبدان جمع آوری شده و شامل مسائل زیادی مانند پزشکی و ... میشه.
ولی گاتاها سروده هایی است که منسوب به اشوزرتشت است و هنگام نیایش هاشون اون ها را می خونند. و اون پسر جوون هم قسمتی از همون گاتاها را برامون خوند.

nayyere سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 22:35 http://salimi.blogfa.com/

من کرمان رفتم ولی اون اتشکده رو ندیدم. الا نمیدونستم همچین جایی هست...
امروزه نمیدونم احکام دینی زردشتی ها چطوریه. ولی در قدیم ازدواج بین محارم مخصوصا در خانواده های سلطنتی رواج داشته و از نظر تاریخی تایید شده س.
در کل اگر بخوایم نگاه کنیم، دایره محرم و نامحرم در هر دینی فرق میکنه و ممکنه برای سایرین چندش اور بیاد. مثلا در مسیحیت ازدواج با بیوه برادر ممنوعه درحالی که اسلام نه تنها جایز هست بلکه در بعضی از مناطق ایران مرسومه که عمو برای سرپرستی کردن از بچه برادر با بیوه برادرش ازدواج میکنه.

نیره جان تا جایی که من می دونم ازدواج با محارم (که این جا منظور خواهر و فامیل درجه یکه) در زمان قدیم برای پادشاهان که فر ایزدی داشتند فقط مجاز بوده و نه برای مردم عادی. برای مردم عادی ممنوع و ناپسند بوده. البته میگم تا جایی که من می دونم. امیدوارم کسی که اطلاعات بیشتر داره بیاد و این موضوع را بگه ولی این جوانان زرتشتی بسیار از این موضوع شاکی و دلگیر بودند.

بیتا چهارشنبه 13 فروردین 1393 ساعت 00:39 http://ifutouchme.persianblog.ir

به به عجب جاهای زیبایی کرمان جزو معدود شهرهاییه که نرفتم انشالله شعبه جدیدمون که افتتاح بشه میرم
سال نو براتون مبارک وپراز لطف وبرکت الهی وانشالله کلیسفرهای زیبا همراه همسر وپسرجان

ان شاا...
ممنون عزیزم. همچنین برای تو

pari.sa چهارشنبه 13 فروردین 1393 ساعت 05:42

khosh halam ke eid behet khosh gozashte.

na! man hich commenti azat nagereftam , moshkele viberam ham hamchenan bar gharare .
omidvaram sale kheili khoobi dashte bashi

ممنون. تو هم سال خوبی داشته باشی.
آره متوجه شدم برای هیچ کدوم از بلاگفایی ها نرفته

صنم چهارشنبه 13 فروردین 1393 ساعت 15:55 http://daftaresanam.persianblog.ir/

سلام سال نو مبارک
یادش بخیر اون حمام توی کرمان و اون کلمپه ها....

ممنون عزیزم. سال نوی تو هم مبارک

هرکول پوارو پنج‌شنبه 14 فروردین 1393 ساعت 10:32 http://englishfilm.blogfa.com

اوه بله !با این کارم خواستم شما هم یکسری به قران بزنید یا حتی کسانی که کامنت منو خوندن تا منم در ثوابشون شریک بشم چون باعثش من بودم و دوم شما مطمین بشید همچین ایه ای هست و اطلاعاتتون زیاد بشه و خودتون شخصا تحقیق کنید سوم سایت پارس قران نوشته بود ۷تا ایه داره و همون سوره حج بود که احتمالا اشتباه کرده بوده!!!من عصبانی نمیشم اون فقط یک شکلک است

ممنون. ولی قبول کنید به صورت کاملا خشنی داشتید ما را مورد توفیق و اجر معنوی قرار می دادیدها!

عاصی پنج‌شنبه 14 فروردین 1393 ساعت 13:51 http://asysepid.blogsky.com

ایشالا همیشه سلامت باشید و سفر برید لذتشو ببرید.
اردیبهشتی جان شما مرکز مشاوره کار نمیکنید؟؟ جای خوبی رو سراغ دارید؟؟ جایی که مشاوره ی قبل از ازدواج و اینا بده خیلی م گرون نباشه

ممنون. عاصی جان یک جا می شناسم ولی خودم به شخصه کارشون را از نزدیک ندیدم و نمی تونم صددرصد تاییدش کنم.
ولی از نظر من مشاوره ازدواج را فقط یک جا نرو و فقط یک بار هم نرو!
ما برای لباس و خوراکمون خوب خرج می کنیم. چرا باید برای چیزی که برای سرنوشتمون چنین تعیین کننده است نگران مبلغش باشیم؟!

nayyere پنج‌شنبه 14 فروردین 1393 ساعت 14:40 http://salimi.blogfa.com/

منم اطلاعات زیادی در این مورد ندارم. در درس زبان پهلوی که گذروندم این مسائل مطرح شد. اینکه بین مردم عادی هم بوده یا نبوده رو نمیدونم.
به هرحال الان این مسئله رایج نیست.

چه جالب! این درس را در چه رشته ای ارائه می کنند؟!

تسنیم پنج‌شنبه 14 فروردین 1393 ساعت 18:49 http://maskoob.blogfa.com

سلام
از شهر کرمان چندسال پیش فقط رد شدم و متاسفانه اصلا خاطره خوبی از اون سفر ندارم. ولی عید چهارسال پیش(89) یک هفته یزد بودم که خیلی خیلی خوش گذشت و غذاهاشون هم عالی بود

چرا؟!
امیدوارم در سفرهای بعدی خاطرات خوب براتون ثبت بشه

عاصی جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 02:02 http://asysepid.blogsky.com

اردیبهشتی جان از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون من وضعیت مالیم الآن خیلی درام شده. شهریه ی دانشگاه هم به خرجام اضافه شده و میدونی که از جایی جز حقوق کارمندی خودم ساپورت نمیشم. قیمت هایی که به من دادن یه کم غیر منطقی بود و منو ترسوند. تو مایه های ١٠٠-١٥٠ تومن برای نیم ساعت تا ٤٥ دقیقه مشاوره! به نظرم زیاد اومد. اگه شما تایید میکنید که نرخش همین حدوداس چاره ای نیست، تن میدم به صرفه جویی بیشتر حتی! به قول خودت از غذا و لباس و تفریح خیلی مهمتره!

نه عزیزم این قیمت ها درست نیست. نرخ نظام مشخصه! چه بی انصافی!!!

مرضیه جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 22:12 http://ghadaghan1.mihanblog.com/

سلام.
حال شما؟؟!!خوبید انشالله.؟؟
سال نو مبارک.ضدسالبه این سالها.
سفرا بی خطر.
چه خوب که همسرتون جی پی اسه .
ما هم سه سال عید کرمان رفتیم.فقط حمامش رو رفتیم واسه استحمام اونم که گفتن خیلی وقته تعطیله و موزه شده.
بقیه جاهاش رو نرفتیم ولی سال تحویل که ساعت 8 صبح بود ارگ بم بودیم.ارگ مخروبه بم متاسفانه.
اتفاقن امسال عید برامون از کرمان شیرینی کلمپه رسید حاتون خالی.

خودم الان داشتم کلمپه می خوردم

طنین جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 22:54

سلام .عیدتون مبارک .خوشحالم که سفر خوبی داشتین .ایشالله همیشه به خوشی
متاسفانه من تا حالا کرمان نرفتم ...مرسی از اطلاعاتی که از این شهر دادی

ممنون. امیدوارم قسمت بشه

بهنوش شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 00:12

به سلامتی اومده بودین شهر من مثل اینکه. خدا رو شکر بهتون بد نگذشته. در کل من زیاد از شهرم راضی نیستم با وجودی که دوستش دارم. در مورد غذا که اینجا اصلا رستوران خوب نداره، بابتش عذرخواهی می کنم سرسبزی رو هم بگم تا چند سال پیش همین چند تا پارک رو هم نداشت، تازه شما خوب وقتی اومدین!

دانشگاه که بودیم یک دوست کرمانی داشتم که اونم دوست نداشت عیدها بره کرمان. نمی دونم والا! ما که کرمان را دوست داشتیم

بولوت شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 22:08 http://maryamak.blogfa.com/

تاجایی که من سالها پیش در این مورد این ور و اون ور خوندم. در مورد ازدواج با محارم یه کلمه ای هست تو دین زرتشت که میگن یعنی ازدواج با هم خون برای نگه داشتن خون تو خانواده و یه عده به ازدواج با محارم نسبت میدن. که خب هم خون لزومن محرم آدم حساب نمیشه. کلی هم خون غیرمحرم هست.
منتها گویا یه سری از پادشاه ها این نوع ازدواج رو داشتن. ظاهرن اولیشم کمبوجیه بوده که گفته میشه به موبدها گفته یه قانونی پیدا کنید من بتونم با خواهرم ازدواج کنم. موبدها نتونستن قانونی پیدا کنن برای تایید این موضوع. ولی بهش گفتن یه قانونی هست که میگه شاه ورای قانونه و میتونه هر کاری خواست بکنه. که البته کلی رو همین داستانم توضیح و تفسیر هست تو ضعیف بودن و جعلی بودن این داستانا.
مثلن همه این محرم هایی که بنا بر گفته های تاریخی پادشاه ها باهاشون ازدواج کردن خواهر بودن. که خب گفته میشه این خواهر به معنی پرنسس بودنه یا درباری ها به عنوان احترام به همسر شاه میگفتن خواهر و لزومن معنیش این نیست که طرف خواهر شاه بوده باشه و ...
بعد یه سری از این نقل قول ها گویا از طرف یهودی ها بوده که اونا محرم و نامحرمشون فرق میکنه.
در حالت کلی اگه این مورد بوده باشه هم. خب هر دوره ای یه سری عادت های خاص خودش رو داره. تو مصر هم این نوع ازدواج حداقل بین خانواده ی سلطنتی وجود داشته.
جالبی این موضع برای من اینه که بیشتر از همه مسلمونها برای تحقیر و بد نشون دادن دین پدراشون از این مورد استفاده میکنن. که اگه قرار به آتو گرفتن باشه خود پیغمبر و اماما و بزرگای دین اسلام کلی از این کارای عجیب غریب داشتن که با گفتن اقتضای اون زمان اینجوری بوده و جامعه اون موقع این مدل رفتار رو میطلبیده ماله میکشن روشون.

ممنون عزیزم بابت توضیحات و وقتی که گذاشتی

فانوس یکشنبه 17 فروردین 1393 ساعت 10:21 http://fanoseha.blogfa.com

سلام....زیبا بود ...منم دوست دارم شهرهای دیگه ایران رو ببینم...من تا به حال نشنیده بودم زرتشتیها را به همچین چیزی نسبت میدهن درحالیکه دردبیرستان یک دوست زرتشتی داشتم....

متاسفانه گویا نسبت می دهند

خلیل یکشنبه 17 فروردین 1393 ساعت 20:23 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

گزارشی کوتاه و خواندنی از یک سفر خوب. عکس های مربوط به آتشکده باز نمی شوند. نمی دانم از سانسور است یا مشکلی دیگر .

نمی دونم چرا! الان می تونم ببینم. گاهی نمیشه! نمی خواهم بدبین باشم. کلیک راست کنید تو یک پنجره دیگه باز کنید.

آبان آذر دوشنبه 18 فروردین 1393 ساعت 21:03 http://abanazar.ir

سلام
به به! خوشحالم ولایت ما بهت خوش گذشته
کلمپه خوبیش اینه شیرینی تقریبا سالمیه و آدم با خیال راحت میتونه بخوره و چاق بشه
نوش جون..

ما تو کرمان اینقدر که زرتشتی ها رو قبول داریم خودمون رو قبول نداریم:دی معروفن به خوبی و نجابت و پاکی. ولی متاسفانه به اقلیت ها توی مسایل رسمی اجحاف میشه اینجا. درست میگی.

سال دیگه که ایشالا تشریف بردین کرمان، راین هم برین. ارگ راین و آبشار..

دقیقا به همین دلیل من خودم را توجیه می کنم و روزی یک کلمپه می خورم

بی ربط سه‌شنبه 19 فروردین 1393 ساعت 09:51 http://idleuser.blogfa.com/

سلام
رسیدن به خیر
امیدوارم روزهایی سرشار از سلامتی و شادابی پیش رو داشته باشید.
چند بار کرمان رفتم؛ ولی تا حالا آتشکده نرفتم.
آفرین به آقای اردیبهشتی.

ممنون. دوستی زمانی می گفت همه معابد به خاطر انرژی مثبتی که داره حس خوبی به آدم میده و آتشکده هم واقعا حس آرامش بی نظیری را القا می کرد.

پریزاد سه‌شنبه 19 فروردین 1393 ساعت 11:29 http://zehneziba16.blogfa.com/

سال نو مبارک.خوشحالم که سفر بهتون خوش گذشته

ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد