یک تعریف ساده اما صادقانه

سلام

پسرک روزهای شنبه و دوشنبه کلاس کاراته میره. در یک مجموعه ورزشی بنام و بزرگ. شنبه ساعت 12 با عجله به سمت در ورودی سالن های رزمی می رفتم. هوا گرم بود و من کلافه شده بودم. خداخدا می کردم زودتر به سالن برسم و کمی هوای خنک بهم بخوره تا حالم جا بیاد.

همین طور که تند تند قدم برمی داشتم سر یک پیچی به یک گروه سه نفره از پسربچه های 10-11 ساله برخوردم. یک دفعه یکیشون که روش به من بود به بغل دستیش زد و گفت «هی! ببین این خانومه چه خوشگله!»

دوست هاش هم برگشتند من را نگاهی کردند و بعد به صحبتشون ادامه دادند.

یک دفعه احساس کردم ناخودآگاه یک لبخندی روی لبم مهمان شد. دیگه کلافه نبودم و عجله نداشتم. احساس سرزندگی بیشتری داشتم و به نظرم هوا اون قدرها گرم و آزاردهنده نمیومد.

خوب مسلمه شنیدن این کلام از دهان یک پسربچه که هیچ قصد و منظوری از حرفش نداشت و کلامش یک جور صداقت معصومانه داشت، باعث این حس های خوب شد.

پیش خودم فکر کردم چرا ما انسان ها چنین موهبت های شادی بخش کوچکی را از هم دریغ می کنیم؟ چرا با گفتن یک کلام ساده روز یک انسان دیگه را نمی سازیم؟ لبخند به روی لبش نمیاریم؟

لزومی نداره دروغ بگیم و یا تظاهر کنیم. هیچ انسانی نیست که حتی یک نکته مثبت و قابل توجه در وجودش نداشته باشه و هیچ چیز هم جای یک تعریف صادقانه و از روی محبت و بدون غرض را نمی گیره.

چه خوبه از امروز شروع کنیم. حتی اگه شده فقط یک تعریف و یا جمله مثبت درباره یک نفر باشه.

 

پیوست 1: عیدتون پیشاپیش مبارک. تعطیلات خوبی داشته باشید.

پیوست 2: می دونم این آهنگ یک کم قدیمی است ولی دوستش دارم.

پیوست 3: دوستانی که من را دیدم می دونند من زیبایی آن چنانی ندارم. یک زیبایی طبیعی معقول ولی شاید روپوش و شال رنگیم خیلی به چشم های ساده پسرک اومده باشه. این را گفتم که فکر نکنید هدفم از این پست تعریف از خودم بوده است.

نظرات 32 + ارسال نظر
مهرپرور دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 09:28 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام دوست زیبا
واقعا هم تعریفهای واقعی به دل میشینه و اعتماد به نفس رو بالا میبره، تعریفی که اثری ازش تو. وجودت نبینی بیشتر اعتماد به طرف مقابل رو کم میکنه یا بخاطر تعارف و رو دروایسی فاصله رو زیاد میکنه!
ولی خدایی بچه های این دوره بزرگ شن، چی میشن؟؟!!

زیبایی از خودته دوست دوست داشتنی من

راستش بعضی ها بصری هستند و از همون کودکی هم زیبایی ها بیشتر به چشمشون میاد.

پرنده ی گولو دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 09:45

والله دوستانی که تو رو دیده اند اذعان میکنن که خیلی خوشگلی!
از ما گفتن بود
تازه خوشگلی یه طرف اون لبخند جهان شمول ات یه طرف دیگه
والله

واااااای گولو! آدم دوست هایی مثل تو داشته باشه روز که هیچی سالش هم می سازه

صنم دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 11:13 http://daftaresanam.persianblog.ir/

به نظرم تو جزو خوش شانس هایی من که یادمه تو قبلا هم این تجربه ها رو داشتی
حالا بازم بنفش؟!
عیدت مبارک اگه اصفهان بودی هم بهت خوششش بگذره

شاید هم جدی جدی خوشگلم.

نه این دفعه سبز و قرمز بود

ممنون. عید تو هم مبارک تو پست قبل که گفتم میریم سنندج

ماهی سیاه کوچولو دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 11:55 http://1nicegirl8.blogsky.com

باشه

شروع کردی؟ هان؟

سهیلا دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 12:09 http://nanehadi.blogsky.com/

زیبایی یعنی حس خوبی به طرف مقابلت بدی

دقیق

آفرین دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 13:19

برنا دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 13:57 http://www.newday2014.blogfa.com

سلام بر خانم اردیبهشتی زیبا
و درود بر آقای اردیبهشتی با سلیقه
ایشالا خدا شماها رو برای هم نگه داره. ما هم خوشحال میشیم به داشتن دوستان زیبا و خوشتیپمون ببالیم.
عیدتون هم مبارک باشه
لپهای پسرک را هم از طرف من بکشید. (منم یه حکم قهرمانی کاراته دارما....)

ممنون. شما هم از همین امروز شروع کردید؟

پسرک گفت آخ و بعد پرسید کمربندتون چه رنگیه؟!

admin دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 14:08 http://aaddminn.blogfa.com

اینکه گفتید شروع کنیم
من هفته ی گذشته خیلی صادقانه به همکارم گفتم مانتوش خیلی قشنگه و زیباس
کلی ذوق کرد

آفرین به شما

برای تو دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 14:34 http://www.dearlover.blogfa.com

سلام
باهات موافقم همیشه جملات مثبتی که ادم میشنوه احساس مثبت خیلی خوبی در ادم به وجود میاره و برعکس
واقعا باید دعا کنیم که بتونیم مثبت باشیم و با گفتار مثبتمون شادی رو به زندگی خودمون و دیگران بیاریم
حتی تجربه داشتم گذراندن زمان با ادمی که روحیه مثبتی داره و افکار مثبتی خیلی لذت بخشه
شاید بهتره از همین حالا شروع به تمرین کنیم

راستی شاید بهتره بگم که همیشه از قلمتون و سبک نوشته اتون خوشم امده

بله! معاشرت با افراد مثبت اندیش باعث میشه آدم هم حس خوبی پیدا کنه و هم مثبت اندیشی را تمرین کنه

ممنون عزیزم

مرضیه دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 15:04 httphttp://ghadaghan1.mihanblog.com/

سلام.
عیدتون مبارک.
آهنگ زیبایی بود ممنون

عید شما هم مبارک

خلیل دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 20:05 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

دیدن نکات مثبت دیگران، روحیه مثبت می خواهد.

دیدن نکات مثبت هم روحیه را مثبت می کنه! شاید مثل قضیه مرغ و تخم مرغ باشه

باران دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 23:13

تعطیلات خوش بگذره بانوی زیبا رویِ زیبا خوی

مرسی باران عزیزم

خداگونه سه‌شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 14:23 http://khodagoone.persianblog.ir

واقعا منم تحت تاثیر جملات مثبت راجع به خودم قرار می گیرم. خودمم معمولا از هرکی یه نکته مثبت در میارم و همیشه تعریف می کنم.

کار خوبی می کنید

محمود سه‌شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 14:29

سلام شادبودن رابا هیچی نمیشه مقایسه کرد امیدوارم همیشه شادباشید.عیدهمگی مبارککککککک

ممنون. درست میگید

گشتا سه‌شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 16:51 http://mazemaze.blogfa.com/

الان من یک عالمه کنجکاو شدم که چهره شما رو ببینم! هیچ تصوری از چهره وظاهر شما ندارم!
منم با شنیدن این تعریف ها اعتماد به نفسم بیشتر میشه.

جدی؟! هیچی؟!

عاصی چهارشنبه 8 مرداد 1393 ساعت 15:25

من خودم از اون آدم هایی هستم که شدیدا نیاز دارم یکی ازم تعریف کنه. اعتماد به نفسم که صفر بود با اضافه وزن فعلی به زیر صفر میل کرده و اگه یکی ازم تعریف کنه حالم حسابی جا میاد.
اینه که خودمم همیشه از دیگران تعریف میکنم. حتی نه فقط از صورت یا بدنشون. مثلا به کسی که نمیشناسمش و توی اتوبوس کنارم نشسته میگم که کفشهاش خیلی قشنگه یا ساعت مچیش حرف نداره.
بیشترشون فکر میکنن من دیوونه م. یا آدم خیلی تنهایی م که دوست دارم باهاشون سر حرف رو باز کنم. اما من فقط میخوام یه حس خوب رو منتقل کنم.
و اینکه اون پسر بچه ها خیلی م عاقل بودن که زیبایی طبیعی شمارو دوست داشتن و نظرشونو جلب کرد!

تو با اضافه وزن هم خوشگلی

milad پنج‌شنبه 9 مرداد 1393 ساعت 23:48 http://salibhayekohne.blogsky.com

عیدتون مبارک
واقعاً خوشی بزرگیه شنیدن همچین حرفی اونم از دهن غریبه ای که تعارف و چاپلوسی نمیکنه!

ممنون. دقیقا

بی ربط جمعه 10 مرداد 1393 ساعت 18:21 http://idleuser.blogfa.com/

منم مراتب مذکور را با کمی صداقت غیرمعصومانه به آقای اردیبهشتی تبریک عرض می کنم.

کمی صداقت غیرمعصومانه؟!

عطیه شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 07:47 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir/

سلام خانوم خوشگله!
درست میگی. هر فردی بلاخره نکات مثبتی در ظاهر یا رفتارش وجود داره که قابل تعریف کردنه. اگه نیمه پر لیوان رو ببینیم قطعا موارد تعریف کردنی زیادی پیدا میکنیم.
من تو مهمونی ها یا دورهمی ها, حتما نقاط قوت دوستنانم رو به روشون میارم:
چه موهات خوشگل شده! چقدر پوستت خوبه. چه لباس قشنگی, خیلی بهت میاد!
خلاصه که کلن نیشم بازه و دارم تعریف میکنم!
حاله جلبیش اینه که خودمم از این کار کلی روحیه میگیرم!

مرسیییییییییی عزیزم
راست میگی خود آدم هم حس خوبی پیدا می کنه

برنا شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 14:21 http://www.newday2014.blogfa.com

سلام بر دوستان زیبا
خب به پسرک بگین کسی که میره کاراته آخ نمیگه که...
من....؟ چه کمربندی دارم؟...خب راستش....اگه قول بدین به کسی نگین بهتون میگم...
قول؟؟؟؟؟
در زمان دانشجویی من با تیم کاراته تمرین میکردم....بعد زمان مسابقات رسید (من تازه 2 هفته بود که این ورزش رو شروع کرده بودم). در وزن من فقط خودم بودم. دوستم هم که مسابقات رو برگذار میکرد گفت حالا که حریف نداری قهرمانی دیگه....اینطور شد که ما در وزن خودمون (اون موقع 55 کیلو بودم) قهرمان شدیم.
پیش خودتون بمونه ها.....

ونوس یکشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 10:36 http://shakibajoon90.blogfa.com

اسم این اهنگ قشنگ چیه . سیوش کنم. یه خواننده خاموش . به منم سر بزن

خوشحالم از سیاوش شمس

نیاز یکشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 12:39

دقیقا من چند مدتی هست که به این نتیجه رسیدم از دیگران تعریف کنم.
نفرت دارم از کسانی که وقتی یه نفر رو می بینند میگن وای شکسته شدی، چاق شدی، چقدر لاغر شدی.
مطمئنا خود اونها هم از وضعیتشون خبر دارن و نیازی به شنیدنش از دهان ما ندارن.
با خودم عهد کردم هر وقت رفتم بیرون حتما یه نفر رو این مدلی شاد کنم که بازخوردش توی زندگیم بیاد.

مهرپرور دوشنبه 13 مرداد 1393 ساعت 20:07

اینقدر سنندج خوش گذشت که موندگار شدید؟![چشمک]

هستم ولی خستم!
از شوخی گذشته یک شنبه عصر رسیدیم ولی کلی کار دارم به زودی با سفرنامه به روز میشم

مینو سه‌شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 15:39 http://milad321.blogfa.com

میگن حرف راست رو از بچه ها بشنوید.پس حتما خوشگلیتون چشمگیره که بچه ها فوری تشخیص دادن و به زبون آوردند.
این هم از نظر من که ندیمتون به حسن های دیگه اضافه شد(کمتر خانمی دیدم به سن و سال شما که اینقدر خوب مطالعه کرده باشه و مطالب رو همه جانبه ببینه)

نادر سه‌شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 19:11

شمرمنده شایدم منظوری داشته.بچه های امروزین دیگه!

Mahpari چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 23:30 http://mahpari.blogsky.com/

اخخخخی پسر چه زبونی داشته
قطعا لذت بخش بوده
احساسات بی ریا ى یه پسر بچه...

مهر ماهی پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 20:10

من متوجه نگاههای خیره زن ومردهای اطرافم میشم که نمی تونن ازم چشم بردارن قبلنا فکر میکردم به خاطر یک چیز ذیگر است تا دوست صمیمی ام بهم گفت نگاه ها به خاطر خوشگلیته اما نمیدونم چرا بهم نمیگن عجیبه برایم چون این طوری خیلی بهتر باهشون رابطه داشته باشم نه به خاطر تعریفشون به خاطر این که رفتار هاشون برایم مجهول نباشه خودم در هر رابطه احترام ودیدن زیبایی های طرف چه ظاهر چه رفتار میگم

جنان جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 11:54

اتفاقن دقیقن خواستی خوشگلیتو به رخ بقیه بکشی

وای شما چه قدر باهوشیدها! هیچ کس غیر شما نفهمید!!!!!

ماهی سیاه کوچولو جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 22:39 http://1nicegirl8.blogsky.com

مطمنید سنندج رفتین؟
اینطوری ک من محاسبه کردم الان باید...
وایسیین یه لحظه تابلوشو بخونم
بله...قطب شمال 2 کیلومتر...
والا بقرعان

لیلا شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 12:15

سلام
سلامی به طراوت وتبسم هور آسمانی
به شما دوست خوش کلام ومهرپیشۀ جاودانی
قشنگترین جملات را در همین کلامت یافتم
خدای توانا را شکر که از احساس پاکتان می نوشم و محظوظ و مستفیض کلام شیرینتان می باشم. واقعا از خوندن نوشته هاتون لذت می برم یه همین خاطر تشکر می کنم
واژگان واژگونت در ژرفای نگاهم اثر می کند
رقص خطوطت زیباست
رفتار را در نوشتارت دریافته ام
بالهایت برفراز است و نگاهت ژرف دوست من
اگه براتون امکان داره خوشحال میشم رمز پستهای زنانه رو داشته باشم.
یارب که زمانه دلنوازت باشد
ایام همیشه کار سازت باشد
رخش تو سپهر و زین رخش تو هلال
خورشید به جای طبل بازت باشد

تنهایی پیچیده نیست! یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 20:16 http://zahramolla.blogfa.com

سلام جانم........

یه همچین اتفاقی برای من در سالهای خیلی دور افتاد........
یه روز که رفته بودم دم در مدرسه برادرم، یکی از دوستاش تا منو دید، همینجوری مات موند، بعدش هم با عجله یه سلام کردو در حالی که قرمز شده بود، تند تند خداحافظی کرد......
فرداش اومده بود مدرسه و با کلی خجالت به داداشم گفته بود ، خواهرت چقدر خوشگله ، من دوستش دارم

کلی موجبات خوشحالی ما رو فراهم کرد

استیگ پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 ساعت 10:01 http://thinkpad.blogsky.com


چه بچه باحالی بوده. ولی خداییش من اگر به یک خانمی تو خیابون بگم خانم شما چه خوشگلین کمترین برخوردش با من جیغ و داد خواهد بود.
شوخی میکنم.
ولی گذشته از شوخی:
سمت خانوما که خوب طبیعیه نمیشه رفت.
اما در مورد آقایون، بارها شده از ساعت مچیشون تعریف کنم تو اماکن عمومی.
مثلن: حاجی ساعتت خیلی باحاله دمت گرم. رنگبندی دیگه هم داشت؟
و معمولن برخوردشون خیلی مثبته.

این قدر خوشم میاد پسربچه ها ازم تعریف می کنند!!!
مثلا قبلش هم یک پسری که توی پارک با پسرک دوست شده بود بهش گفته بود مامانت چه خوشگله!!!
البته فکر می کنم بیشتر به چشم بچه ها خوشگل بیام تا بزرگ ها چون از بزرگ ها چنین تعریف هایی نشنیدم تا حالا شایدم همون طور که شما میگید بزرگترها از واکنش طرف مقابل می ترسند.
من هم احتمالا جرات نمی کنم از مردی تعریف کنم ولی از زنان زیاد تعریف کردم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد